Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Żarówka ksenon B8


Kris1909
Przejdź do rozwiązania Rozwiązane przez Muskel1,

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie! Przestał mi działać ksenon prawy przód w mojej b8.5 2013r. Jak droga to zabawa? Nie mam pojęcia żadnego, nie wiem czy to jest tylko żarówka czy jakieś inne czary, dzięki. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Rozwiązanie

Jak masz bixenony a nie halogeny to siedzi tam żarnik D3S. Możesz na próbę podmienić miejscami czy problem powędruje na drugą stronę. Jeżeli tak, to żarnik padł. Wymieniamy zawsze oba. Polecam Osram CBI D3S.

  • Dzięki 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

41 minutes ago, Muskel1 said:

Jak masz bixenony a nie halogeny to siedzi tam żarnik D3S. Możesz na próbę podmienić miejscami czy problem powędruje na drugą stronę. Jeżeli tak, to żarnik padł. Wymieniamy zawsze oba. Polecam Osram CBI D3S.

Ok dziękuje. A z ciekawości czemu dwa się wymienia a nie tylko ten padnięty? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 17.09.2023 o 22:18, Muskel1 napisał(a):

Bo będzie różnica w świeceniu.

No jasne, dzięki. Właśnie pare CBI D3S polecanych zakupie:) pozdrawiam. 

 

W dniu 17.09.2023 o 23:01, Kris1909 napisał(a):

No jasne, dzięki. Właśnie pare CBI D3S polecanych zakupie:) pozdrawiam. 

Znalazłem jeszcze coś takiego:

OSRAM XENARC NIGHT BREAKER LASER next Generation 66340XNN-HCB
różnica w cenie niecałe €30 za pare, znasz te żarówki? Jakieś spostrzeżenia? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znam. CBI są lepsze bo mają wyższą temperaturę światła (są bielsze). Night breaker świecą z lekką żółtawą poświatą). 

 

Ja zawsze CBI wkładałem, zarówno D1S (w innych modelach aut) jak i D3S.

 

Tu masz film porównujący te oba modele. Sam oceń i zdecyduj.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 hours ago, Muskel1 said:

Znam. CBI są lepsze bo mają wyższą temperaturę światła (są bielsze). Night breaker świecą z lekką żółtawą poświatą). 

 

Ja zawsze CBI wkładałem, zarówno D1S (w innych modelach aut) jak i D3S.

 

Tu masz film porównujący te oba modele. Sam oceń i zdecyduj.

 

Dziękuje, koleś naprawdę robi dobrą robotę. Osobiście skłaniam się ku NBL. 

A wiesz może jaką barwę światła mają oryginalne ksenony w a4 b8.5? NBL mają około 4400k natomiast CBI 6200k obie wersje Next gen. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OEM żarniki mają ok. 3200-3400 Kelvin. 

To co pisze Osram na pudełku z tymi "do 6200 K", to tylko chwyt reklamowy. One nie mają więcej niż 5000 K  gdyż  wraz ze wzrostem temperatury światła maleje ich strumień świetlny. Oba te przedstawione tutaj żarniki mają zgodnie z opisem producenta 3200 lm (Lumen), ale powyżej 6000 K stumień światła maleje i powinny mieć już tylko ok. 3000 lm. Czym bardziej temperarura światła rośnie, tym "ciemniej" świecą gdyż mają mniej lm. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 hours ago, Muskel1 said:

OEM żarniki mają ok. 3200-3400 Kelvin. 

To co pisze Osram na pudełku z tymi "do 6200 K", to tylko chwyt reklamowy. One nie mają więcej niż 5000 K  gdyż  wraz ze wzrostem temperatury światła maleje ich strumień świetlny. Oba te przedstawione tutaj żarniki mają zgodnie z opisem producenta 3200 lm (Lumen), ale powyżej 6000 K stumień światła maleje i powinny mieć już tylko ok. 3000 lm. Czym bardziej temperarura światła rośnie, tym "ciemniej" świecą gdyż mają mniej lm. 

 

Nie odstajesz z wiedzą on Niemca z YouTube 👏  powiesz mi jeszcze czy sam sobie poradzę z wymianą?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja w polifcie wymieniałem bez kompletnego demontażu lamp. Strona kierowcy dostaniesz się bez problemu, strona pasażera należy lampę poluzować, odpiąć wtyczkę od lampy i wysunąć lampę do przodu.

Demontujesz gumowy dekielek z tyłu lampy, odpinasz metalową wtyczkę przy żarniku i przekręcasz lekko żarnik w ruch przeciwny do ruchu wskazówek zegara, następnie możesz go wyjąć. Poszukaj filmików na YT:wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 hours ago, Muskel1 said:

Ja w polifcie wymieniałem bez kompletnego demontażu lamp. Strona kierowcy dostaniesz się bez problemu, strona pasażera należy lampę poluzować, odpiąć wtyczkę od lampy i wysunąć lampę do przodu.

Demontujesz gumowy dekielek z tyłu lampy, odpinasz metalową wtyczkę przy żarniku i przekręcasz lekko żarnik w ruch przeciwny do ruchu wskazówek zegara, następnie możesz go wyjąć. Poszukaj filmików na YT:wink:

Ja mam Anglika w IRL więc u mnie na odwrót. Po obejrzeniu YouTube gdzie wyjmowali lampe tam gdzie nie było dostępu w komentarzach ludzie sugerowali żeby wyjąc pudło z filtrem, mnie udało się dostać do żarnika bez wyjmowania pudła, tylko poluzowałem. Jeszcze pytanie o same żarniki. Zamieniłem je miejscami żeby upewnić się, że to żarnik padł i ten z drugiej strony działał. Po ponownej zamianie ku mojemu zdziwieniu ten wadliwy też świecił, jednak po kilku sekundach przestał. Wcześniej tego nie zauważyłem, że za każdym razem tak się dzieje, komunikat wyskakuje po kilku sekundach i światło przestaje działać, czy to jest normalne, w taki właśnie sposób kończy się xenon? Mój pierwszy to jest i jak pisałem w pierwszym poście, nie mam pojęcia. Auto ma 10 lat, ja posiadam je od 6 i jak do tej pory nie pamietam żeby się spaliła jakaś żarówka, Ok oprócz tej na zegarach to chyba żadna inna nie padła. 

Edytowane przez Kris1909
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Kris1909 napisał(a):

Po ponownej zamianie ku mojemu zdziwieniu ten wadliwy też świecił, jednak po kilku sekundach przestał. Wcześniej tego nie zauważyłem, że za każdym razem tak się dzieje, komunikat wyskakuje po kilku sekundach i światło przestaje działać, czy to jest normalne, w taki właśnie sposób kończy się xenon?

Normalnie żarniki mają żywotność ok. 3000 roboczogodzin. Z czasem jednak tracą na jasności w zmieniają temp. światła (dlatego należy zawsze wymienić oba). Pod koniec żywota zmieniają temp. światła na różowo i świecą bardzo słabo.

Bywają też przypadki, że tak jak u Ciebie, po prostu gasną. Może to być wina samego żarnika lub przetwornicy, która nie trzyma napięcia.

Wymiana żarnikków jest tańsza niż wymiana przetwornicy, dlatego warto od tego zacząć.

Jeżeli jednak okaże się, że nowy żarnik także gaśnie, będzie należało wymienić także przetwornicę.

W B8 polifcie bardzo rzadko jest to wina przetwornic (może pojedyńcze przypadki).

W B7 była to niestety bardzo częsta przypadłość, gdyż do pewnej daty produkcji wychodziły felerne przetwornice, które z czasem zastąpiono poprawionymi wersjami.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minutes ago, Muskel1 said:

Normalnie żarniki mają żywotność ok. 3000 roboczogodzin. Z czasem jednak tracą na jasności w zmieniają temp. światła (dlatego należy zawsze wymienić oba). Pod koniec żywota zmieniają temp. światła na różowo i świecą bardzo słabo.

Bywają też przypadki, że tak jak u Ciebie, po prostu gasną. Może to być wina samego żarnika lub przetwornicy, która nie trzyma napięcia.

Wymiana żarnikków jest tańsza niż wymiana przetwornicy, dlatego warto od tego zacząć.

Jeżeli jednak okaże się, że nowy żarnik także gaśnie, będzie należało wymienić także przetwornicę.

W B8 polifcie bardzo rzadko jest to wina przetwornic (może pojedyńcze przypadki).

W B7 była to niestety bardzo częsta przypadłość, gdyż do pewnej daty produkcji wychodziły felerne przetwornice, które z czasem zastąpiono poprawionymi wersjami.

 

Dzięki serdeczne, z ciekawego zamienię je jeszcze raz, ale tym razem tak zostawię, jak będzie gasło lewe to na bank żarnik. Myśle, że temat wyczerpany, sporo się dowiedziałem, dzięki raz jeszcze i pozdrawiam. 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przełożyłem żarniki ponownie i dzieje się to samo, tzn, po kilku sekundach gaśnie ten sam żarnik, napewno więc jest to sam żarnik, kupię 2 sztuki i wymienię, pozdro. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uważaj przy wymianie abyś nie został porażony prądem. Tam jest wysokie napięcie, które idzie na żarniki. Wyłącz koniecznie zapłon i wyciągnij kluczyk że stacyjki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 hour ago, Muskel1 said:

Uważaj przy wymianie abyś nie został porażony prądem. Tam jest wysokie napięcie, które idzie na żarniki. Wyłącz koniecznie zapłon i wyciągnij kluczyk że stacyjki.

Dzięki, tak też robiłem przy zamienianiu ich, na wszelki wypadek wyjmowałem kluczyk i nawet światła na 0 dawałem😅

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...