Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Częste wypalanie dpf różnica ciśnień w A4 B8 2.0TDI


Przejdź do rozwiązania Rozwiązane przez Mieczyk,

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, ostatnio zauważyłem częste wypalanie dpf , jeżdżę głównie w trasach. Vcds pokazał mi takie wartości możecie na to zerknąć wrzucę zdjęcie. Dodam iż przejechałem po wypaleniu około 100 km a ten dystans na zdjęciu to przez to że próbowałem wypalić filtr na postoju ale niestety nie udało się. Coś mi się wydaję że czujnik różnicy ciśnień szwankuje z tego co wyczytałem, że wartość powyżej 1hpa to coś nie tak. Proszę o jakąś podpowiedź zanim wymienię ten czujnik. Dpf czyszczony w zeszłym roku, około 20 tyś km temu w profesjonalnym warsztacie. Dzięki,pozdrawiam.

IMG_20230928_154625.jpg

Opublikowano (edytowane)
19 godzin temu, Mieczyk napisał(a):

ostatnio zauważyłem częste wypalanie dpf

Jak często (w km) ?

19 godzin temu, Mieczyk napisał(a):

próbowałem wypalić filtr na postoju

Tej procedury nie powinno przeprowadzać się bez wyraźnej przyczyny, a w tym przypadku takiej nie ma/nie było. Tzw. regeneracja serwisowa nie różni się niczym, od tej zarządzanej w czasie jazdy przez sterowni silnika. Z tą tylko różnicą, że może dostarczyć więcej paliwa do oleju. I to jest b. niepożądane.

Jeśli regeneracja podczas jazdy nie poradzi sobie z zawartością filtra, to tym bardziej nie zrobi tego ta serwisowa.

 

Wstaw przedstawione tu dane po przejechaniu 100 km

Prawdopodobnie filtr stawia za duży opór (wartość czujnika różnicy ciśnień 9 hPa zaraz po regeneracji jest wartością za wysoką), stąd wartość "rzeczywista" sadzy cztery razy większa od tej obliczonej.

Jeśli filtr w niezakłóconym (zakłócony - zbyt wcześnie przerwany) procesie regen. wykazuje taką wartość sadzy "rzeczywistej", a właściwie taki opór ciśnienia 9hPa, należy przypuszczać, że sadza została wypalona, a w filtrze pozostaje coś jeszcze - popiół, który nie został usunięty podczas próby czyszczenia filtra. To powinno być jeszcze bardziej widoczne w danych np. po przejechaniu 100 km. 

Oczywiście należy jeszcze rozważyć błąd pomiaru czujnika różnicy ciśnienia, czyli jego niesprawność, chociaż według mnie nie tu należy szukać przyczyny. Aby mieć co do tego pewność, czujnik można wymienić, jednak może okazać się to niepotrzebnym wydatkiem.

Edytowane przez Tomnik
Opublikowano (edytowane)

Dzięki za podpowiedź wypalanie wcześniej było około co 200 km a teraz co 120 km, wrzucę dane jak przejadę trochę km. Korekty wtrysków ok ,poza tym częstym wypalaniem żadnych błędów ,jeszcze sie wstrzymam z wymianą tego czujnika. Pozdrawiam.

 

 

Witam ponownie, dalej bujam się z tym dpf, zrobiłem autem 170 km od ostatniego wypalenia,po 150 km znowu wypalał w trasie oczywiście. Dodam kilka zdjęć z vcds może coś wyjdzie bo ja już nie mam pomysłów. Pierwsze zdjęcie przed odpaleniem silnika,drugie po uruchomieniu.IMG_20231004_131747.thumb.jpg.90a976e16188f14ef40b525dc9d64ad9.jpgIMG_20231004_131803.thumb.jpg.d41074f5cfb33e13d4d274aa3c37c15a.jpg

 

Trzecie zdjęcie po dodaniu gazu niewiem czy ma to jakieś znaczenie ale wrzucam na wszelki wypadek.IMG_20231004_131902.thumb.jpg.8c0824f60164059f63effa18b2a44710.jpg

Edytowane przez Mieczyk
  • Rozwiązanie
Opublikowano

Witam ponownie, byłem dzisiaj na wizycie w warsztacie zajmującym się regeneracją dpf,i doradzili żeby usunąć i zapomnieć, że niby regeneracja bądź wymiana pomorze na krótko bo auto ma 300 tyś nalatane. Co wy o tym sądzicie bo ja już zgłupiałem, wolałbym żeby dpf został,tylko jak będzie się zapychał co pół roku to lipa. Dzięki pozdrawiam.

 

W dniu 29.09.2023 o 12:09, Tomnik napisał(a):

Jak często (w km) ?

Tej procedury nie powinno przeprowadzać się bez wyraźnej przyczyny, a w tym przypadku takiej nie ma/nie było. Tzw. regeneracja serwisowa nie różni się niczym, od tej zarządzanej w czasie jazdy przez sterowni silnika. Z tą tylko różnicą, że może dostarczyć więcej paliwa do oleju. I to jest b. niepożądane.

Jeśli regeneracja podczas jazdy nie poradzi sobie z zawartością filtra, to tym bardziej nie zrobi tego ta serwisowa.

 

Wstaw przedstawione tu dane po przejechaniu 100 km

Prawdopodobnie filtr stawia za duży opór (wartość czujnika różnicy ciśnień 9 hPa zaraz po regeneracji jest wartością za wysoką), stąd wartość "rzeczywista" sadzy cztery razy większa od tej obliczonej.

Jeśli filtr w niezakłóconym (zakłócony - zbyt wcześnie przerwany) procesie regen. wykazuje taką wartość sadzy "rzeczywistej", a właściwie taki opór ciśnienia 9hPa, należy przypuszczać, że sadza została wypalona, a w filtrze pozostaje coś jeszcze - popiół, który nie został usunięty podczas próby czyszczenia filtra. To powinno być jeszcze bardziej widoczne w danych np. po przejechaniu 100 km. 

Oczywiście należy jeszcze rozważyć błąd pomiaru czujnika różnicy ciśnienia, czyli jego niesprawność, chociaż według mnie nie tu należy szukać przyczyny. Aby mieć co do tego pewność, czujnik można wymienić, jednak może okazać się to niepotrzebnym wydatkiem.

IMG_20231010_184046.thumb.jpg.fcc0305b275393bcb006db3436fedf1a.jpg

Opublikowano

Rozwiązany, dzięki za wyczerpującą pomoc.

Opublikowano (edytowane)

Zadziwiające jak niektórzy myślą, że coś im się tutaj należy. Chłopie zabierz tajemnicę do grobu i przypadkiem nie pisz co było.

 

Edytowane przez Muskel1
  • Lubię to 1
  • Haha 1
Opublikowano

Chłopy dawno wymarli jak coś.

Opublikowano
W dniu 14.10.2023 o 20:57, Mieczyk napisał(a):

Rozwiązany, dzięki za wyczerpującą pomoc.

 

po otrzymaniu jakiegoś wsparcia na forum (nie zależnie czy było trafne), jeśli udało się rozwiązać zagadnienie, to w dobrym tonie jest podzielić się informacja jak rozwiązano problem.

Powiedział bym nawet, że to taka niepisana zasada - ja jestem takiego zdania.

Opublikowano

Witam,temat zamknąłem,ale rozwiązanie po wizytach w warsztach jest jedno wyciąć i zapomnieć,dlatego nie bendę drążył tego tematu, ja jestem laikiem w vcds i niewiem na co dokładnie tam zwracać uwagę. W większości używam go do kodowania zasięgając instrukcji oczywiście z forum i sprawdzania błędów i tyle. Na razie zostawiam to tak jak jest jak będzie gorzej to pewnie wywalę tego DPF jak radzą w serwisach. Dzięki.

Opublikowano

Różnica 5hPa na postoju wręcz idealnie. Zimą wypala się częściej. U mnie również. Sądzę, że latem ten interwał się wydłuży, wracając tym samym do normy. Może dodatkowo warto tu wymienić czujnik różnicy ciśnień bo po 300k mógł się już trochę zużyć. Albo zrobić jego adaptacje w vcds-ie.

Opublikowano (edytowane)

Wiem, że już minął rok a właściciel może już sprzedał auto, ale padł w treści tego wątku przebieg około 300kkm z fabrycznym DPF - wydaje mi się dobrym wynikiem. Przedstawione 7 postów wyżej parametry też nie są złe, poza jednym: zawartość popiołu: 0.00l - nierealne. Sterownik przelicza tą wartość proporcjonalnie do przebiegu auta. Zauważyłem że użytkownicy lub ich mechanicy nieświadomie resetują ten wskaźnik jakby miało to odnowić ich PDF'a. Nic bardziej mylnego, wydaje mi się że właśnie podczas procedury wypalania DPF'a sterownik bierze tą wartość pod uwagę i dobiera parametry tak by wypalanie było optymalne. Zachwianie tego parametru (reset do 0)  powoduje skrócenie czasu wypalania. Nie poprawiajmy konstruktorów. 

Edytowane przez pepoż

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...