Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Audi A6 C5 koszty utrzymania


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, mam możliwość zakupu c5 3.0 V6 benzyna quattro w manualu i z LPG.

Chciałbym się poradzić jak wyglądają koszty utrzymania takiego samochodu tzn. koszt części związane z silnikiem oraz całej reszty. Od 6 lat posiadam B6 1.8T BFB i słyszałem, że C5 jest nieco tańszy.

Pozdrawiam.

Opublikowano (edytowane)

Nie wiem od kogo to słyszałeś ale chyba od osób, co auto mają przez rok i kupują kolejne. Do A6 części są droższe jak do A4, do tego z tym silnikiem to będzie kotwica finansowa. 

Z podstawowych części to:

-świece, ok 30 zł za sztukę, x6

-cewki ok 180 zł za sztukę, x6

-czujniki położenia wałków rozrządu (przychodzi powoli 'ich' wiek) ok 250zł za sztukę, x4

-kompletny rozrząd to koszt ok 1000zł + pompa wody ok 300 zł. Przy tym trzeba też wymienić uszczelki pokrywy rozrządu, 100 zł za sztukę, x2

-sonda lambda ok 700 zł za sztukę, x4

-odma ok 500 zł lub 1500 Ori.

Jak fazatory zaczynają puszczać olej to wymiana uszczelnień - zestaw ok 200 zł. Pod warunkiem oczywiście że blokady w nich nie są wyrobione, bo w tedy trzeba oddawać do gniazda blokad do naprawy, (taniej jak kupić używki).

Oleju wchodzi 7l między wymianami, to też nie mały koszt.

Edytowane przez Langista
Opublikowano

samo utrzymanie auta to ceny zbliżone... natomiast różnie które mogą być kolosalne i małe będą zależne od rodzaju silnika... a4 b6 1.8T vs s4 b6 v8 to i to a4 ale silnik robi mega różnicę... to tak w dużym uproszczeniu oczywiście....

Opublikowano

Dziękuje bardzo za taki szczegółowy opis, teraz wiem jak się zmierzyć z wyborem tego samochodu.

pozdro 🤛

Opublikowano

Do tego LPG zakładane do dużych silników bardzo często robione jest najtaniej jak się da, bo 6 wtrysków już robi cenę, do tego reduktory, sterowniki. Te silniki mogą mieć już głowice do zrobienia.

Opublikowano

tak poza konkursem to trzeba jeszcze wziąć pod uwagę że mechanicy lubią mocno wyolbrzymiać pewne sprawy aby doić kasę za robociznę no bo v6  panie ile to roboty... taki prosty przykład... : o panie rozrząd ile to roboty bo to v6, przód trzeba ściągnąć, no cóż w 1.9 też się przód ściągało i nikt nie płakał 😉

 

te stare v6 nie są jakieś mega drogie. powiedziałbym takie stare v6 = w miarę współczesne r4 - lub nawet i taniej jeżeli chodzi o bolączki i koszta utrzymania....  owszem jest drożej w pewnych sprawach, a wynika to z tego że co by nie mówić są jednak dwie głowice więc jakby dwa silniki... pewne elementy razy dwa lub nawet razy 4 w razie usterki... ale nie ma tragedii....

 

osobnym wątkiem jest 3.0v6.... 2.4v6, 2.6v6, 2.8v6 stare pancerne spoko jednostki... zaś 3.0v6  hmm musisz poczytać o nim trochę... mi osobiście silnik bardzo się podoba , jednak krąży o nim pewna legenda, ale się nie wypowiadam bo się nie znam... Na pewno z tego co wiem ta jednostka wymaga zaangażowania i wiedzy od mechanika...

Opublikowano

Jeżeli patrzysz na koszta to zamiana 1.8T na 3.0 nie jest dobrym pomysłem. Niestety 3.0 to nie jest dobry wybór, silniki mają sporych bolączek które mogą Cię telepnąc po kieszeni. Lepiej zostań przy swoim BFB bo w Audi niczego mniej psotliwego nie znajdziesz.

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

Przecież to jak się nie mylę słynne 3.0 ASN które prędzej czy później kończyło się na remoncie silnika, jedyne co by za mną przemawiało w porównaniu do 1.8turbo to chyba przyjemny dźwięk V6 i na tym koniec.

  • Pomoc techniczna 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...