lukpie Opublikowano 25 Października 2023 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2023 Witam audi a4b8 z konca 2011r 2.0tdi. 170km Kod silnika to CAHA. Mechanik stwierdzil ze mam nieszczelny EGR( nie wiem dokladnie czy ma na mysli chlodniczke czy zawor). Zauwazyl to przy wymianie turbo i tam jeszcze paru rzeczy. Ogolnie to przed wymiana turbo i jego robota nie bylo czuc spalin w samochdzie a teraz je czuc co jakis czas. Przy wypalaniu DPF widoczny dym z pod maski. Po krotkiej rozmowie z nim on stwierdzil ze to wlasnie przez ten nieszczelny EGR. Teraz mam pytanie. Sa na allegro regenerowane EGR z chlodniczka spalin. Sa tez zamienniki. Regerowany(podobno oryginalny po odeslaniu swojego) to koszt 500zl Zamiennik 650zl (chyba SKV) a oryginalny nowy to koszt ponad 2000zl (nie bardzo mam taki fundusz). Teraz mam do was pytanie na ktory sie zdecydowac zeby nie bylo zadnych problemow? samochod jest mi potrzebny do pracy i nie moge sobie pozwolic na jakies buble. Te zamienniki dzialaja?nie ma z nimi problemu? mialem juz regerowane turbo i dzialalo 2 tygodnie. Nie wiem czy to wina regeneracji czy montazu ale taki jest fakt. Co mi polecacie? bledow nie ma zadnych i nie bylo. Jesli sa tacy to dobrze by bylo gdyby wypowiedzieli sie uzytkownicy ktorzy mieli regenerowany EGR i tacy ktorzy jezdza na zamiennikach:) ale ogolnie licze na informacje ludzi ktorzy maja wiedze na ten temat:) pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jerk22 Opublikowano 26 Października 2023 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2023 Ja wymieniłem na zamiennik pitbulls za ok 1200 zł, wszystko gra już dwa miesiące 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sowa80 Opublikowano 19 Listopada 2023 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2023 Czy nieszczelnosc chlodniczi egr moze spowodowac spalenie oleju silnikowego i plynu chlodniczego jednoczesnie bez mieszania sie tych plynów? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nerwos Opublikowano 19 Listopada 2023 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2023 raczej nie..Zawór EGR otwiera się i zamyka aby nakarmić ponownie silnik swoimi odchodami..ciecz ma wychłodzić chłodnice ,przez którą te spaliny idą. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukpie Opublikowano 22 Stycznia Autor Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia (edytowane) Dobra panowie bo mam dosc juz tych mechanikow. Miala byc chlodniczka egr nieszczelna. Wymienili tam kilka rzeczy od uszczelki pod turbo po polamany kolektor i zawor egr i jeszcze tam sporo innych rzeczy a jak byl nieszczelny tak jest i wydalem na to prawie 7kola. Twierdza ze to zostal jeszcze do zrobienia przewod egr czy tam rurka egr. Zabralem samochod bo nie bylo dostepnych czesci a poza tym stracilem cierpliwosc. Nie mam obecnie lepszego filmu bo byl nagrywany w trasie przy wietrze ale przy wypalaniu dpf wszystko wali prawa bokiem silnika. Chcialbym potwierdzic ich teorie i czy jestescie w stanie to w jakis sposob potwierdzic za pomoca tego filmu lub moich informacji ze to jest z prawej strony tak jakby z przodu. Przynajmiej tak mi sie wydaje. Gdzie w ogole jest ra rurka?jak to trudno wymienic? latwy jest dostep? Bo oni w ogole twierdza ze potrzebuja jeszcze dwa dni zeby to ogarnac i mnie to krew zalewa. Nie potrafia nic dobrze zrobic oprocz brania kasy. Sami naciagacze. Czy ktos ma jakies zdjecie o ktora rurke moze chodzic? jakis poradnik dla nowicjusza jesli chodzi o diesla? dobrze mysle ze to chodzi o ta taka rurke zlota? ktora widac na filmie? z takim karbowanym kawalkiem? DFAK2518.MOV Edytowane 23 Stycznia przez lukpie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukpie Opublikowano 22 Stycznia Autor Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia (edytowane) jeszcze dodam filmik z turbo tu zeby juz nie zakladac nowego tematu. Czy tak powinno byc? bo mi wyglada to ze cos jest nie tak? no i czy ta nieszczelnosc tego przewodu EGR moze to powodowac?! turbo jest nowe i ma 3 miesiace. Jest tez zwiekszone spalanie paliwa. Nie wiem dlaczego ten drugi film nie dziala bo pierwszy jest w takim samym formacie. Tu sa pokazane parametry wymagane i rzeczywiste turbo doladowania i jest tak ze wymagane maja duzo wczesniej duzo wiekszy wynik. Jest tak jakby turbo dziura lub opoznienie. Mysle ze z 2sek. Lub niech ktos poprawi ten filmik jak sie da. Mysle ze opoznienie jest duzo jednak wieksze niz 2sek bo jak licze to trwa to 4-5sek zanim osiagnie to co jest wymagane. DGEP3119.MOV Edytowane 22 Stycznia przez lukpie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się