Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Co wymienić po zakupie? A4 B9


Todex1

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie,

Jestem świeżo po zakupie autka A4 B9 40TDI po lift.

Produkcja 11.2019 przebieg 120kkm.

Z historii serwisowej dowiedziałem się że 
Olej silnikowy, przekładniowy (wpisany podwójnie), filtr oleju silnika, kabiny, paliwa i "pozostałe elementy skrzyni biegów" wymienione zostały 3kkm temu. (ten punkt był robiony regularnie co 30 lub 60kkm.)

Filtr powietrza wymieniony 30kkm temu.

Płyn hamulcowy wymieniony 60kkm i 2 lata temu.

Moje pytania są następujące:

-Co sądzicie o procedurze wymiany oleju w skrzyni w ASO? Robią to zgodnie ze sztuką czy lepiej wymienić profilaktycznie? Dodatkowo te "pozostałe elementy skrzyni biegów" to są filtry?

- Co ile wymienia się filtr powietrza, czy 90kkm interwał to aby nie przesada?

-Czy wymienić płyn hamulcowy oraz chłodniczy? (Chłodniczy nie był wymieniany ani razu).

-Czy o jakimś płynie / elemencie eksploatacyjnym zapomniałem a powinienem go wymienić?

 

Z góry dziękuje za wszelkie porady. Planuję użytkować auto przez długi okres czasu. Natomiast w interwały które opowiada ASO to aż nie chce mi się wierzyć.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W ASO Ci filtrów w skrzyni nie wymienią, a warto to zrobić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Płyn hamulcowy co 2 lata 

Chłodniczy, pewnie w przyszłym roku z rozrządem wymienisz.

Filtr powietrza to są małe koszty i można samemu więc 90k bym nie czekał.

olej silnikowy + filtr 10/15k lub co rok 

120k to pewnie tarcze/klocki z przodu już blisko u mnie biły

Edytowane przez Lukaa5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedzi.

Kpl hamulców przód i tył był robiony niedawno. Tarcze ledwo mają wyczuwalny rant :) .

Odonośnie jeszcze skrzyni (najbardziej się tym przejmuje). Myślicie że już teraz wymieniać oleje i filtry czy można zaczekać do następnego okresu? (W ASO robione regularnie, ostatni raz kilka kkm temu.)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W aso nie wymienia filtrów w skrzyni.

Nie mam pojęcia jaki mają interwał na olej do s-tronika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nadal nie otrzymałem odpowiedzi 😕
Wymieniać olej i filtry w skrzyni już teraz? (wymieniane chwilkę temu w ASO)

Czy na spokojnie zrobić pełen serwis już, tak jak powinno być za 60 tys?

 

P.S. Macie jakiś warsztat godny polecenia w pomorskim? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie kumam po co chcesz wymieniać skoro piszesz wymieniane chwilę temu w ASO.

Wymienili ci filtry w skrzyni w ASO ? czy myślisz że ci wymienili .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem wczoraj w serwisie, okazało się że sprzedający (celowo lub nie) podał błędnie typ skrzyni.

Posiadam 7biegowego tiptronica.

Czy procedura wymiany jest podobna?

Filtry nie były wymieniane.

 

Myślę że z wymianą filtrów się wstrzymam do następnej wymiany oleju, czy to dobry pomysł?

 

Dodatkowo już ostatnie pytanie, tam jest wspomaganie kiero full elektryk? Nie mogę znaleźć zbiorniczka na płyn.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie masz tiptronic tylko s-tronic. 7 biegów to s-tronic. Tiptronic w B9 to 8 biegów i ma go tylko 3.0 TDI, i to tylko ten mocniejszy, słabsze 3.0 TDI mają też s-tronic.

Zawartość dodana 0 minut później
Godzinę temu, Todex1 napisał(a):

kiero full elektryk?

Tak . 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, Muskel1 napisał(a):

Nie masz tiptronic tylko s-tronic. 7 biegów to s-tronic. Tiptronic w B9 to 8 biegów i ma go tylko 3.0 TDI, i to tylko ten mocniejszy, słabsze 3.0 TDI mają też s-tronic.

Zawartość dodana 0 minut później

Tak . 

Ciekawe, w innym watku po sprawdzeniu po vin wyszlo ze mam tiptronica...


 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ciekawe. Kod wyposażenia 0G7 opisany jako tiptronic odnosi się do możliwości zmiany biegów tipnięciem. Masz 7 biegowy s-tronic G1C, uwierz mi.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W porządku, na 101% masz większą wiedze w stosunku do mnie :) 
Dzięki za info dot. wspomagania.

Szkoda skrzyni, wyczytałem że tipy są bardziej pancerne i tańsze jak już coś się zepsuje 😕 .
Reasumując już wątek:
1. Czy wymieniałbyś filtry (razem z olejem) na moim miejscu już teraz? Czy szkoda zlewać to co zostało wymienione i wystarczy wymienić przy następnym serwisie?
2. I ostatnie pytanko, czy to normalne dla 2sprzęgłówki żeby czasem przy redukcji (chodzi o sytuację gdy skrzynia redukuje a ja w tym samym czasie zdążę nacisnąć gaz / dojeżdżanie do świateł i redukcja 3 ->2, 2 -> 1) wyczuwalne jest "szarpnięcie" choć bardzo delikatne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Olej w skrzyni jak pisałeś wyżej,  wymieniany był 3 kkm temu ale bez filtrów, które mają już 120 kkm. ASO co prawda wymienia tylko oleje co 60 kkm,  ale jestem zdania, jak chyba większość tutaj, że filtry warto także wymienić.

Co do lekkiego szarpnięcia trudno powiedzieć czy to normalne. Czasami czuć właśnie lekką redukcję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...