Todex1 Opublikowano 2 Listopada 2023 Opublikowano 2 Listopada 2023 Witajcie, Jestem świeżo po zakupie autka A4 B9 40TDI po lift. Produkcja 11.2019 przebieg 120kkm. Z historii serwisowej dowiedziałem się że Olej silnikowy, przekładniowy (wpisany podwójnie), filtr oleju silnika, kabiny, paliwa i "pozostałe elementy skrzyni biegów" wymienione zostały 3kkm temu. (ten punkt był robiony regularnie co 30 lub 60kkm.) Filtr powietrza wymieniony 30kkm temu. Płyn hamulcowy wymieniony 60kkm i 2 lata temu. Moje pytania są następujące: -Co sądzicie o procedurze wymiany oleju w skrzyni w ASO? Robią to zgodnie ze sztuką czy lepiej wymienić profilaktycznie? Dodatkowo te "pozostałe elementy skrzyni biegów" to są filtry? - Co ile wymienia się filtr powietrza, czy 90kkm interwał to aby nie przesada? -Czy wymienić płyn hamulcowy oraz chłodniczy? (Chłodniczy nie był wymieniany ani razu). -Czy o jakimś płynie / elemencie eksploatacyjnym zapomniałem a powinienem go wymienić? Z góry dziękuje za wszelkie porady. Planuję użytkować auto przez długi okres czasu. Natomiast w interwały które opowiada ASO to aż nie chce mi się wierzyć.
MiruK Opublikowano 3 Listopada 2023 Opublikowano 3 Listopada 2023 W ASO Ci filtrów w skrzyni nie wymienią, a warto to zrobić.
Lukaa5 Opublikowano 3 Listopada 2023 Opublikowano 3 Listopada 2023 (edytowane) Płyn hamulcowy co 2 lata Chłodniczy, pewnie w przyszłym roku z rozrządem wymienisz. Filtr powietrza to są małe koszty i można samemu więc 90k bym nie czekał. olej silnikowy + filtr 10/15k lub co rok 120k to pewnie tarcze/klocki z przodu już blisko u mnie biły Edytowane 3 Listopada 2023 przez Lukaa5
Todex1 Opublikowano 4 Listopada 2023 Autor Opublikowano 4 Listopada 2023 Dzięki za odpowiedzi. Kpl hamulców przód i tył był robiony niedawno. Tarcze ledwo mają wyczuwalny rant . Odonośnie jeszcze skrzyni (najbardziej się tym przejmuje). Myślicie że już teraz wymieniać oleje i filtry czy można zaczekać do następnego okresu? (W ASO robione regularnie, ostatni raz kilka kkm temu.)
Lukaa5 Opublikowano 5 Listopada 2023 Opublikowano 5 Listopada 2023 W aso nie wymienia filtrów w skrzyni. Nie mam pojęcia jaki mają interwał na olej do s-tronika
Todex1 Opublikowano 5 Listopada 2023 Autor Opublikowano 5 Listopada 2023 Nadal nie otrzymałem odpowiedzi 😕 Wymieniać olej i filtry w skrzyni już teraz? (wymieniane chwilkę temu w ASO) Czy na spokojnie zrobić pełen serwis już, tak jak powinno być za 60 tys? P.S. Macie jakiś warsztat godny polecenia w pomorskim?
Lukaa5 Opublikowano 5 Listopada 2023 Opublikowano 5 Listopada 2023 nie kumam po co chcesz wymieniać skoro piszesz wymieniane chwilę temu w ASO. Wymienili ci filtry w skrzyni w ASO ? czy myślisz że ci wymienili .
Todex1 Opublikowano 9 Listopada 2023 Autor Opublikowano 9 Listopada 2023 Byłem wczoraj w serwisie, okazało się że sprzedający (celowo lub nie) podał błędnie typ skrzyni. Posiadam 7biegowego tiptronica. Czy procedura wymiany jest podobna? Filtry nie były wymieniane. Myślę że z wymianą filtrów się wstrzymam do następnej wymiany oleju, czy to dobry pomysł? Dodatkowo już ostatnie pytanie, tam jest wspomaganie kiero full elektryk? Nie mogę znaleźć zbiorniczka na płyn.
Muskel1 Opublikowano 9 Listopada 2023 Opublikowano 9 Listopada 2023 Nie masz tiptronic tylko s-tronic. 7 biegów to s-tronic. Tiptronic w B9 to 8 biegów i ma go tylko 3.0 TDI, i to tylko ten mocniejszy, słabsze 3.0 TDI mają też s-tronic. Zawartość dodana 0 minut później Godzinę temu, Todex1 napisał(a): kiero full elektryk? Tak .
Todex1 Opublikowano 9 Listopada 2023 Autor Opublikowano 9 Listopada 2023 9 godzin temu, Muskel1 napisał(a): Nie masz tiptronic tylko s-tronic. 7 biegów to s-tronic. Tiptronic w B9 to 8 biegów i ma go tylko 3.0 TDI, i to tylko ten mocniejszy, słabsze 3.0 TDI mają też s-tronic. Zawartość dodana 0 minut później Tak . Ciekawe, w innym watku po sprawdzeniu po vin wyszlo ze mam tiptronica...
Muskel1 Opublikowano 9 Listopada 2023 Opublikowano 9 Listopada 2023 Nie ciekawe. Kod wyposażenia 0G7 opisany jako tiptronic odnosi się do możliwości zmiany biegów tipnięciem. Masz 7 biegowy s-tronic G1C, uwierz mi.
Todex1 Opublikowano 9 Listopada 2023 Autor Opublikowano 9 Listopada 2023 W porządku, na 101% masz większą wiedze w stosunku do mnie Dzięki za info dot. wspomagania. Szkoda skrzyni, wyczytałem że tipy są bardziej pancerne i tańsze jak już coś się zepsuje 😕 . Reasumując już wątek: 1. Czy wymieniałbyś filtry (razem z olejem) na moim miejscu już teraz? Czy szkoda zlewać to co zostało wymienione i wystarczy wymienić przy następnym serwisie? 2. I ostatnie pytanko, czy to normalne dla 2sprzęgłówki żeby czasem przy redukcji (chodzi o sytuację gdy skrzynia redukuje a ja w tym samym czasie zdążę nacisnąć gaz / dojeżdżanie do świateł i redukcja 3 ->2, 2 -> 1) wyczuwalne jest "szarpnięcie" choć bardzo delikatne.
Muskel1 Opublikowano 9 Listopada 2023 Opublikowano 9 Listopada 2023 Olej w skrzyni jak pisałeś wyżej, wymieniany był 3 kkm temu ale bez filtrów, które mają już 120 kkm. ASO co prawda wymienia tylko oleje co 60 kkm, ale jestem zdania, jak chyba większość tutaj, że filtry warto także wymienić. Co do lekkiego szarpnięcia trudno powiedzieć czy to normalne. Czasami czuć właśnie lekką redukcję.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się