Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Poziom płynu chlodniczego


michallxn

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Podpowie ktoś czy taka różnica poziomu płynu zwiastuje jakiś kłopot? Na zimnym silniku lekko ponad minimum A na rozgrzanym prawie max. Czy to normalne?

3.0tdi ccwa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

płyn chłodniczy jak każda ciecz zmienia swoją objętość zależnie od temperatury...

jeśli silnik Ci się nie przegrzewa płyn nie "wybija" i nie masz innych objawów oprócz tych

które wskazałeś... to nie masz się czym martwić...

Edytowane przez janusz75
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, janusz75 napisał(a):

płyn chłodniczy jak każda ciecz zmienia swoją objętość zależnie od temperatury...

jeśli silnik Ci się nie przegrzewa płyn nie "wybija" i niemasz innych objawów oprócz tych

które wskazałeś... to nie masz się czym martwić...

Nie nie mam kolego wszystko okej, nawet test zrobilem na co2 i wszystko wporządku. Tyle że ta różnica wydała mi się spora ale widocznie ten typ tak ma

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

32 minuty temu, michallxn napisał(a):

Witam

Podpowie ktoś czy taka różnica poziomu płynu zwiastuje jakiś kłopot? Na zimnym silniku lekko ponad minimum A na rozgrzanym prawie max. Czy to normalne?

3.0tdi ccwa

nie wiem ale, tylko się nie śmiej... jak masz wątpliwości to pod zbiorniczkiem płynu masz króciec upustowy... nasuń na niego kawałek wężyka który z kolei wsadzisz do buteleczki po np coca cooli 0,5l którą jakoś podwiesisz za pomocą trytytek czy czego dobrze i solidnie pod spodem... pojeździj chwile, daj w rurę  itp i sprawdź czy płyn nie wybija... jeżeli zobaczysz że jest tam płyn może być parę problemów, błahych i nie błahych... z doświadczenia przeważnie nie błahych....    test co2 nie zawsze jest miarodajny, nie zawsze objawy konkretnej choroby są książkowe.... - przerabiałem

 

z błahostek może być np korek uszkodzony....

Edytowane przez sahipp
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, sahipp napisał(a):

nie wiem ale, tylko się nie śmiej... jak masz wątpliwości to pod zbiorniczkiem płynu masz króciec upustowy... nasuń na niego kawałek wężyka który z kolei wsadzisz do buteleczki po np coca cooli 0,5l którą jakoś podwiesisz za pomocą trytytek czy czego dobrze i solidnie pod spodem... pojeździj chwile, daj w rurę  itp i sprawdź czy płyn nie wybija... jeżeli zobaczysz że jest tam płyn może być parę problemów, błahych i nie błahych... z doświadczenia przeważnie nie błahych....    test co2 nie zawsze jest miarodajny, nie zawsze objawy konkretnej choroby są książkowe.... - przerabiałem

 

z błahostek może być np korek uszkodzony....

O jakich problemach mówisz kolego np? A korek zmieniłem ale nie na jakiś oryginalny tylko z intercarsu za 3 dyszki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, michallxn napisał(a):

O jakich problemach mówisz kolego np? A korek zmieniłem ale nie na jakiś oryginalny tylko z intercarsu za 3 dyszki.

jakby się okazało że masz zbyt wysokie ciśnienie i płyn wybija... tam wiadomo że jakieś wahania będą, po to jest zbiorniczek wyrównawczy... ale nie może być tak że płyn wybija bo to oznacza że z jakiegoś powodu tworzy się w układzie zbyt duże ciśnienie...

 

a problem jest właściwie jeden, gdzieś przestrzał ciśnienia jest a tutaj może być różnie...

Edytowane przez sahipp
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, sahipp napisał(a):

jakby się okazało że masz zbyt wysokie ciśnienie i płyn wybija... tam wiadomo że jakieś wahania będą, po to jest zbiorniczek wyrównawczy... ale nie może być tak że płyn wybija bo to oznacza że z jakiegoś powodu tworzy się w układzie zbyt duże ciśnienie...

 

a problem jest właściwie jeden, gdzieś przestrzał ciśnienia jest a tutaj może być różnie...

Sam już nie wiem kolego, być może ja przesadzam bo żadnych innych objawów nie mam węże miękkie, ogrzewanie smiga, temp stoi w miejscu, zero dymu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, michallxn napisał(a):

Sam już nie wiem kolego, być może ja przesadzam bo żadnych innych objawów nie mam węże miękkie, ogrzewanie smiga, temp stoi w miejscu, zero dymu.

też tak czasem mam że wyolbrzymiam 😉 skoro węże są miękkie to raczej nie masz tam nadciśnienia i wszystko jest w porządku 👍 ale jak masz wątpliwości to podwieś i podłącz pod zbiorniczek na jeden dzień butelkę

 

ja mam dwie jednostki na stanie 2.0tdi cr i 2.5tdi v6 i w każdym minimalnie ten poziom się zmienia w stosunku do tego co jest na zimnym... 3.0tdi nie znam tej jednostki perfekt, najbliżej jeżeli chodzi o pojemność i typ bo V to 2.5tdi to tam mam wlane na max i podczas ostrzejszej jazdy w lato to nie wiem z 1 cm podejdzie... ale nie sugeruj się tym bo to jednak trochę inne silniki....

Edytowane przez sahipp
  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, sahipp napisał(a):

też tak czasem mam że wyolbrzymiam 😉 skoro węże są miękkie to raczej nie masz tam nadciśnienia i wszystko jest w porządku 👍 ale jak masz wątpliwości to podwieś i podłącz pod zbiorniczek na jeden dzień butelkę

 

ja mam dwie jednostki na stanie 2.0tdi cr i 2.5tdi v6 i w każdym minimalnie ten poziom się zmienia w stosunku do tego co jest na zimnym... 3.0tdi nie znam tej jednostki perfekt, najbliżej jeżeli chodzi o pojemność i typ bo V to 2.5tdi to tam mam wlane na max i podczas ostrzejszej jazdy w lato to nie wiem z 1 cm podejdzie... ale nie sugeruj się tym bo to jednak trochę inne silniki....

Dzięki wielkie za rady kolego, postaram się zrobić tak jak mówisz. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...