bogpla 0 Opublikowano 10 Listopada 2023 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2023 (edytowane) Witam jestem w trakcie wymiany łożysk mechanizmu różnicowego i mam problem jak wyjąć bieżnię zewnętrzną łożyska stożkowego , za mechanizmem różnicowym ,jest tam dosyć ciasno ,czy jest jakiś ściągacz do. tego ?.Dołączam fotkę tej bieżni i w jakim stanie było łożysko kulkowe stożkowe od strony półosi prawej😵 .Łożysko wewnętrzne nie wygląda najgorzej ale wolałbym je też wymienić Edytowane 10 Listopada 2023 przez bogpla Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomnik 32 Opublikowano 10 Listopada 2023 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2023 (edytowane) To prawdopodobnie info, którego szukasz : Elsa online. ElsaWin. ElsaWeb. AudiPower transmissionServicing 6-speed manual gearbox 0B1, front-wheel driveFinal drive, differential, differential lockRenewing cover for final drive WWW.KOLHOSNIKI.RU Wersja online oprogramowania Elsa lub elsawin dla Audi, Skoda, Volkswagen, Seat. Wszystkie stare i świeże bazy w jednym Elsaweb. Edytowane 10 Listopada 2023 przez Tomnik Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rozwiązanie bogpla 0 Opublikowano 14 Listopada 2023 Autor Rozwiązanie Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2023 Podziękowania dla Tomnika za podpowiedż ,ten temat był mi znany ,ale mi chodziło o łożysko za mechanizmem różnicowym ,tym od wewnątrz.Potrzebny jest specjalistyczny ściągacz którego nikt w okolicy nia ma, albo nie chce wypożyczyć a autko stoi na klockach w domu.Dla zainteresowanych i zorientowanych w temacie ,rozwiązałem problem bez drogiego ściągacza i bez strat za 0 złotych. Zrobiłem 2 kliny z twardych śrub 8 około 3,5 cm i nakrętek na zasadzie podobnej do śruby rzymskiej, i rozpierałem je powoli po obwodzie pomiędzy bieżnią a a obudową skrzyni (półoś lewa musi być zdemontowana i lewe zawieszenie odsunięte)po uzyskaniu luzu ok 2-3 mm między bieżnią a obudową skrzyni ,włożyłem 2 mm grubości podkładkę o średnicy nieco mniejszej od bieżni łożyska i od strony lewej półosi , przy pomocy 1,5 m pręta fi 16 delikatnie wybijałem bieżnię , kompensując jednocześnie od prawej strony i pilnując podkładkę kawałkiem rurki.Sposób może i druciarsko-chałupniczy ale zadziałał więc po co przepłacać.Na zdjęciach widać mój ściągacz rozporowy i podkładkę z rurką. I jeszcze jedno, skrzynia biegów jest w aucie nie wymontowana. Trochę zabawy z tym było ale najważniejszy cel został osiągnięty. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bogpla 0 Opublikowano 14 Listopada 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2023 znalazłem jeszcze coś takiego Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się