bogpla Opublikowano 10 Listopada 2023 Opublikowano 10 Listopada 2023 (edytowane) Witam jestem w trakcie wymiany łożysk mechanizmu różnicowego i mam problem jak wyjąć bieżnię zewnętrzną łożyska stożkowego , za mechanizmem różnicowym ,jest tam dosyć ciasno ,czy jest jakiś ściągacz do. tego ?.Dołączam fotkę tej bieżni i w jakim stanie było łożysko kulkowe stożkowe od strony półosi prawej😵 .Łożysko wewnętrzne nie wygląda najgorzej ale wolałbym je też wymienić Edytowane 10 Listopada 2023 przez bogpla
Tomnik Opublikowano 10 Listopada 2023 Opublikowano 10 Listopada 2023 (edytowane) To prawdopodobnie info, którego szukasz : Elsa online. ElsaWin. ElsaWeb. AudiPower transmissionServicing 6-speed manual gearbox 0B1, front-wheel driveFinal drive, differential, differential lockRenewing cover for final drive WWW.KOLHOSNIKI.RU Wersja online oprogramowania Elsa lub elsawin dla Audi, Skoda, Volkswagen, Seat. Wszystkie stare i świeże bazy w jednym Elsaweb. Edytowane 10 Listopada 2023 przez Tomnik
Rozwiązanie bogpla Opublikowano 14 Listopada 2023 Autor Rozwiązanie Opublikowano 14 Listopada 2023 Podziękowania dla Tomnika za podpowiedż ,ten temat był mi znany ,ale mi chodziło o łożysko za mechanizmem różnicowym ,tym od wewnątrz.Potrzebny jest specjalistyczny ściągacz którego nikt w okolicy nia ma, albo nie chce wypożyczyć a autko stoi na klockach w domu.Dla zainteresowanych i zorientowanych w temacie ,rozwiązałem problem bez drogiego ściągacza i bez strat za 0 złotych. Zrobiłem 2 kliny z twardych śrub 8 około 3,5 cm i nakrętek na zasadzie podobnej do śruby rzymskiej, i rozpierałem je powoli po obwodzie pomiędzy bieżnią a a obudową skrzyni (półoś lewa musi być zdemontowana i lewe zawieszenie odsunięte)po uzyskaniu luzu ok 2-3 mm między bieżnią a obudową skrzyni ,włożyłem 2 mm grubości podkładkę o średnicy nieco mniejszej od bieżni łożyska i od strony lewej półosi , przy pomocy 1,5 m pręta fi 16 delikatnie wybijałem bieżnię , kompensując jednocześnie od prawej strony i pilnując podkładkę kawałkiem rurki.Sposób może i druciarsko-chałupniczy ale zadziałał więc po co przepłacać.Na zdjęciach widać mój ściągacz rozporowy i podkładkę z rurką. I jeszcze jedno, skrzynia biegów jest w aucie nie wymontowana. Trochę zabawy z tym było ale najważniejszy cel został osiągnięty.
bogpla Opublikowano 14 Listopada 2023 Autor Opublikowano 14 Listopada 2023 znalazłem jeszcze coś takiego
kamilek161290 Opublikowano 21 Czerwca 2024 Opublikowano 21 Czerwca 2024 Witam , wiem że temat dość dawny ale czy po wymianie łożysk itd luz został zniwelowany do zera ? U mnie podobnie jest przy ruszaniu góra dół , jedni mówią że to norma a jedni że nie.
bogpla Opublikowano 17 Listopada 2024 Autor Opublikowano 17 Listopada 2024 pozostał minimalny luz góra dół ale o niebo mniejszy, w elsie piszą o podkładkach i pomiarach ,ale nie mam takiego sprzętu . drgania i szumy ustały i narazie nic się nie dzieje a przejechałem już parę tyś km.
harychorzow84 Opublikowano 16 Stycznia Opublikowano 16 Stycznia A miałeś jakiś objaw że wiedziałeś że łożyska są do wymiany?
harychorzow84 Opublikowano 16 Lutego Opublikowano 16 Lutego A gdzie kupiłeś łożyska, w ASO? Wszystkie części (jeśli dobrze dobrałem) kosztują ok 500zł,tj dwa łożyska (jedno kulowe, drugie walcowe), dwa simeringi, i uszczelka dekla. Jest jakaś alternatywa? Czy tylko ASO?
bogpla Opublikowano 12 Marca Autor Opublikowano 12 Marca objawy to:bicie jak przy żle wywarzonych kołach najbadziej przy 80-120 km/h dochodzące z pod auta i podczas przyspieszania ,a części kupowałem ze sklepów internetowych
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się