Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Kontrolka EPC w trakcie jazdy A4 B8. Błędy P150A00 i P044100


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć. Od pewnego czasu mam problem z samochodem, jak w tytule. Samochód był już u dwóch elektromechaników i nic nie zostało naprawione, na komputerze nie pokazuje błędów. 

Szukałem również rozwiązań w internecie, znalazłem podobne, ale wciąż nie te same przypadki. Dlatego zgłaszam się tutaj z prośbą o pomoc, gdyż już nie mam po prostu sił...

 

Co się dzieje.

  • Początkowo zapala się kontrolka EPC podczas jazdy, samochód jakby przyhamowuje, dodawanie gazu nic nie daje, po chwili się "odmula" i jedzie dalej. Podczas postoju gaśnie i wyskakują dwa błędy - ręczny (Parking Brake Malfunction) & ESP. Nie da się go ponownie odpalić za pierwszym razem.

 

  • Następnie dzieje się to samo, tylko już na postoju. Samochód daleko nie ujedzie, gdyż po prostu gaśnie i odpalenie go graniczy z cudem.
  • Kolejnym razem, w którym problem wystąpił przy samej kontrolce ESP było, gdy cofałem z miejsca parkingowego i obróciłem kierownicą w danym kierunku, wtedy samochód zgasł i włączyła się kontrolka trakcji. Wyłączyłem ESP, tak że pokazała się na górnej belce kontrolka i samochód odpalił, mogłem nim normalnie dojechać do elektromechanika. Jeśli się ją włączy (tak że zgaśnie kontrolka) to wtedy samochód zaczyna się zachowywać jw. Nie daje natomiast ręki uciąć, że to na pewno jest to przez co samochód gaśnie.


Gdy zauważyłem ten problem po raz pierwszy zgłosiłem się do mechanika, by go podpiął pod kompa i sprawdził co jest nie tak.

 

P150A00 Nieprawidłowe działanie regulatora czasowego wyłączenia silnika
P044100 Nieprawidłowy przepływ w układzie ograniczana emisji par paliwa

 

Niestety nie mam logów z tego żadnych, tylko zrobione zdjęcie na miejscu, gdyż, że tak powiem "przyjął mnie z ulicy". Co do samego problemu powiedział, że on się na tym nie zna i zalecił mi elektromechaników.

Opublikowano

Podjedź do kogoś mającego VCDS, wykonaj pełny auto-scan i go tu wrzuć. Bez tego ciężko postawić diagnozę.

Opublikowano
57 minut temu, Muskel1 napisał(a):

Podjedź do kogoś mającego VCDS, wykonaj pełny auto-scan i go tu wrzuć. Bez tego ciężko postawić diagnozę.

Bardzo ciężko będzie gdziekolwiek podjechać, nawet na stacje nie mam jak :P Można to zrobić w jakiś sposób inny niż wizyta w warsztacie? Np. ktoś mający VCDS przyjedzie do mnie?

Opublikowano

Jedź na spota w Twojej okolicy.

Opublikowano

A może tutaj jest jakiś problem z kompem w samochodzie? 

Opublikowano

Udało mi się dojechać kawałek do mechanika, stwierdzili że wadliwy jest akumulator. Po wymianie samochód nie pokazywał żadnego błędu przez około 10 km, do tego czasu zdążyłem go kilka razy wyłączyć i włączyć. Po chwili w trasie EPC ponownie się zaświeciło i auto zaczęło gasnąć. Zadzwoniłem po lawetę, mechanik za pomocą miernika sprawdził czy aku dostaje ładowanie. Alternator działa itp, ale podobno akumulator się nie ładowal. Po 3 dniach stwierdzono, że sterownik silnika jest na 99% do wymiany. 
 

Błędy po podpięciu do kompa:

01314;008 Pasywny/sporadyczny 

Jednostka sterowania silnika nieprawdopodobny sygnał 

00473;013 Sterownik elektrycznego hamulca postojowego / ręcznego - J540 

01206;008 pasywny / sporadyczny Sygnał okresu wyłączenia zapłonu - nieprawdopodobny sygnał 

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...