Stolkien Opublikowano 9 Stycznia Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia (edytowane) Witajcie. mam problem ze swoim a4b9 2018 Avant quattro 2.0TDI Mianowicie: zawsze jeżdżę z klimatyzacją ustawioną na auto, i od kilku dni przestało lecieć ciepłe powietrze na nogi kierowcy pasażera i z tyłu. Dodatkowo z tylnego nawiewu leci wciąż zimne a wręcz lodowate powietrze pomimo ustawienia na HI. Podejrzewałem któryś z silników nastawczych klap, zrobiłem vcdsem nastawy podstawowe ale to nic nie dało. Brak błędów w aucie całkowicie czysto w sterownikach. przejrzałem kanały pomiarowe, wszystko wydaje się być w porządku. A z nawiewów leci zimne powietrze . Zakupiłem 2 silniki używane sprawne ale po podmianie nie wykrywa ich sterownik klimatyzacji i zgłasza błąd. Ponoć jest jakaś procedura dopisania „nowych” silników. Czy ktoś z kolegów mógł by mi pomóc w diagnostyce tej usterki? Edytowane 9 Stycznia przez Stolkien Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muskel1 Opublikowano 9 Stycznia Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia Wrzuć pełny auto-scan z tymi nowymi silniczkami. Były 2 różne rodzaje silniczków z tego co pamiętam. Kupiłeś takie same/ identyczne? Nie ma jakiejś procedury. Nastawy podstawowe i nic więcej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stolkien Opublikowano 9 Stycznia Autor Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia Czyli nowe silniki podpinam i powinno działać? Może sprzedawca wysłał mi uszkodzone . Zrobię autoscan . Jutro jak dam radę, zastanawiam się tylko które silniki mam podmienić. Próbowałem którykolwiek żeby tylko sprawdzić czy zakupione silniki działają i nie zadziałały. Pomyślałem że potrzebne jakieś dopisanie do sterownika . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muskel1 Opublikowano 9 Stycznia Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia Po podpięciu i zeobieniu nastaw podstawowych wszystko powinnobdziałać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stolkien Opublikowano 9 Stycznia Autor Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia To bardzo cenna informacja. Chyba zatem kupiłem uszkodzone silniki. Albo nieodpowiednie choć symbole są te same jedynie są rok młodsze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bajerek Opublikowano 10 Stycznia Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia mam pytanie gdzie sie znajduje silnik klapy swiezego powietrza Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muskel1 Opublikowano 10 Stycznia Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 1 godzinę temu, bajerek napisał(a): mam pytanie gdzie sie znajduje silnik klapy swiezego powietrza Nad nogami pasażera na rysunku pozycja 21. Co do przyuczania silniczków, należy po wymianie silniczków w nastawach podstawowych, najpierw wybrać opcję automatycznego adresowania (1) i dopiero przyuczanie pozycji krańcowych (2). Bez adresowania nie rozpozna silniczków, tak jak u Ciebie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bajerek Opublikowano 10 Stycznia Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 22 minut temu, Muskel1 napisał(a): Nad nogami pasażera na rysunku pozycja 21. Co do przyuczania silniczków, należy po wymianie silniczków w nastawach podstawowych, najpierw wybrać opcję automatycznego adresowania (1) i dopiero przyuczanie pozycji krańcowych (2). Bez adresowania nie rozpozna silniczków, tak jak u Ciebie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bajerek Opublikowano 10 Stycznia Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia dziekuje bardzo na Ciebie zawsze mozna liczyc dzis bede walczyl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muskel1 Opublikowano 10 Stycznia Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia Zanim porozbierasz ponownie, wykonaj te 2 powyższe czynności VCDSem, może wystarczy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bajerek Opublikowano 10 Stycznia Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 4 godziny temu, Muskel1 napisał(a): Zanim porozbierasz ponownie, wykonaj te 2 powyższe czynności VCDSem, może wystarczy. oky Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bajerek Opublikowano 11 Stycznia Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia W dniu 10.01.2024 o 15:15, bajerek napisał(a): oky tak jak pisales zrobilem dziala. dzieki jestes wielki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muskel1 Opublikowano 11 Stycznia Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia Dzałają wszystkie ustawienia i temperatury? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stolkien Opublikowano 11 Stycznia Autor Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia Witajcie, dziękuję za informacje jak zapisać nowy silnik. Udało mi się zainstalować nowe silniki ale niestety to nic nie dało. Poświęciłem na to dziś wiele godzin. Pół auta wybebeszyłem, wymieniałem wszystkie po kolei silniki, i nic. Wciąż to samo. Ręce mi opadły , zmęczony i z poczuciem porażki przed chwilą poskładałem wszystko do kupy . Ale wszedłem na forum audiworld ,tam znalazłem taki dokładnie temat. Jedna z odpowiedzi którą ponoć załatwiła sprawę to wymiana chłodniczki (wymiennika ciepła) w nagrzewnicy. https://www.audiworld.com/forums/a4-b9-platform-discussion-212/3-zone-climate-rear-heater-not-working-2981677/page2/ Rozebrałem schowek jeszcze raz i zajrzałem tam . Da się do niej dostać bez zdejmowania dechy. Jest otwór rewizyjny lub montażowy . Do tego przewody wodne są nie na zaciski tylko na takie obejmy demontowane. Więc zakładam że producent przewidział ew. Demontaż. Zrobiłem tez test , przez otwór rewizyjny wyciągnąłem grzałkę elektryczną i miałem już dostęp do wymiennika , uruchomiłem silnik i faktycznie wymiennik jest gorący tylko w połowie. Od góry . A od dołu jest całkowicie zimny. Jestem skłonny teraz uwieżyc że to faktycznie może być przyczyną . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muskel1 Opublikowano 12 Stycznia Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia Jeżeli wszystkie silniczki i klapki pracują poprawnie, to jest właśnie także możliwość, że nagrzewnica jest zapchana. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stolkien Opublikowano 12 Stycznia Autor Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia Dziś nie dam radę zdobyć nowej , ale może bym ją wypiął , wyciągnął i przepłukał? Co sądzicie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muskel1 Opublikowano 12 Stycznia Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia Możesz spróbować, może będziesz mógł poporównać strumień wchodzący z wychodzącym i na podstawie tego ocenić, czy jest zapchana. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muskel1 Opublikowano 12 Stycznia Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia Tylko nie podawaj tam nie wiem jak wysokiego ciśnienia, bo rozszczelnisz nagrzewnicę. 1 góra 2 Bar wystarczy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stolkien Opublikowano 16 Stycznia Autor Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia Witajcie, zdecydowałem na wymianę tej nagrzewnicy. Nie widziałem sensu w marnowaniu czasu na czyszczenie skoro nowa kosztuje niewiele. Dziś spróbuję ją wymienić. Poinformuję was o efektach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stolkien Opublikowano 17 Stycznia Autor Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia Wymieniłem. No i nic. Dalej to samo. Brak błędów w klimatroniku, adaptacja położeń krańcowych zrobiona wielokrotnie, Brak ciepłego powietrza nadal. ręce opadają dodam tylko że wymiennik ciepła który wymieniłem jest całkowicie gorący. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się