Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Przełącznik ciśnienia oleju w A4 B8 2.0TDI - błąd 5582


Madridista Olb
Przejdź do rozwiązania Rozwiązane przez Muskel1,

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, w piątek odebrałem auto po czyszczeniu DPF. Dziś z ciekawości przeskanowałem VCDS i pojawił się taki błąd: "Przełącznik ciśnienia oleju dla zredukowanego ciśnienia oleju P164D 00 [040].
Widziałem masę tematów gdzie ludzie wymieniali wszystkie elementy w silniku i to w większości przypadków nie pomogło. Błąd pojawił się o godzinie 10, mechanik zadzwonił do mnie po 14, że auto jest do odbioru. Wcześniej nie miałem takiego błędu. Czy to możliwe, że podczas demontażu/montażu DPF coś zrobił nie należycie?
Dziś mają zamknięte, więc dopiero w poniedziałek pojadę do nich z autem. Już mam dosyć mojego CGLC, a nie zrobiłem nim więcej niż 2k km. Myślę coraz częściej nad sprzedażą auta, ale nie chcę przyszłego kupującego na minę wpierniczać.
 

WhatsApp Image 2024-01-13 at 09.30.12.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wrzuć pełny auto-scan .txt, a nie jedno zdjęcie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak o to. Skasuj wszystkie błędy i wykonaj ponownie pełny auto-scan,  aby sprawdzić, które błędy powrócą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Błędy skasowane, ten odnośnie przełącznika cisnienia oleju nie pojawił się. Zrobiłem krótką trasę i znów pełny scan. Błędu brak na ten moment. Dziwne to... Dzięki za odpowiedzi i będę monitorował sytuację. 

Log-AAA2-WAUZZZ8KXDA056676-184730km.txt

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może mechanik porozpinał wtyczki.

Czy gdy miałeś zapisany błąd czujnika ciśnienia oleju, na zegarach pojawił się komunikat i kontrolka o niskim ciśnieniu oleju?

 

Widzę, że pozostały tylko błędy o nieprawidłowym zakodowaniu w sterowniku Gateway i wzmacniaczu. Zmieniałeś coś w kodowaniach lub dokładałeś coś?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie, żadna kontrolka, ani komunikat nie wyskoczył na wyświetlaczu.

 

Jedynie co dołożyłem, to moduł  bluetooth do radia. 

Edytowane przez Madridista Olb
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Rozwiązanie
6 minut temu, Madridista Olb napisał(a):

Nie, żadna kontrolka, ani komunikat nie wyskoczył na wyświetlaczu.

Ok, to w takim razie musisz pojeździć jakiś czas i ponownie sprawdzić czy błąd powróci, ale myślę, że raczej nie i że nie masz problemu z ciśnieniem oleju, w przeciwnym razie powinna wyskoczyć informacja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i niestety, za szybko się ucieszyłem.  Przy dojeżdżaniu do świateł i hamowaniu pojawia się kontrolka czerwona z informacją o ciśnieniu oleju.  Nie mam komputera przy sobie.  Jutro wrzucę błędy

Screenshot_20240113-130738.jpg

Edytowane przez Madridista Olb
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzeba podpiąć manometr i sprawdzić jakie panuje ciśnienie w układzie.

Edytowane przez Muskel1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temperatura płynu chłodniczego 90*C a temperatura oleju 4*C ?

Coś tu nie halo

 

 

 

 

 

 

.

 

Edytowane przez franekv6
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakiś błąd, olej na bank miał 90⁰C +

 

Co sądzicie, aby doraźnie zastosować ten oto specyfik?

Nie mogę tylko znaleźć informacji, czy można stosować go do aut z DPF.

Screenshot_20240114-012139_Chrome.jpg

Edytowane przez Madridista Olb
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W pierwszej kolejności zmierz rzeczywiste ciśnienie oleju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, Muskel1 napisał(a):

W pierwszej kolejności zmierz rzeczywiste ciśnienie oleju.

Jasne, ale powiedz mi proszę jeszcze jakie powinno być prawidłowe ciśnienie? 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W czasie rozruchu i na wolnych obrotach po rozruchu przynajmniej 0,6 Bar. 

Na rozgrzanym silniku przy 2000 obr/min przynajmniej 1 Bar.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pora chyba na zmianę mechanika. Nie chciał podjąć się podłączenia manonetrem w czujnik bo mówił, że dostęp jest ciężki, że trzeba silnik wysuwać 🤦‍♂️. Jutro ma dac znać czy podejmie się tematu. Wspomniał coś o ingerencji w oprogramowanie silnika, aby zwiększyć mu ciśnienie w sterowniku,  ale z tego co czytałem to w tych silnikach chyba nie można tego zrobić. W 3.0 TDI taki zabieg jest możliwy. 

 

Edytowane przez Madridista Olb
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2.0 nie mają pompy zmiennego wydatku sterowanej mapką silnika. 

Co innego jest, gdy jak w przypadku 3.0 TDI problem występuje z fabryki, a co innego, gdy nagle pojawił się u Ciebie. Należy to prawidłowo zdiagnozować i naprawić, a nie zatuszować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę to trwało, ale dziś auto wrocilo od mechanika. Wyczyszczony został smok olejowy i wymiana pompy oleju na tą z "nowszego modelu". W weekend jadę w dłuższą trasę to przetestuję auto. 

Dziękuję za poświęcony czas

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobiono 400km, temperatura oleju około 110⁰C i żadnego komunikatu o niskim ciśnieniu oleju. Wymiana pompy oleju pomogła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po około 2.5kkm znów pojawiła się kontrolka niskiego ciśnienia oleju. Auto ponownie na warsztacie, założony nowy czujnik ciśnienia, nowe dysze natryskowe i wymiana odmy. Dodatkowo chciałem zalać nowym olejem Motul 8100 X-clean C3 5W40 5W40, który spełnia normy DPF (użytkownik forum zasugerował żeby zmienić 5W30 na 5W40), a mechanik zalał olejem Motul 8100 Power 5W50. Nie mogę znaleźć nic na temat tego czy spełnia on normy DPF. Co sądzicie o użytkowaniu tego oleju w tym aucie? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...