Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Przełącznik ciśnienia oleju w A4 B8 2.0TDI - błąd 5582


Przejdź do rozwiązania Rozwiązane przez Madridista Olb,

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, w piątek odebrałem auto po czyszczeniu DPF. Dziś z ciekawości przeskanowałem VCDS i pojawił się taki błąd: "Przełącznik ciśnienia oleju dla zredukowanego ciśnienia oleju P164D 00 [040].
Widziałem masę tematów gdzie ludzie wymieniali wszystkie elementy w silniku i to w większości przypadków nie pomogło. Błąd pojawił się o godzinie 10, mechanik zadzwonił do mnie po 14, że auto jest do odbioru. Wcześniej nie miałem takiego błędu. Czy to możliwe, że podczas demontażu/montażu DPF coś zrobił nie należycie?
Dziś mają zamknięte, więc dopiero w poniedziałek pojadę do nich z autem. Już mam dosyć mojego CGLC, a nie zrobiłem nim więcej niż 2k km. Myślę coraz częściej nad sprzedażą auta, ale nie chcę przyszłego kupującego na minę wpierniczać.
 

WhatsApp Image 2024-01-13 at 09.30.12.jpeg

Opublikowano

Wrzuć pełny auto-scan .txt, a nie jedno zdjęcie

Opublikowano

Tak o to. Skasuj wszystkie błędy i wykonaj ponownie pełny auto-scan,  aby sprawdzić, które błędy powrócą.

Opublikowano

Błędy skasowane, ten odnośnie przełącznika cisnienia oleju nie pojawił się. Zrobiłem krótką trasę i znów pełny scan. Błędu brak na ten moment. Dziwne to... Dzięki za odpowiedzi i będę monitorował sytuację. 

Log-AAA2-WAUZZZ8KXDA056676-184730km.txt

Opublikowano

Może mechanik porozpinał wtyczki.

Czy gdy miałeś zapisany błąd czujnika ciśnienia oleju, na zegarach pojawił się komunikat i kontrolka o niskim ciśnieniu oleju?

 

Widzę, że pozostały tylko błędy o nieprawidłowym zakodowaniu w sterowniku Gateway i wzmacniaczu. Zmieniałeś coś w kodowaniach lub dokładałeś coś?

Opublikowano (edytowane)

Nie, żadna kontrolka, ani komunikat nie wyskoczył na wyświetlaczu.

 

Jedynie co dołożyłem, to moduł  bluetooth do radia. 

Edytowane przez Madridista Olb
Opublikowano
6 minut temu, Madridista Olb napisał(a):

Nie, żadna kontrolka, ani komunikat nie wyskoczył na wyświetlaczu.

Ok, to w takim razie musisz pojeździć jakiś czas i ponownie sprawdzić czy błąd powróci, ale myślę, że raczej nie i że nie masz problemu z ciśnieniem oleju, w przeciwnym razie powinna wyskoczyć informacja.

Opublikowano (edytowane)

No i niestety, za szybko się ucieszyłem.  Przy dojeżdżaniu do świateł i hamowaniu pojawia się kontrolka czerwona z informacją o ciśnieniu oleju.  Nie mam komputera przy sobie.  Jutro wrzucę błędy

Screenshot_20240113-130738.jpg

Edytowane przez Madridista Olb
Opublikowano (edytowane)

Trzeba podpiąć manometr i sprawdzić jakie panuje ciśnienie w układzie.

Edytowane przez Muskel1
Opublikowano (edytowane)

Temperatura płynu chłodniczego 90*C a temperatura oleju 4*C ?

Coś tu nie halo

 

 

 

 

 

 

.

 

Edytowane przez franekv6
Opublikowano (edytowane)

Jakiś błąd, olej na bank miał 90⁰C +

 

Co sądzicie, aby doraźnie zastosować ten oto specyfik?

Nie mogę tylko znaleźć informacji, czy można stosować go do aut z DPF.

Screenshot_20240114-012139_Chrome.jpg

Edytowane przez Madridista Olb
Opublikowano

W pierwszej kolejności zmierz rzeczywiste ciśnienie oleju.

Opublikowano
10 minut temu, Muskel1 napisał(a):

W pierwszej kolejności zmierz rzeczywiste ciśnienie oleju.

Jasne, ale powiedz mi proszę jeszcze jakie powinno być prawidłowe ciśnienie? 

 

Opublikowano

W czasie rozruchu i na wolnych obrotach po rozruchu przynajmniej 0,6 Bar. 

Na rozgrzanym silniku przy 2000 obr/min przynajmniej 1 Bar.

Opublikowano (edytowane)

Pora chyba na zmianę mechanika. Nie chciał podjąć się podłączenia manonetrem w czujnik bo mówił, że dostęp jest ciężki, że trzeba silnik wysuwać 🤦‍♂️. Jutro ma dac znać czy podejmie się tematu. Wspomniał coś o ingerencji w oprogramowanie silnika, aby zwiększyć mu ciśnienie w sterowniku,  ale z tego co czytałem to w tych silnikach chyba nie można tego zrobić. W 3.0 TDI taki zabieg jest możliwy. 

 

Edytowane przez Madridista Olb
Opublikowano

2.0 nie mają pompy zmiennego wydatku sterowanej mapką silnika. 

Co innego jest, gdy jak w przypadku 3.0 TDI problem występuje z fabryki, a co innego, gdy nagle pojawił się u Ciebie. Należy to prawidłowo zdiagnozować i naprawić, a nie zatuszować.

Opublikowano

Trochę to trwało, ale dziś auto wrocilo od mechanika. Wyczyszczony został smok olejowy i wymiana pompy oleju na tą z "nowszego modelu". W weekend jadę w dłuższą trasę to przetestuję auto. 

Dziękuję za poświęcony czas

 

Zrobiono 400km, temperatura oleju około 110⁰C i żadnego komunikatu o niskim ciśnieniu oleju. Wymiana pompy oleju pomogła.

 

Po około 2.5kkm znów pojawiła się kontrolka niskiego ciśnienia oleju. Auto ponownie na warsztacie, założony nowy czujnik ciśnienia, nowe dysze natryskowe i wymiana odmy. Dodatkowo chciałem zalać nowym olejem Motul 8100 X-clean C3 5W40 5W40, który spełnia normy DPF (użytkownik forum zasugerował żeby zmienić 5W30 na 5W40), a mechanik zalał olejem Motul 8100 Power 5W50. Nie mogę znaleźć nic na temat tego czy spełnia on normy DPF. Co sądzicie o użytkowaniu tego oleju w tym aucie? 

Opublikowano

Skoro na opakowaniu nie podane są normy, to pewnie ich nie spełnia, więc nie powinieneś go wlewać.

Opublikowano

1.5k km za mną.  Na razie cisza odnośnie ciśnienia oleju.  Jeżdżę na 5w50, DPF wypala sie co około 300-350km (75% jazdy to miasto). Jak na razie zostawiam ten olej. Myślę, że na jesień wleci płukanka i zaleje 5w40, a jak wszystko będzie w porządku to pomyśle, aby wrócić na 5w30.

A no i zalany ceratec, bo wpadł mi w ręce. 

 

Ostatnio problem powrócił po 3kkm, także jeszcze się nie cieszę, dam znać za jakiś czas.

 

5kkm zrobione, brak komunikatu o niskim ciśnieniu oleju. 

Zaczynam myśleć, aby wrócić do oleju zalecanego przez producenta czyli 5w30. Gdyż aktualny (5W50) nie spełnia norm.

Czy olej może mieć wpływ na niskie ciśnienie? Obawiam się, że jak wleje 5w30 to znowu zacznie gubić ciśnienie. 

Może jak radził inny użytkownik wlać np. Castrol MAGNATEC Diesel 5W-40 DPF? Przed tym oczywiście zrobić płukankę?

 

Wymieniłem olej na Motul 5w30 no i niestety od razu wrócił komunikat o niskim ciśnieniu oleju. 

Nie wiem co robić, chyba znów zaleje 5w50.  Czy próbować jeszcze 5w40? Oba oleje nie są zgodne ze specyfikacją 

 

Robię ostatnie podejście co do tego silnika. Sporo przeszukałem postów na polskich jak i zagranicznych forach i będę wymieniał hydropopychacze, do tego mechanik ma ocenić stan wałków rozrządu i w razie zużycia też pójdą do wymiany. Mam do Was pytanie, co jeszcze "przy okazji"  wymienić? Przebieg na ten moment to 195kkm

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...