Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Klekot silnika w Audi A4 B8 1.8 TFSI CJEB


Przejdź do rozwiązania Rozwiązane przez Dev,

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Ma ktoś dostęp do Etki lub Elsy i może mi podać numery wałków rozrządu 1.8 TFSI 170km CJEB model 2013 

VIN WAUZZZ8K8DA107690

 

 

Opublikowano

06L 109 021 S

06K 109 022 BP

Opublikowano

Widzę że zakup wałków nie jest taki prosty. Na internecie pod tym numerem nie za bardzo są dostępne. Dzwoniłem do sklepu to w ogóle nie da się zamówić. Byłem w serwisie to oczywiście nie ma problemu ale za dwa wałki 7tys.

 

Może regeneracja ale muszę podzwonić popytać. 

Opublikowano

Czy to normalne że po zgaszeniu silnika i odkręceniu filtra oleju olej spływa w dół silnika? Czy nie powinien jakiś zawór trzymać olej. 

Opublikowano

Ten grzybek odpowiada za odpływ oleju z obudowy filtra, jeśli odkręcasz obudowę to grzybek się dźwiga i olej spływa do miski.. 

 

IMG_20250309_121814.thumb.jpg.8eddfb9e35a026bf9cf8519ca838dc5e.jpg

Opublikowano
9 godzin temu, harychorzow84 napisał(a):

Ten grzybek odpowiada za odpływ oleju z obudowy filtra, jeśli odkręcasz obudowę to grzybek się dźwiga i olej spływa do miski.. 

 

IMG_20250309_121814.thumb.jpg.8eddfb9e35a026bf9cf8519ca838dc5e.jpg

Ok czyli to że olej spłynął to norma. Sprawdzę jutro czy będzie olej w obudowie po 30min. Ma ktoś może rozmiar oringow które znajdują się na końcu tego grzybka ? 

Opublikowano

Z racji że moje audi jest z 2012r to kupiłem nową obudowę filtra + zawór, jest to nowa wersja dużo bardziej solidna niż ta. 

Opublikowano
7 godzin temu, harychorzow84 napisał(a):

Z racji że moje audi jest z 2012r to kupiłem nową obudowę filtra + zawór, jest to nowa wersja dużo bardziej solidna niż ta. 

A jaka była przyczyna wymiany ?

Opublikowano

Może mi ktoś sprawdzić czy walki o numerach 06L 109 087A i 06L 109 088 będą pasowały do mojego silnika. 

Wałki zdemontowane z Tiguana rok 2017 z silnikiem 2.0 TFSI  CHHB 

 

Mój VIN WAUZZZ8K8DA107690

VIN auta z którego zdemontowano wałki

WVGZZZ5NZJW852389

Opublikowano

VW:

 

06L 109 021 S

06K 109 022 BQ

Opublikowano
9 godzin temu, darekaudi4 napisał(a):

A jaka była przyczyna wymiany ?

Miejsce montażu trzpienia w obudowie było mocno zużyte i podejrzenie nieszczelności zaworu ale okazało się że wymiana nie była konieczna. 

Opublikowano (edytowane)
19 godzin temu, Dev napisał(a):

VW:

 

06L 109 021 S

06K 109 022 BQ

Czyli ssący wałek jest taki sam a co z wydechowym ? Czy będzie pasować. Czy inna końcówka numeru BP / BQ może oznaczać np. inny rocznik lub inną marka VW / Audi ? Gość który sprzedaje twierdzi że to tylko inna rewizja a fizycznie są takie same. 

 

Czy ma ktoś możliwość aby sprawdzić czy walki są takie same ? Numery na kołach zębatych wałków są takie same jak u mnie.

Screenshot_2025-03-11-17-43-15-025_pl.tablica-edit.jpg

IMG_20250311_174217.jpg

Edytowane przez darekaudi4
Opublikowano
W dniu 10.03.2025 o 22:45, Dev napisał(a):

VW:

 

06L 109 021 S

06K 109 022 BQ

@Dev

Czy możesz pomóc i doradzić czy wałek 06K 109 022 BQ będzie pasował do mojego A4 1.7 TFSI. Gość ma do sprzedania dwa wałki w bdb stanie z auta o przebiegu 100tys. Ssący jest taki sam ale wydech ma inną końcówkę numeru. 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...