lkuc18 0 Opublikowano 12 Lutego Udostępnij Opublikowano 12 Lutego Cześć wszystkim! To mój pierwszy post na tym forum, miło mi do Was dołączyć. Mam problem z wyciekiem oleju ze skrzyni biegów. Mechanik twierdzi że wyciek spowodowany jest tą "uszczelką" ponieważ jest delikatnie "ułamana" wzdłuż (zdjęcie z internetu) Czy wie ktoś gdzie takową dostać? Lub pod jakim hasłem szukać? Audi A4 B6 2.0 ALT 2003r. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Langista 456 Opublikowano 12 Lutego Udostępnij Opublikowano 12 Lutego Kod skrzyni, ETKA online i szukasz oringu o dużej średnicy oraz uszczelniacza. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lkuc18 0 Opublikowano 13 Lutego Autor Udostępnij Opublikowano 13 Lutego (edytowane) Właśnie kurczę nie mogę ustalić tego kodu skrzyni... Jak to znaleźć? EDIT: oo... udało mi się znaleźć to info w internecie po zdekodowaniu VINu Ale w ETCE online nie widzę info dot. akurat tej części skrzyni 😕 z tego co widzę w internecie to nazywają to "dystans flansza skrzyni biegów". Pomógłby ktoś w znalezieniu tej części? Mój kod skrzyni to GBM. Wygląda to mniej więcej tak: Edytowane 13 Lutego przez lkuc18 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Langista 456 Opublikowano 13 Lutego Udostępnij Opublikowano 13 Lutego (edytowane) Nie tego szukasz, to od strony bloku silnika i nie pełni żadnej funkcji uszczelniającej. 016 409 399 B Tego potrzebujesz, sama flansza na sylikon jest wkładana. Edytowane 13 Lutego przez Langista Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lkuc18 0 Opublikowano 18 Lutego Autor Udostępnij Opublikowano 18 Lutego (edytowane) Hm, czyli tutaj nie ma fabrycznie żadnego dystansu? Bo myślałem że potrzebuję coś takiego dokupić bo przez to się olej gdzieś sączy.. A dodam jeszcze jedną kwestię... czy ktoś z Was miał może problem z odkręceniem śruby do dolania oleju? U mnie się wyrobiła i nie mogę jej odkręcić, wygląda tak: Jest jakiś patent na odkręcenie jej? Czy ewentualnie dospawanie do niej jakiegoś pręta mogłoby się udać i jest bezpieczne? Edytowane 18 Lutego przez lkuc18 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Langista 456 Opublikowano 18 Lutego Udostępnij Opublikowano 18 Lutego (edytowane) Dekiel masz i tak do zdjęcia to możesz potem przewiercić i ją wykręcić za pomocą wykrętaka na obrobione śruby. To co pokazałeś wcześniej to dystans skrzyni biegów od strony sprzęgła. Wyciek masz z flanszy, zdemontuj ją i zobacz czy ma być tam oring (taki rowek będzie w tym dekielku bocznym) Edytowane 18 Lutego przez Langista Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lkuc18 0 Opublikowano 18 Lutego Autor Udostępnij Opublikowano 18 Lutego Hm, czyli mam najpierw odkręcić półoś odkręcić dekiel Na tym etapie mam pytanie - co się stanie po zdjęciu tego dekla od skrzyni biegów? Czy wtedy wyleje mi się olej? Na co trzeba uważać? Nie mam pojęcia co tam jest pod tym deklem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Langista 456 Opublikowano 18 Lutego Udostępnij Opublikowano 18 Lutego Tak, olej się wyleje. O ile nie masz go do wymiany (ma mniej jak 50-60k km nalotu) to umyj dokładnie skrzynię zmywaczem do hamulców i zlej ten olej do jakiegoś pojemnika. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lkuc18 0 Opublikowano 18 Lutego Autor Udostępnij Opublikowano 18 Lutego Olej i tak będę wymieniał. A jakiego silikonu użyć do założenia tego dekla później? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lkuc18 0 Opublikowano 22 Lutego Autor Udostępnij Opublikowano 22 Lutego Muszę się za to niebawem zabrać a boję się jak nie mam pełnej wiedzy jeszcze i pozostają obawy. W zasadzie sprowadza się do odpowiedzi na pytania: 1. Czy jeśli zdejmę ten dekielek (to chyba flansza(?)) ze skrzyni biegów to nic złego się nie stanie? W sensie rozumiem że wyleje się olej ale żadne części ze skrzyni biegów mi nie powypadają i nie będę miał problemu z włożeniem ich spowrotem? 2. Jak zamocować ten dekielek? Wg tego co pisaliście zrozumiałem że jest on mocowany na silikon. W zw. z tym będę jakiegoś potrzebował by go po zdjęciu założyć ponownie - jaki mam kupić? 3. Jak odkręcić (urobioną jw.) śrubę do uzupełniania oleju. Czy można byłoby do niej dospawać cokolwiek żeby móc kręcić? Jak ktoś zna odpowiedź chociaż na część pytań to podzielcie się proszę wiedzą/doświadczeniem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Langista 456 Opublikowano 23 Lutego Udostępnij Opublikowano 23 Lutego Żeby zdjąć ten dekiel to będziesz musiał jeszcze flanszę półosi odkręcić, jest tam imbus 8 chyba i cała flansza odchodzi. Potem na deklu są torxy 30-40, nie pamiętam dokładnie które. Sylikon może być np masa uszczelniająca z Victora allegro.pl ALLEGRO.PL Oczywiście obie powierzchnie, czyli ta na skrzyni i na deklu jest do zmatowienia papierem 180, wystarczy żeby była chropowata, żeby sylikonu złapał. Przed nałożeniem sylikonu odtłuścić zmywaczem do hamulców. Na śruby z dekla uszczelniacz do gwintów, o ile dobrze pamiętam to dokręca się je na 25 Nm Na śrubę flanszy klej do gwintów, ta chyba na 45Nm ale nie mam jak sprawdzić teraz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się