Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Kodowania modułów w S4 B6 Avant


Luuz

Rekomendowane odpowiedzi

Mam niemały problem z elektroniką w moim aucie. Przyznam że mieszałem VCDS'em podczas nauki i coraz mniej rzeczy tu działa. Raz rozładowałem aku i podłączyłem na sekunde buster do baterii ustawiony na 24V . Chciałbym albo przywrócić ustawiania fabryczne (jeśli jest coś takiego) albo poznać kodowania wszystkich modułów z przykładowej S4B6 Avant lub gdyby ktoś poprowadził za wirtualną rączkę w przywróceniu pełnej funkcjonalności, ewentualnie znalezienia uwalonego modułu. Ponadto mam zmienioną kierownicę z B7, ale ona działa dobrze. Poniżej rzeczy które nie działają w kolejności od najistotniejszej dla mnie :

1. Zanim używałem VCDS'a używałem  Innovate LM2 do diagnostyki i logów, ale teraz LM2 komunikuje się z silnikiem z przerwami, tzn. połączy, rozłączy i tak w kółko, nie ma stabilnego połączenia. VCDS oraz ELM327 działają normalnie i LM2 w innych autach też działa sprawnie. 

2. Kluczyki coraz dłużej się rozpoznają z immo przed uruchomieniem silnika, a zapasowy w ogóle się zapomina, pomaga przyuczenie, czyli zamek drzwi, stacyjka, klik na pilocie, wyjąć, włożyć i dopiero odpali.

3. Zanim uporałem się z wyciekami oleju w silniku często miałem info o minimalnym poziomie oleju który był poniżej minimum na bagnecie, praktycznie sama końcóweczka bagnetu, czy da się te poziomy jakoś kalibrować?

4. Nie działa zmieniarka w schowku. Płyty łyka ale nie widzi żadnej z nich.

5. Pokrętło głośności na radiu zazwyczaj działa odwrotnie, używam tego na kierownicy.

Czy mógłbym prosić o wskazówki od doświadczonej społeczności?

Pozdraiwam 

Łukasz

 

 

Edytowane przez Luuz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 9.03.2024 o 15:09, Luuz napisał(a):

Mam niemały problem z elektroniką w moim aucie. Przyznam że mieszałem VCDS'em podczas nauki i coraz mniej rzeczy tu działa. Raz rozładowałem aku i podłączyłem na sekunde buster do baterii ustawiony na 24V . Chciałbym albo przywrócić ustawiania fabryczne (jeśli jest coś takiego) albo poznać kodowania wszystkich modułów z przykładowej S4B6 Avant lub gdyby ktoś poprowadził za wirtualną rączkę w przywróceniu pełnej funkcjonalności, ewentualnie znalezienia uwalonego modułu. Ponadto mam zmienioną kierownicę z B7, ale ona działa dobrze. Poniżej rzeczy które nie działają w kolejności od najistotniejszej dla mnie :

1. Zanim używałem VCDS'a używałem  Innovate LM2 do diagnostyki i logów, ale teraz LM2 komunikuje się z silnikiem z przerwami, tzn. połączy, rozłączy i tak w kółko, nie ma stabilnego połączenia. VCDS oraz ELM327 działają normalnie i LM2 w innych autach też działa sprawnie. 

2. Kluczyki coraz dłużej się rozpoznają z immo przed uruchomieniem silnika, a zapasowy w ogóle się zapomina, pomaga przyuczenie, czyli zamek drzwi, stacyjka, klik na pilocie, wyjąć, włożyć i dopiero odpali.

3. Zanim uporałem się z wyciekami oleju w silniku często miałem info o minimalnym poziomie oleju który był poniżej minimum na bagnecie, praktycznie sama końcóweczka bagnetu, czy da się te poziomy jakoś kalibrować?

4. Nie działa zmieniarka w schowku. Płyty łyka ale nie widzi żadnej z nich.

5. Pokrętło głośności na radiu zazwyczaj działa odwrotnie, używam tego na kierownicy.

Czy mógłbym prosić o wskazówki od doświadczonej społeczności?

Pozdraiwam 

Łukasz

 

 

Ad. 1 niestety ale czasem uniwersalne skanery diagnostyczne mają problemy z połączeniem i komunikacja z Audi. Z resztą piszesz że vcds komunikuje się z autem bez problemu, więc sterowniki są raczej ok.

Ad. 2 spróbuj zakodować kluczyki za pomocą vcds - opis znajdziesz w temacie na temat montażu elektrycznych szyb do tyłu (elektryczne szyby potrzebują zazwyczaj inny moduł moduł komfortu i w temacie jest opisane jego kodowanie). Jest również osobny temat ogólnie o module komfortu

Ad. 3. Tego raczej nie zmienisz.

Ad. 4. Pewnie problem z laserem/soczewką - może wystarczy jego czyszczenie.

Ad. 5. Temat z potencjometrem to znany problem - można go wymienić, ale radio concert 2 kosztuje niewiele, więc lepiej wymienić całe radio. Jak byłbyś zainteresowany to sam mam takie radio na sprzedaż - oddam ci je za 150zł +kw. No chyba że masz jakieś inne radio np. 2 din - rns'a też mam do oddania za ok. 900zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedzi. A dopytam.

Ad1. No bo właśnie niby wszsytko osobno działa dobrze. Mam wrażenie że sieć can nie wydala, może się w którymś momencie gubi, albo zapycha? Jest to możliwe że to wina kodowania? 

Ad2. To na spokojnie bo już nie chcę do tego później wracać, więc dzięki za materiały. 

Ad3. A czy to nie jest jakoś że podczas inspekcji olejowej kalibruje się poziom na jakąś wartość? 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma takiej możliwości, prędzej wina urządzenia lub modułu, który może zakłócać komunikację.

 

Po wymianie oleju nic nie kalibrujesz, jedynie resetujesz licznik pod względem interwałów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...