artek04 Opublikowano 23 Marca 2024 Opublikowano 23 Marca 2024 Siemka koledzy. Dosyć długo mnie tu nie było, piszę do Was bo mam problem z akumulatorem, sprawa wygląda tak, że jest już w bardzo słabej kondycji (ma do tego "prawo"- w tym roku kończy 16 lat...) mierzę napięcie na bolcach w komorze silnikowej, pokazuje np. 12,35 V, zerknę na MMI gdzie jest stan akumulatora i zonk -jeden kwadracik-10 %. Muszę kupić nowy, tam siedzi pierwszy montaż VARTA 8K0 915 105 F 12V 110Ah 520A DIN 850A EN/SAE Może ktoś ze śląska i okolic ma sprzęt żeby zakodować nowy aku tak żeby wszystko było jak należy, może ktoś wie gdzie kupię taki aku w dobrych pieniądzach?
Muskel1 Opublikowano 23 Marca 2024 Opublikowano 23 Marca 2024 (edytowane) Oryginalny aku z numerem części VW/Audi kupisz tylko w ASO. Musisz kupić zamiennik o takich samych parametrach, czyli np. taki: https://allegro.pl/oferta/akumulator-110ah-920a-p-varta-i1-silver-audi-q7-7151624011 Edytowane 23 Marca 2024 przez Muskel1
artek04 Opublikowano 23 Marca 2024 Autor Opublikowano 23 Marca 2024 Dziękuję za odpowiedź i linka, szukając aku wg. kodu QR znalazłem taki : Akumulator 110Ah 850A P+ VW Audi oryg. OE VARTA | Wrocław | Kup teraz na Allegro Lokalnie ALLEGROLOKALNIE.PL Kup teraz: Akumulator 110Ah 850A P+ VW Audi oryg. OE VARTA za 498,00 zł i odbierz w mieście Wrocław. Szybko i bezpiecznie w najlepszym miejscu dla lokalnych Allegrowiczów. Nie wiem czy iść w 6 letni aku... niby oryginał, ale 6 lat to sporo, co myslicie?
Muskel1 Opublikowano 23 Marca 2024 Opublikowano 23 Marca 2024 Zapomnij, nawet roczny czy kilku miesiączny aku może być już trupem. Aku tylko nowe. Kup taki, który podałem, lub o takich samych parametrach. Zakodujesz poprawnie i będzie wszystko jak oryginalny.
artek04 Opublikowano 23 Marca 2024 Autor Opublikowano 23 Marca 2024 Oki, dzięki , no fakt, że z używką może być różnie... mój aku to chyba ewenement, 16 lat...nowy jak wytrzyma połowę z tego to będzie super. Zatem szukam nowego, może ktoś tu na forum ma sprzęt do zakodowania aku po wymianie?
Muskel1 Opublikowano 23 Marca 2024 Opublikowano 23 Marca 2024 Teraz, artek04 napisał(a): może ktoś tu na forum ma sprzęt do zakodowania aku po wymianie? Zapytaj w dziale spotów śląskich.
artek04 Opublikowano 18 Maja 2024 Autor Opublikowano 18 Maja 2024 Hejka, Jeszcze nie kupiłem nowego aku, ale już bliżej niż dalej... ? Pytanie takie mam do Was na temat tego kodowania, w sklepach mówią, że nie trzeba kodować, komputer sam przystosuje sie do nowego aku, w salonie audi-serwis powiedzieli, że bez kodowania wszystko będzie działać jak należy, ale komputer może robić jakieś ograniczenia- obcinać coś, więc dobrze by było zakodować (u nich 250 zł). Znalazłem sklep, gdzie kodują ewentualnie akumulatory zakupione u nich, ale jak powiedziałem, że audi jest z 2008 roku to powiedzieli, że raczej nie ma tam potrzeby kodowania, chyba, że jest BMS, to jak to jest, trzeba w moim aucie kodować czy nie? Mam ten BMS ? Nawiasem pisząc to u mnie ten aku oryginał 110 Ah bardzo duży, dziwią się że taki duży bo przeważnie są mniejsze...
Muskel1 Opublikowano 18 Maja 2024 Opublikowano 18 Maja 2024 W B8 jest BMS. Ogólnie rzecz biorąc konieczności kodowania akumulatora nie ma, gdyż system ten jest w stanie sam się nauczyć, jednak trwa to relatywnie długo. Z tego powodu zalecane jest zakodowanie akumulatora po jego wymianie.
artek04 Opublikowano 21 Maja 2024 Autor Opublikowano 21 Maja 2024 Rozumiem, pytałem o aku w sklepie, gdzie zakudują mi nowy aku po wymianie, twierdzą, że varta ostatnio się popsuła, polecili mi aku firmy Atlas- dają 3 lata gwarancji... Nie wiem czy kupić vartę, czy cos tańszego... U mnie siedzi aku 110 Ah, ale ponoć można wsadzić ciut mniejszy np. 100 Ah ( nie mam start-stop w aucie)
Muskel1 Opublikowano 21 Maja 2024 Opublikowano 21 Maja 2024 Ważne jest aby akumulator był taki sam rodzaj jaki był, czyli jeżeli miałeś kwasowy to kwasowy, jeżeli miałeś AGM to wsadź AGM.
artek04 Opublikowano 25 Maja 2024 Autor Opublikowano 25 Maja 2024 Z tym kodowaniem to już powoli nie wiem, czy jest konieczne czy nie, wrclaguna pisze tu na 5 stronie https://a4-klub.pl/topic/174916-aktywacja-wskazania-naładowania-akumulatora-wymiana-demontaz-kodowanie/page/5/ "Zawsze musimy kodowac po to aby sterownik wiedział ze jest nowa bateria Jesli nie mamy kodu BEM wystarczy zmienic jakąkolowiek cyferke w starym kodowaniu i zapisać" W innym miejscu też pisze "Jesli nie miałes kodu BEM to wystarczy zmienic obojetnie jaka kolowiek cyfre i zakodowac Sterownik cały czas mysli ze masz stary akumulator"
artek04 Opublikowano 26 Maja 2024 Autor Opublikowano 26 Maja 2024 Tak wiem kolego Muskel , dziękuję Ci za pomoc, tylko Ty piszesz, że bez kodowania komputer sobie poradzi z tym sam po dłuższym okresie czasu, tymczasem kolega wrclaguna pisze, iż trzeba kodować bo komp widzi cały czas starą baterię... Chciałbym żeby wszystko było OK. ale trochę się obawiam czy ten sklep gdzie kupię aku wszystko zakoduje tak jak być powinno, czy czasem nie zrobi czegoś źle i będzie gorzej jakby wogóle kodowania nie było... ?
Rozwiązanie Muskel1 Opublikowano 26 Maja 2024 Rozwiązanie Opublikowano 26 Maja 2024 59 minut temu, artek04 napisał(a): tymczasem kolega wrclaguna pisze, iż trzeba kodować bo komp widzi cały czas starą baterię... Bo tak jest, komputer początkowo nie widzi wymiany akumulatora ale po pewnym czasie sam się przyuczy. Pod warunkiem, że rodzaj aku jest ten sam, czyli jak miałeś AGM i wsadziłeś AGM. Natomiast gdy wsadziłeś w miejsce AGM zwykły kwasowy lub odwrotnie, to koniecznie należy zakodować, gdyż krzywa ładowania dla tych akumulatorów jest całkiem inna.
artek04 Opublikowano 28 Maja 2024 Autor Opublikowano 28 Maja 2024 Koledzy , taki problem, otóż mam aku firmy Continental, otwór na wężyk odprowadzający ewentualne gazy jest od strony plusa (stojąc za autem po lewej stronie-od strony kierowcy) tymczasem aku fabryczny miał dwa otwory ( po obydwu stronach) jeden zaślepiony, do drugiego podpięty wężyk, akurat wężyk był podpięty do strony pasażera, jest za krótki aby go podpiąć z drugiej strony, co zrobić, ten nowy aku ma od strony plusa taki system kanałów odprowadzania gazów, widzę fiamm tez to ma SPC, tylko akurat ze strony kołka minusowego... Fiam można zobaczyć tu: https://allegro.pl/oferta/akumulator-fiamm-black-l6-110-110ah-950a-en-6888497648 Nawiasem pisząc to ten wężyk-karbowany idzie później w górę, w kierunku tylnego zderzaka to nie wiem czy ewentualnie coś by tam wypływało... Jak to zrobić, poradźcie.
artek04 Opublikowano 29 Maja 2024 Autor Opublikowano 29 Maja 2024 A więc zrobione, tzn. podpięty aku i wężyk odpowietrzający. Napięcie aku 12,8 V. Po uruchomieniu silnika napiecie na alternatorze 15V, na kołkach akummulatora i na podszybiu z przodu 14,2-14.25 V. MMI pokazywał jedna kreskę-10%... Po kilku minutach pracy podskoczyłło na dwie kreski-20%. Zobaczymy, co dalej, narazie postanowiłem nie kodować nic, aku jest takie samo jak fabryczne jeżeli chodzi o Ah, ma 110 , natomiast prąd rozruchowy w Varcie był 850A, w Continentalu jest 950A. Fotki z węzykiem, może komuś się przyda ? Jeżeli chodzi o pobór prądu w stanie spoczynku, jest znikomy bo 0,007 A czyli super, natomiast np. po otwarciu drzwi kierowcy itp. chwilowo jest dużo, bo 4-5 A.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się