protoss Opublikowano 16 Kwietnia Opublikowano 16 Kwietnia Cześć Forumowicze! Jakieś czas tutaj nie pisałem bo z autkiem wszystko zostało porobione no i (odpukać) wszystko działało - tylko się tankowało i jeździło aż do dziś... Sprawa nie wygląda na skomplikowaną ale wolę się dopytać. Od 2 dni zapaliła mi się kontrolka "Check Engine" i wstydzi się zgasnąć. Kiedyś pamiętam też miałem ją zapaloną i kolega Muskel1 poradził aby zmienić ciśnienie w oponach na zalecane na naklejce od strony kierowcy i zapisanie ich w MIMI co oczywiście pomogło. Tydzień temu zmieniałem opony na letnie i oczywiście zapomniałem zapisać ciśnienia po ich zmianie, więc pomyślałem że to to, ale niestety zapis ciśnienia w komputerze nie pomógł. W dzisiejszy skan VCDS. Proszę bardziej doświadczonych Forumowiczów o cenne wskazówki. scan16-04-2024.txt
Muskel1 Opublikowano 16 Kwietnia Opublikowano 16 Kwietnia Nie wyświetlił Ci się przypadkiem komunikat o AdBlue i odluczanie? Kiedy uzupełniałrś ostatnio AdBlue? Masz błąd za niskiego ciśnienia w układzie AdBlue oraz błąd grzałki czujnika Nox.
protoss Opublikowano 16 Kwietnia Autor Opublikowano 16 Kwietnia (edytowane) 56 minut temu, Muskel1 napisał(a): Nie wyświetlił Ci się przypadkiem komunikat o AdBlue i odluczanie? Kiedy uzupełniałrś ostatnio AdBlue? Masz błąd za niskiego ciśnienia w układzie AdBlue oraz błąd grzałki czujnika Nox. Kolega Muskel1 jak zwykle bardzo pomocny komunikat wyświetlił mi się z 3 miesiące temu uzupełniałem od AddBlue - wlałem 10 litrów. Mogę oczywiście dotankować i teraz. Edytowane 16 Kwietnia przez protoss
Muskel1 Opublikowano 16 Kwietnia Opublikowano 16 Kwietnia Zrobiłeś od tego czasu 10.000 km? zużycie AdBlue to ok. 1l/1000 km.
protoss Opublikowano 16 Kwietnia Autor Opublikowano 16 Kwietnia 3 minuty temu, Muskel1 napisał(a): Zrobiłeś od tego czasu 10.000 km? zużycie AdBlue to ok. 1l/1000 km. Myślę że max to z 3-4k nie więcej czyli to może być coś poważniejszego w takim razie.
Rozwiązanie Muskel1 Opublikowano 16 Kwietnia Rozwiązanie Opublikowano 16 Kwietnia Też myślę, że dolanie tu nic nie da. Musisz sprawdzić w rozszerzonych blokach pomiarowych czy ciśnienie środka redukującego jest rzeczywiście za niskie i jak pracuje pompa AdBlue. Musisz uruchomić silnik przejechać kawałek aby system AdBlue się aktywował, następnie na pracującym silniku wchodzisz w sterownik silnika i w rozszerzone bloki pomiarowe. Wyszukujesz następujące bloki pomiarowe i je zaznaczasz: IDE03129 - pompa środka redukującego wysterowanie - powinno być 50% IDE03132 - czujnik ciśnienia środka redukującego - powinno być ok. 5 Bar (5000 hPa) IDE05520 - pompa środka redukującego, prędkość obrotową - powinno być ok. 1700 obr/min
Muskel1 Opublikowano 16 Kwietnia Opublikowano 16 Kwietnia Odnośnie drugiego błędu, dotyczącego grzałki czujnika Nox, trzeba sprawdzić, czy przypadkiem wiązka do czujnika nie została uszkodzona (nagryzioną).
protoss Opublikowano 17 Kwietnia Autor Opublikowano 17 Kwietnia (edytowane) 20 godzin temu, Muskel1 napisał(a): Też myślę, że dolanie tu nic nie da. Musisz sprawdzić w rozszerzonych blokach pomiarowych czy ciśnienie środka redukującego jest rzeczywiście za niskie i jak pracuje pompa AdBlue. Musisz uruchomić silnik przejechać kawałek aby system AdBlue się aktywował, następnie na pracującym silniku wchodzisz w sterownik silnika i w rozszerzone bloki pomiarowe. Wyszukujesz następujące bloki pomiarowe i je zaznaczasz: IDE03129 - pompa środka redukującego wysterowanie - powinno być 50% IDE03132 - czujnik ciśnienia środka redukującego - powinno być ok. 5 Bar (5000 hPa) IDE05520 - pompa środka redukującego, prędkość obrotową - powinno być ok. 1700 obr/min Jak zwykle fachowe porady i pomoc Dziękuję Ci. Sprawdzę dzisiaj jak żona z pracy wróci i dam znać. Pozdrawiam serdecznie. Wygląda to następująco: Ostatni pomiar ma trochę niższe obroty niż u Ciebie... Co to winowajca Za niskie ciśnienie? Edytowane 17 Kwietnia przez protoss
protoss Opublikowano 17 Kwietnia Autor Opublikowano 17 Kwietnia Nie jestem pewien czy przed edycja posta temat się odświeża dlatego dodaje nowy wpis.
Muskel1 Opublikowano 17 Kwietnia Opublikowano 17 Kwietnia Wygląda ok, pompa pracuje i generuje odpowiednie ciśnienie.
protoss Opublikowano 17 Kwietnia Autor Opublikowano 17 Kwietnia 17 minut temu, Muskel1 napisał(a): Wygląda ok, pompa pracuje i generuje odpowiednie ciśnienie. Muskel1 dziękuje w takim razie coś mu innego nie pasuje. Przejadę się chyba do ASO w takiej sytuacji.
Muskel1 Opublikowano 17 Kwietnia Opublikowano 17 Kwietnia Skasuj błędy i sprawdź które powrócą. Błąd ciśnienia był z pewnością błędem sporadycznym i powinien dać się skasować, bo pompa pracuje normalnie. Błąd grzałki czujnika NOx może powrócić jeżeli wiązka jest uszkodzona. Trzeba zweryfikować.
protoss Opublikowano 17 Kwietnia Autor Opublikowano 17 Kwietnia 1 minutę temu, Muskel1 napisał(a): Skasuj błędy i sprawdź które powrócą. Błąd ciśnienia był z pewnością błędem sporadycznym i powinien dać się skasować, bo pompa pracuje normalnie. Błąd grzałki czujnika NOx może powrócić jeżeli wiązka jest uszkodzona. Trzeba zweryfikować. Ok tak zrobię. Tak przy okazji powinni zrobić taki przycisk na forum "Piwo dla Muskela" jak w niego klikniesz to przekierowuje Cię na stronę Twojego banku, robisz przelew i za 2-3 dni przychodzi do Ciebie Pan z żabki z turystyczną lodówką i Ci wręcza browarka z podziękowaniami od użytkownika forum któremu pomogłeś Pozdrawiam
Muskel1 Opublikowano 17 Kwietnia Opublikowano 17 Kwietnia 1 minutę temu, protoss napisał(a): Tak przy okazji powinni zrobić taki przycisk na forum "Piwo dla Muskela" jak w niego klikniesz to przekierowuje Cię na stronę Twojego banku, robisz przelew i za 2-3 dni przychodzi do Ciebie Pan z żabki z turystyczną lodówką i Ci wręcza browarka z podziękowaniami od użytkownika forum któremu pomogłeś
protoss Opublikowano 20 Kwietnia Autor Opublikowano 20 Kwietnia Niestety kontrolka zbowu się zapaliła. Coś mu nie gra, trzeba sprawdzić w serwisie
protoss Opublikowano 21 Kwietnia Autor Opublikowano 21 Kwietnia 11 godzin temu, Muskel1 napisał(a): I jakie błędy? Wiesz co, ten sam co był ale już bez tego ciśnienia AdBlue skan21-04-2024.txt
protoss Opublikowano 21 Kwietnia Autor Opublikowano 21 Kwietnia 10 minut temu, Muskel1 napisał(a): Sprawdzałeś wiązkę do czujnika NOx? Nie speawdzalem i powiem szczere nie wiem jak to zrobić
Muskel1 Opublikowano 21 Kwietnia Opublikowano 21 Kwietnia W pierwszej kolejności optycznie, czy nie jest gdzieś uszkodzona/nagryziona.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się