Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Check engine - lista błędów w A4 B9 2.0TDI


protoss
Przejdź do rozwiązania Rozwiązane przez Muskel1,

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć Forumowicze!

 

Jakieś czas tutaj nie pisałem bo z autkiem wszystko zostało porobione no i (odpukać) wszystko działało - tylko się tankowało i jeździło aż do dziś... Sprawa nie wygląda na skomplikowaną ale wolę się dopytać. Od 2 dni zapaliła mi się kontrolka "Check Engine" i wstydzi się zgasnąć. Kiedyś pamiętam też miałem ją zapaloną i kolega Muskel1 poradził aby zmienić ciśnienie w oponach na zalecane na naklejce od strony kierowcy i zapisanie ich w MIMI  co oczywiście pomogło. Tydzień temu zmieniałem opony na letnie i oczywiście zapomniałem zapisać ciśnienia po ich zmianie, więc pomyślałem że to to, ale niestety zapis ciśnienia w komputerze nie pomógł. W dzisiejszy skan VCDS. Proszę bardziej doświadczonych Forumowiczów o cenne wskazówki.

 

scan16-04-2024.txt

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wyświetlił Ci się przypadkiem komunikat o  AdBlue i odluczanie?

 

Kiedy uzupełniałrś ostatnio AdBlue?

 

Masz błąd za niskiego ciśnienia w układzie AdBlue oraz błąd grzałki czujnika Nox.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

56 minut temu, Muskel1 napisał(a):

Nie wyświetlił Ci się przypadkiem komunikat o  AdBlue i odluczanie?

 

Kiedy uzupełniałrś ostatnio AdBlue?

 

Masz błąd za niskiego ciśnienia w układzie AdBlue oraz błąd grzałki czujnika Nox.

Kolega Muskel1 jak zwykle bardzo pomocny :) 

 

 komunikat wyświetlił mi się z 3 miesiące temu uzupełniałem  od AddBlue - wlałem 10 litrów. Mogę oczywiście dotankować i teraz. 

Edytowane przez protoss
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobiłeś od tego czasu 10.000 km? zużycie AdBlue to ok. 1l/1000 km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, Muskel1 napisał(a):

Zrobiłeś od tego czasu 10.000 km? zużycie AdBlue to ok. 1l/1000 km.

Myślę że max to z 3-4k nie więcej czyli to może być coś poważniejszego  w takim razie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Rozwiązanie

Też myślę, że dolanie tu nic nie da.
Musisz sprawdzić w rozszerzonych blokach pomiarowych czy ciśnienie środka redukującego jest rzeczywiście za niskie i jak pracuje pompa AdBlue.

Musisz uruchomić silnik przejechać kawałek aby system AdBlue się aktywował, następnie na  pracującym silniku wchodzisz w sterownik silnika i w rozszerzone bloki pomiarowe.
Wyszukujesz następujące bloki pomiarowe i je zaznaczasz:
IDE03129 - pompa środka redukującego wysterowanie - powinno być 50%
IDE03132 - czujnik ciśnienia środka redukującego - powinno być ok. 5 Bar (5000 hPa)
IDE05520 - pompa środka redukującego, prędkość obrotową - powinno być ok. 1700 obr/min

 

 

 

WhatsApp Bild 2024-04-05 um 20.17.17_60643b67.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnie drugiego błędu, dotyczącego grzałki czujnika Nox, trzeba sprawdzić, czy przypadkiem wiązka do czujnika nie została uszkodzona (nagryzioną).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 godzin temu, Muskel1 napisał(a):

Też myślę, że dolanie tu nic nie da.
Musisz sprawdzić w rozszerzonych blokach pomiarowych czy ciśnienie środka redukującego jest rzeczywiście za niskie i jak pracuje pompa AdBlue.

Musisz uruchomić silnik przejechać kawałek aby system AdBlue się aktywował, następnie na  pracującym silniku wchodzisz w sterownik silnika i w rozszerzone bloki pomiarowe.
Wyszukujesz następujące bloki pomiarowe i je zaznaczasz:
IDE03129 - pompa środka redukującego wysterowanie - powinno być 50%
IDE03132 - czujnik ciśnienia środka redukującego - powinno być ok. 5 Bar (5000 hPa)
IDE05520 - pompa środka redukującego, prędkość obrotową - powinno być ok. 1700 obr/min

 

 

 

WhatsApp Bild 2024-04-05 um 20.17.17_60643b67.jpg

Jak zwykle fachowe porady i pomoc :) Dziękuję Ci. Sprawdzę dzisiaj jak żona z pracy wróci i dam znać. Pozdrawiam serdecznie.

 

Wygląda to następująco:

image.png.4499a6f73c060c04fce07976e32e6411.png

Ostatni pomiar ma trochę niższe obroty niż u Ciebie...

 

Co to winowajca Za niskie ciśnienie?

Edytowane przez protoss
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jestem pewien czy przed edycja posta temat się odświeża dlatego dodaje nowy wpis.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wygląda ok, pompa pracuje i generuje odpowiednie ciśnienie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, Muskel1 napisał(a):

Wygląda ok, pompa pracuje i generuje odpowiednie ciśnienie.

Muskel1 dziękuje w takim razie coś mu innego nie pasuje. Przejadę się chyba do ASO w takiej sytuacji. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skasuj błędy i sprawdź które powrócą. Błąd ciśnienia był z pewnością błędem sporadycznym i powinien dać się skasować, bo pompa pracuje normalnie. Błąd grzałki czujnika NOx może powrócić jeżeli wiązka jest uszkodzona. Trzeba zweryfikować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Muskel1 napisał(a):

Skasuj błędy i sprawdź które powrócą. Błąd ciśnienia był z pewnością błędem sporadycznym i powinien dać się skasować, bo pompa pracuje normalnie. Błąd grzałki czujnika NOx może powrócić jeżeli wiązka jest uszkodzona. Trzeba zweryfikować.

Ok tak zrobię. 

 

Tak przy okazji powinni zrobić taki przycisk na forum "Piwo dla Muskela" jak w niego klikniesz to przekierowuje Cię na stronę Twojego banku, robisz przelew i za 2-3 dni przychodzi do Ciebie Pan z żabki z turystyczną lodówką i Ci wręcza browarka z podziękowaniami od użytkownika forum któremu pomogłeś :) 

 

Pozdrawiam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, protoss napisał(a):

Tak przy okazji powinni zrobić taki przycisk na forum "Piwo dla Muskela" jak w niego klikniesz to przekierowuje Cię na stronę Twojego banku, robisz przelew i za 2-3 dni przychodzi do Ciebie Pan z żabki z turystyczną lodówką i Ci wręcza browarka z podziękowaniami od użytkownika forum któremu pomogłeś :) 

:decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety kontrolka zbowu się zapaliła. Coś mu nie gra, trzeba sprawdzić w serwisie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, Muskel1 napisał(a):

I jakie błędy?

Wiesz co, ten sam co był ale już bez tego ciśnienia AdBlue

skan21-04-2024.txt

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, Muskel1 napisał(a):

Sprawdzałeś wiązkę do czujnika NOx?

Nie speawdzalem i powiem szczere nie wiem jak to zrobić 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W pierwszej kolejności optycznie, czy nie jest gdzieś uszkodzona/nagryziona.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...