Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Problem z alternatorem w A4 B8


lukpie

Rekomendowane odpowiedzi

Sytuacja ma sie tak. Wczoraj grzebalem w bagazniku i moglem tam cos poruszyc przy akumulatorze ale dzis sprawdzalem i wszystko wyglada w porzadku. Zagladalem tez do obu nadkol i ruszalem zbiorniczkiem od spryskow. Podnosilem tez podszybie i tam wyciagalem ten zbiorniczek. Pisze to bo moze cos gdzies zruszylem i to was naprowadzi. Dzis tez mocno padalo. Sytuacja wyglada tak ze jezdzilem bylo ok dzisiaj. Po tym deszczu znow pojechalem i wyskoczyl na desce mi blad alternatora i ze akumulator moze nie byc ladowany. Zrobilem skan i tam sa bledy alternatora. Mokro jest z prawej strony podszybia to tak na marginesie. Co sie moglo stac? Problem jest w taki ze ja dzis jade na dwa tygodnie do niemiec i czy mozna z tym bledem jezdzic??!! Nie padnie akumulator!? co moge zrobic i co powinienem zrobic. Po sprawdzeniu bledow i skasowaniu wyskakuje ponownie. Pasek jest. Kreci sie. Macie skan a nawet dwa. Przed skasowaniem i po. Mam tez pytanie do pierwszego bledu co to jest bo to nowosc jakas dla mnie. Prosze o szybka odpowiedz w miare. Z gory dzieki.

Scan-WAUZZZ8K2CA095602-20240520-1403-333530km.txt Scan-WAUZZZ8K2CA095602-20240520-1412-333530km.txt

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ile Ci miernik pokazuje napięcia na aku gdy silnik jest odpalony?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Alduric napisał(a):

A ile Ci miernik pokazuje napięcia na aku gdy silnik jest odpalony?

Panie nie sprawdzalem:) i szczerze mowiac nie wiem jak to zrobic. Ogolnie miernik mam ale nigdy nic nie sprawdzalem. Wiec co mialbym ustawic na mierniku i gdzie ktory koniec przylozyc?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Idź to zrób i podaj tu wyniki. Pierwszy pomiar bez odpalonego silnika, drugi z odpalonym.

Edytowane przez Alduric
  • Dzięki 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nigdzie nie dojedziesz z tym błędem i brakiem ładowania akumulatora. Pomimo tego,  że Diesel jest samozapłonowym silnikiem, potrzebujesz napięcie do zasilenia sterowników i injektorów. Na auto-scanie masz widoczne napięcie 11,4 V czyli jeżeli scan był wykonany na pracującym silniku, masz brak ładowania.

 

Sprawdź na pracującym silniku  napięcie w komorze silnika (na punktach przeznaczonych do rozruchu), oraz bezpośrednio na klemie plusowej alternatora.

 

Wstaw zdjęcie miernika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, Muskel1 napisał(a):

Wstaw zdjęcie miernika.

Prosze jak laikowi o wytlumaczenie co i gdzie ustawic i jak podlaczyc do czego. Komora silnika wiem gdzie jest:) ale co do reszty to juz nie. Nie wiem gdzie podlaczyc. Pierwszy skan byl na samym zaplonie a drugi byl juz na wlaczonym silniku. Ja pierd..to nie beda zadowoleni w pracy i oby sie to nie skonczylo dla mnie zle. Jeszcze dzisiaj tam swieto i nie wiem jak o tym poinformowac. Lipa w ch!

IMG_2920.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dostałeś wyżej film w którym jest pokazane jak dla laika, jeśli nie umiesz powtórzyć tego co jest na filmie to oddaj auto do warsztatu. To jest wiedza która nabywa dziecko w wieku 14 lat na lekcjach techniki. Bez urazy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Alduric napisał(a):

Dostałeś wyżej film w którym jest pokazane jak dla laika, jeśli nie umiesz powtórzyć tego co jest na filmie to oddaj auto do warsztatu. To jest wiedza która nabywa dziecko w wieku 14 lat na lekcjach techniki. Bez urazy.

umiem:D nie zauwazylem tego zanim napisalem post:D takze lece do samochodu za moment:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na mierniku ustaw stałe napięcie do 20V, przekręcając w lewo jak na poniższym zdjęciu. W podczybiu masz taką małą czarną plastikową klapkę a pod nią klemy plusowe. Tam musisz przyłożyć czerwoną końcówkę miernika a czarną do masy karoserii (pokazane na rysunku).

 

Screenshot_20240520_151614_Opera.jpg

Screenshot_20240520_152734_Opera.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 minuty temu, Alduric napisał(a):

Dostałeś wyżej film w którym jest pokazane jak dla laika, jeśli nie umiesz powtórzyć tego co jest na filmie to oddaj auto do warsztatu. To jest wiedza która nabywa dziecko w wieku 14 lat na lekcjach techniki. Bez urazy.

Dobra sprawdzilem. Nie ma ladowania. 11.6 przed wlaczeniem silnika i po wlaczeniu silnika. Robilem przygazowke i waczalem obciazenie jak na filmie ktory wstawiles. po chwili spadlo do 11.5 na zegarach kontrolka ze nie ma ladowania i akumulator sie swieci na czerowno. Czyli jakie mam opcje tutaj?bo ze nigdzie nie pojade to juz wiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Muskel1 napisał(a):

Na mierniku ustaw stałe napięcie do 20V, przekręcając w lewo jak na poniższym zdjęciu. W podczybiu masz taką małą czarną plastikową klapkę a pod nią klemy plusowe. Tam musisz przyłożyć czerwoną końcówkę miernika a czarną do masy karoserii (pokazane na rysunku).

 

ok sprawdze jeszcze tak jak Ty mowisz.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Warsztat, nic więcej. I najlepiej żeby cię ktoś tam holował, bo jak Ci padnie aku podczas jazdy, to możesz uwalić sterowniki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Laweta i do warsztatu. Bez ładowania możesz uwalić sterowniki jak napięcie spadnie poniżej pewnej wartości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kurw...laweta juz jezdzilem tydzien temu jak mi sie przegub urwal:/ znow laweta. ciekawe ile mi tych lawet przysluguje na asistancie:D Podobna sytuacja. Bez zaplonu 12.33 a po wlaczeniu 11,47 i kontrolka na wyswietlaczu akumulatora na czerwono.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Definitywnie brak ładowania.

Nie czerp na darmo aku, bo i jego będziesz musiał wymienić jak go kompletnie rozładujesz. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czuję się zbędny :D Miłego dnia koledzy!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moj alternator zostal zregerowany i wymieniony ten regulator napiecia i ten bulgulator :D czy cos takiego. Bledow nie ma na desce ale skasowalem dopiero te co byly w vcds sam pod domem. Takze problem chyba zostal rozwiazny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy powinienem sie martwic gdy po tej regeneracji i wymianie tych rzeczy podczas trasy przez chwile zaswiecil sie blad alternatora i brak ladowania co skutkowalo tymi samymi bledami w vcds? po chwili zgaslo i zrobilem 500km i sie juz nie powtorzylo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja ogólnie rzecz biorąc nie jestem zwolennikiem regeneracji. Nigdy nie wiesz co dokładnie wymienili i na jakiej jakości częściach. Później wychodzą właśnie takie cyrki.
Nowe jest nowe i nic tego nie zastąpi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, Muskel1 napisał(a):

Ja ogólnie rzecz biorąc nie jestem zwolennikiem regeneracji. Nigdy nie wiesz co dokładnie wymienili i na jakiej jakości częściach. Później wychodzą właśnie takie cyrki.
Nowe jest nowe i nic tego nie zastąpi.

zamowil nowy boscha i stwierdzil ze to na pewno gorsze badziewie niz to co mam ja bo mialem jeszcze oryginalny i ze lepsza bedzie regeneracja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...