minimum93 Opublikowano 24 Maja Opublikowano 24 Maja Witam forumowiczów. Przekopałem tematy tutaj na forum oraz innych natomiast nie natknąłem się na rozwiązanie mojego problemu, lub tez nie podziałało to co było u innych. Z góry serdecznie dziękuje za pomoc. Jeśli pominąłem jakiś temat lub go nie odnalazłem proszę o link. A więc do rzeczy: Przyjechało dziś do mnie Audi S5 z 2019 roku, kupiłem ze stanów. Otóż dojechała i nie odpala ... a odpalała bo posiadam film. Brak prądu aku padł. Akumulator siedział AGM nie wiem czy to ma znaczenie ale włożyłem zwykły 105ah, niestety nic to nie dało. Prąd w aucie jest tzn MMI się uruchamia, a konkretniej działa radio w sumie chyba tylko, lampki się świecą połowicznie we wnętrzu, np oświetlenia nóg brak. Ambi świeci wszedzie, centralny działa, szyby chodzą, Sztuka jest cała, do wymiany jedynie zderzak przedni, oraz błotnik bo się lekko poddał a nie mam zamiaru rzeźbić. Pisze o tym aby wykluczyć być może domysły odnośnie klemy pirotechnicznej - jak na moje jest sprawna i nieprzerwana i chyba nie byłoby wcale prądu w aucie? Ma totalny brak reakcji na zapłon ( nie wiem czy tak mogę to nazwać ponieważ jak nacisnę przycisk start to coś się dzieje i zaświeca np oświetlenie ambi, podświetla przyciski) , nie wstają zegary, pompę paliwa załącza. Pierwsze co przychodzi do głowy to że padł Gateway? jesli dobrze to napisałem. Oryginalny VCP nie jest w stanie połączyć się z żadnym modułem. Nie działają również elektryczne siedzenia. Bezpieczniki w bagażniku, pod podstopnicą, oraz lewa komora przy drzwiach sprawdzone. nie wiem niestety jak sprawdzić czy przekaźnik jest sprawy. Czy Gateway posiada ochronę CP? Może ktoś podpowiedzieć gdzie się znajduje w tym modelu ? Pod schowkiem czy pod kolumną? Z góry dziękuje za wszelkie sugestie
Muskel1 Opublikowano 24 Maja Opublikowano 24 Maja Gateway ma ochronę komponentu i znajduje się pod tylną kanapą na środku. Wygląda na to jakby Gateway padł albo nie dostawał napięcia.
minimum93 Opublikowano 24 Maja Autor Opublikowano 24 Maja A to zaskoczenie, nie pomyślałbym o kanapie. Dzięki za info, jutro wybebeszam kanapę, czytałem na zagranicznym forum że dziecko zalało kanapę napojem i właśnie szlag trafił gateway 😕 U mnie jakiś zaciek widać, może mam ten sam przypadek. Czy jest szansa jakoś pominąć gateway żeby połączyć się z innymi modułami? Może głupie pytanie ale zastanawiam się czy to może być przyczyną tego że nie załącza VirtualCockpit. Na ten moment cały ambi smiga, wszystkie lampki również. W komorze silnika natomiast słyszę z okolic zbiorniczka wyrównawczego jakieś przelewanie jakby płynu, wycieków brak, sucho szczelnie.
Muskel1 Opublikowano 24 Maja Opublikowano 24 Maja 15 minut temu, minimum93 napisał(a): Czy jest szansa jakoś pominąć gateway żeby połączyć się z innymi modułami? Nie ma. 16 minut temu, minimum93 napisał(a): Może głupie pytanie ale zastanawiam się czy to może być przyczyną tego że nie załącza VirtualCockpit. Może. VC to magistrala CAN Infotainment, która też komunikuje się z Gateway.
minimum93 Opublikowano 25 Maja Autor Opublikowano 25 Maja (edytowane) A więc na 99% padł ten moduł :? niżej foto. ewidentnie wilgoć, jakaś woda, może napój... nie widze syfu od stania wody, także coś po nim jakby przeleciało i co mogło to utknęło w platisku, pod kanapa tez jakoś specjalnie nie widać czy coś wylane, czy woda mogła stać. czysto sucho. Natomiast pytanie takie, czy bez odczytu tego gateway'a jak kupie drugi i ściągnę CP to jakoś dane trzeba przegrać czy nie ma takiej potrzeby ? Najgorsze w tym wszystkim to że serwis lub kogoś od CP mam najbliżej 250km od siebie 😕 czy można wysłac sam moduł na CP? Edytowane 25 Maja przez minimum93
minimum93 Opublikowano 25 Maja Autor Opublikowano 25 Maja Na szybko przeglądając te moduły to ceny są delikatnie mówiąc spore aczkolwiek bardziej interesuje mnie czy jak kupię z oznaczeniem np H na końcu to będzie to samo ? czy podejdzie ? Bo są różne 😕 a z E nie znalazłem żadnego
Muskel1 Opublikowano 25 Maja Opublikowano 25 Maja Index musi być taki sam, ewentualnie w ASO po VINie zamówić, bo może być tak, że aktualny został zastąpiony nowszym i wtedy ma inny index.
minimum93 Opublikowano 25 Maja Autor Opublikowano 25 Maja Jakoś można to sprawdzić ten index? Po vin auta np? Bo ASO tutaj w okolicy to sory ale no bez szans. nabijanie w butli i kasowanie kasy za nic, przejechałem się 2 razy gdzie nie potrafili za pierwszym razem dobrać sterownika silnika, absurd bo Pan kazał mi zapłacic za 4 różnych sterowników z czego jeden będzie pasował do mojego auta... więcej się tam nie pojawiłem XD Czy moge na chwilę gateway wrzucić od innego auta? Np od A4B9? Nie stanie się nic z nim?
Muskel1 Opublikowano 25 Maja Opublikowano 25 Maja (edytowane) Po VINie. Wrzuć tutaj VIN i poproś o numer części to Ci koledzy znajdą. https://a4-klub.pl/forum/462-audi-a4-b9/ 7 minut temu, minimum93 napisał(a): Czy moge na chwilę gateway wrzucić od innego auta? Np od A4B9? Nie stanie się nic z nim? Nie wrzucisz bo jest ochrona komponentu, inne kodowania, zestawy danych itp. Nie będzie działał. Edytowane 25 Maja przez Muskel1
minimum93 Opublikowano 25 Maja Autor Opublikowano 25 Maja Okej, dzieki za info. Myślałem że chociaż może zegary wtedy pokaże bo cały czas szukam czy gdzies jeszcze wilgoć albo jakiś płyn się nie dostał, tam obok od strony pasażera pod kanapą jest jeszcze jakiś moduł. zaraz go wydłubię zobaczę też. Przy szukaniu lub dzwoniąc do ASO podać który numer z tego gateway? bo są w sumie dwa takie same różniące się literkami E i B. Pytam w ten sposób bo jak zadzwonię i trafie kolejny raz na tego inteligenta który każe mi podać Vin a potem dopasuje 240 różnych modułów to i tak będe w lesie
minimum93 Opublikowano 25 Maja Autor Opublikowano 25 Maja (edytowane) Może podpowiesz co to może być? Siedzi tam gwint jakiś KW z tego co widzę oraz jest takie cos doprowadzone od góry do amortyzatorów z przodu. Nie jestem fanem gwintowanego zawieszenia więc pewnie je wyrzucę aczkolwiek może ma jakąś regulację bądź oryginał miał. Kompresora od pneumatyki brak w bagażniku więc zapewne jej nie miał. Edytowane 25 Maja przez minimum93
Muskel1 Opublikowano 25 Maja Opublikowano 25 Maja Nic oryginalnego. 1 godzinę temu, minimum93 napisał(a): Numer części Hardware to 80A907468E 80A907468B to numer Software
Muskel1 Opublikowano 25 Maja Opublikowano 25 Maja 1 godzinę temu, minimum93 napisał(a): Może podpowiesz co to może być? Siedzi tam gwint jakiś KW z tego co widzę oraz jest takie cos doprowadzone od góry do amortyzatorów z przodu. Nie jestem fanem gwintowanego zawieszenia więc pewnie je wyrzucę aczkolwiek może ma jakąś regulację bądź oryginał miał. Kompresora od pneumatyki brak w bagażniku więc zapewne jej nie miał. Normalnie brakuje jeszcze dekielka osłaniającego tą wiązkę. Masz zawieszenie aktywne regulowane zawieszenie magnetic ride i to jest wiązka do amortyzatorów.
minimum93 Opublikowano 25 Maja Autor Opublikowano 25 Maja Dekiel jest , zdjąłem go do zdjęcia. Poddałem zabiegowi i oczyściłem bardzo dokładnie ten moduł wewnątrz niestety raczej nie wstał. dalej nic się nie dzieje. Czy jest jakiś inny który może go blokować? Może jeszcze bezpieczniki w innym miejscu niż ja zajrzałem i są dostępne w sieci ? Dzięki za odpowiedź
minimum93 Opublikowano 25 Maja Autor Opublikowano 25 Maja próbowałem niestety mój VCDS ryżowy nie bangla, brak komunikacji z jakimkolwiek sterownikiem Nawet próbowałem osobno kilkanaście sterowników z wyboru i nic, nie łączy nawet z radiem czy nawiewami pomimo że działają 😕 Jest jakaś szansa przesunąć elektryczne fotele manualnie jesli nie działają przyciski ? Ewentualnie wypiąć kostkę i podać prąd ? Narazie czekam aż ktoś podrzuci numery na nowy gateway a po weekendzie zacznę dzwonić i spróbuję załatwić identyczny. Jest szansa zdjąć CP np wysyłając sam moduł do kogoś? Bo auto chyba nie ruszy jeśli będzie aktywne CP?
Muskel1 Opublikowano 25 Maja Opublikowano 25 Maja Sterownik musi być w aucie do ściągnięcia CP. Musisz podpiąć oryginalny VCDS.
minimum93 Opublikowano 26 Maja Autor Opublikowano 26 Maja (edytowane) Myślisz że ori VCDS lub innym oryginalnym kablem połączy auto ? Jeśli padnięty jest Gateway? Obecnie mam tego z ROSS-TECH. Miałem już wczoraj zamiar kupić ori oprogramowanie wraz z głowicą natomiast postanowiłem zaczekać i dopytać, czy obecne na rynku sprzety za 3-5k z oprogramowaniem ODIS lub jakimś innym zdadzą egzamin ? Może wtedy będzie możliwość aby ktoś zdalnie zdjął CP? Już mniejsza o koszty interesuje mnie jak to działa bo przyda się do innych aut, co prawda nie robie tego zarobkowo natomiast dosyć często zmieniam auta i głównie jest to Audi. Podpowiesz może coś na temat foteli ? Wiem że w Oplu były specjalne klucze czy imbus którym można było dojść pod siedzenie i kręcąc w odpowiednią stronę fotel np szedł do góry. Chciałbym wyjąć moduły z pod foteli a siedzą tak nisko że jest to prawie niemożliwe, tak profilaktycznie zaglądam wszędzie i sprawdzam czy gdzieś się wilgoć nie dostała 😕 Dzięki jak zwykle za nieocenioną pomoc Edytowane 26 Maja przez minimum93
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się