Grzesiek2211 Opublikowano 30 Maja Opublikowano 30 Maja (edytowane) Dzień dobry, Od jakiegoś czasu borykam się z nierówną wysokością zawieszenia w moim audi A4 b9 2.0tdi DEU(2017) S-Line. Mam ten samochód od 3 lat i na początku na pewno było wszystko ok. Przód od strony pasażera jest ok 1cm niżej niż od strony kierowcy. Tył od strony kierowcy jest pół centymetra wyżej niż od strony pasażera. Po wymianie amortyzatorów i sprężyn przód i tył dalej jest tak samo. Nic się nie zmieniło. Wszystkie przednie wahacze także były wymienione. Z tyłu wszystkie wahacze w bardzo dobrym stanie. Wózek dolega do ramy samochodu więc tam nie ma problemu aby szukać tego centymetra. Zawieszenie 1BE. Części użyte podczas wymiany: Wahacze lemforder, amortyzatory Sachs, sprężyny eibach. Może ktoś miał podobny problem lub ma pomysł co może być nie tak. Samochód znosi w prawą stronę toteż dlatego jest to dość irytujące. Im szybciej jadę tym bardziej znosi. Zbieżność ustawiona. Dodam jeszcze że wymiana amortyzatorów i sprężyn diametralnie poprawiła komfort jazdy. Edytowane 30 Maja przez Grzesiek2211
dekiel 13 Opublikowano 1 Czerwca Opublikowano 1 Czerwca Różnicą wysokości to bym sie nie przejmował specjalnie, teoretycznie więcej paliwa zatankujęsz i strona od wlewu paliwa może być ciut niżej niż inne koła. Znoszenie auta na strone to już irytujące. Sprawdż jeszcze ciśnienie w kołach i w ogóle czy felgi proste , opona może wybulona od wewnątrz. pojechałbym jeszcze na zbieżnośc gdzie indziej. Sprawdz też pozostałe elementy zawieszenia.
Grzesiek2211 Opublikowano 4 Czerwca Autor Opublikowano 4 Czerwca Dzięki za odpowiedź lecz nie ma w niej rozwiązania problemu. Na zbieżności byłem już 4 razy. Wysokość auta mierzę od środka piasty do błotnika tak jak jest to zalecane i mimo iż producent dopuszcza różnicę 10mm między stronami tak mimo to wartości wybiegają poza podstawowe wartości. Mam zamiar jeszcze zamienić amortyzatory + sprężyny stronami i jestem ciekaw czy będzie na odwrót.
wuPiotrek Opublikowano 4 Czerwca Opublikowano 4 Czerwca wahacze były wymieniane wszystkie razem? to tylko domysł, ale w teorii może się przekrzywiać auto jak jeden wahacz był dokręcany na opuszczonym aucie (np na kanale), a drugi na podnośniku. guma wahacza może ciągnąć. zobacz ustawienie kół w płaszczyźnie przód-tył. czy któreś koło nie jest bardziej wysunięte do przodu/tyłu. Od tego będzie ściągać i mogą być różnice wysokości. Niby wszystkie wahacze masz nowe ale tak naprawdę wystarczy dość mocno wjechać na hamulcu w dziurę w jezdni zeby koło się cofnęło i zbieżność tego nie wykaże.
Grzesiek2211 Opublikowano 5 Czerwca Autor Opublikowano 5 Czerwca Postaram się sprawdzić twoje wskazówki w najbliższym czasie. A nóż widelec się uda 😉
Grzesiek2211 Opublikowano 15 Czerwca Autor Opublikowano 15 Czerwca Niestety dalej nic nie znalazłem 😞
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się