pedropedro Opublikowano 18 Czerwca Opublikowano 18 Czerwca Hej Forumowicze , Jestem posiadaczem audi a4 b8 2.0 tdi 143 km 2008r. Auto ma 260kkm przebiegu. Zauważyłem że po kazdym odpaleniu auta i przejechaniu krótkiego odcinka obroty biegu jałowego wzrastają do około 950 i takie zostają przez pewien dystans, ciężko określić jaki ale powiedzmy 10km, po czym wracają na 800. Dzieje się to codziennie a nawet co każde odpalenie auta, temperatura cieczy w normie, moc w normie, akumulator sprawdzony i działa dobrze, z wydechu zero dymu a w pracy silnika nie slychac różnicy, chodzi cicho i nie klekocze. Dodatkowo po zgaszeniu auta zanim obroty spadną chodzi przez parę minut wentylator chłodnicy i to nawet głośno. Powiedzcie proszę co to może być, podejrzewam dpf ale codziennie jeżdżę trasy po 50km i to poza miastem autostradami gdzie obroty silnika niskie nie są.
Madridista Olb Opublikowano 19 Czerwca Opublikowano 19 Czerwca Miałem to samo, po każdym przejechaniu nawet głupich kilku kilometrów wypalał się DPF. Pomogło jego czyszczenie
Rozwiązanie luckY102 Opublikowano 20 Czerwca Rozwiązanie Opublikowano 20 Czerwca W dniu 18.06.2024 o 21:55, pedropedro napisał(a): Hej Forumowicze , Jestem posiadaczem audi a4 b8 2.0 tdi 143 km 2008r. Auto ma 260kkm przebiegu. Zauważyłem że po kazdym odpaleniu auta i przejechaniu krótkiego odcinka obroty biegu jałowego wzrastają do około 950 i takie zostają przez pewien dystans, ciężko określić jaki ale powiedzmy 10km, po czym wracają na 800. Dzieje się to codziennie a nawet co każde odpalenie auta, temperatura cieczy w normie, moc w normie, akumulator sprawdzony i działa dobrze, z wydechu zero dymu a w pracy silnika nie slychac różnicy, chodzi cicho i nie klekocze. Dodatkowo po zgaszeniu auta zanim obroty spadną chodzi przez parę minut wentylator chłodnicy i to nawet głośno. Powiedzcie proszę co to może być, podejrzewam dpf ale codziennie jeżdżę trasy po 50km i to poza miastem autostradami gdzie obroty silnika niskie nie są. Podłącz VCDS bądź inny komputer diagnostyczny i sprawdź ilość popiołu olejowego, jakie są różnice ciśnień. Może czujnik różnicy ciśnień padł.
pedropedro Opublikowano 25 Czerwca Autor Opublikowano 25 Czerwca W dniu 20.06.2024 o 10:30, luckY102 napisał(a): Podłącz VCDS bądź inny komputer diagnostyczny i sprawdź ilość popiołu olejowego, jakie są różnice ciśnień. Może czujnik różnicy ciśnień padł. Dla potomnych - rzeczywiście czujnik padł. Koszt nowego oryginału z wymianą wyszedł za 800 zł plus 150 diagnoza vcds (sam nie posiadam). 1
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się