Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Procedura wypalania DPF w A4 B8 2.0TDI


pedropedro
Przejdź do rozwiązania Rozwiązane przez luckY102,

Rekomendowane odpowiedzi

Hej Forumowicze , 

 

Jestem posiadaczem audi a4 b8 2.0 tdi 143 km 2008r. Auto ma 260kkm przebiegu. Zauważyłem że po kazdym odpaleniu auta i przejechaniu krótkiego odcinka obroty biegu jałowego wzrastają do około 950 i takie zostają przez pewien dystans, ciężko określić jaki ale powiedzmy 10km, po czym wracają na 800. Dzieje się to codziennie a nawet co każde odpalenie auta, temperatura cieczy w normie, moc w normie, akumulator sprawdzony i działa dobrze, z wydechu zero dymu a w pracy silnika nie slychac różnicy, chodzi cicho i nie klekocze. Dodatkowo po zgaszeniu auta zanim obroty spadną chodzi przez parę minut wentylator chłodnicy i to nawet głośno. Powiedzcie proszę co to może być, podejrzewam dpf ale codziennie jeżdżę trasy po 50km i to poza miastem autostradami gdzie obroty silnika niskie nie są. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem to samo, po każdym przejechaniu nawet głupich kilku kilometrów wypalał się DPF. Pomogło jego czyszczenie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Rozwiązanie
W dniu 18.06.2024 o 21:55, pedropedro napisał(a):

Hej Forumowicze , 

 

Jestem posiadaczem audi a4 b8 2.0 tdi 143 km 2008r. Auto ma 260kkm przebiegu. Zauważyłem że po kazdym odpaleniu auta i przejechaniu krótkiego odcinka obroty biegu jałowego wzrastają do około 950 i takie zostają przez pewien dystans, ciężko określić jaki ale powiedzmy 10km, po czym wracają na 800. Dzieje się to codziennie a nawet co każde odpalenie auta, temperatura cieczy w normie, moc w normie, akumulator sprawdzony i działa dobrze, z wydechu zero dymu a w pracy silnika nie slychac różnicy, chodzi cicho i nie klekocze. Dodatkowo po zgaszeniu auta zanim obroty spadną chodzi przez parę minut wentylator chłodnicy i to nawet głośno. Powiedzcie proszę co to może być, podejrzewam dpf ale codziennie jeżdżę trasy po 50km i to poza miastem autostradami gdzie obroty silnika niskie nie są. 

Podłącz VCDS bądź inny komputer diagnostyczny i sprawdź ilość popiołu olejowego, jakie są różnice ciśnień. Może czujnik różnicy ciśnień padł. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 20.06.2024 o 10:30, luckY102 napisał(a):

Podłącz VCDS bądź inny komputer diagnostyczny i sprawdź ilość popiołu olejowego, jakie są różnice ciśnień. Może czujnik różnicy ciśnień padł. 

Dla potomnych - rzeczywiście czujnik padł. Koszt nowego oryginału z wymianą wyszedł za 800 zł plus 150 diagnoza vcds (sam nie posiadam). 

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...