artur3505 Opublikowano 2 Lipca Opublikowano 2 Lipca Witam. Audi 2.0 TDi CSUB 136km. Mam taki dziwny problem. Po zapaleniu zimnego samochodu i przejechaniu 500-700 metrów zawsze na jednym zakręcie słychać że mijam zakręt i zaraz takie jakby przelanie się płynu przez 3-4sekundy. Słuchać na filmiku. Potem już jest spokój. Słuchać i na włączonej sprężarki i na wyłączonej oraz jak jest wyłączony panel climatronica całkiem. Był u mechanika okazało się że są spaliny w obwodzie chłodzenia(testy UPG) byłem pewien że to tego wina że jest zapowietrzony w nagrzewnicy przez CO2. Głowica była na szczelności i była szczelna trochę powichrowana dlatego planowanie blok krzywizny do 3setki, więc wszystko w normie, regeneracja głowicy i planowanie, wymieniona uszczelka pod głowicą sprawdzona chłodnicza recyrkulacji spalin i wodny intercooler wszytko podobno trzyma ciśnienie jest git, po naprawie już spalin w czynniku chłodzącym nie ma (test na UPG negatywne cały czas). Czyli wychodzi na to że przepuszczał spaliny na uszczelce. Ale problem z przelewaniem się płynu został, był jeszcze dwukrotnie na odpowietrzaniu i sprawdzeniu ale wydaje mi się że mechanik rozkłada ręce. Ma ktoś jakieś pomysły? Co to może być? VID_20240621_062155.mp4 VID_20240615_053421.mp4
Langista Opublikowano 2 Lipca Opublikowano 2 Lipca Odgłos jakby ktoś w kiblu wodę spłukiwał 🤣 zostaje poprosić mechanika żeby na próbę zrobił bypas z nagrzewnicy, jeżeli po tym ustąpi to nagrzewnica do wymiany.
artur3505 Opublikowano 17 Lipca Autor Opublikowano 17 Lipca W dniu 2.07.2024 o 08:35, Langista napisał(a): Odgłos jakby ktoś w kiblu wodę spłukiwał 🤣 zostaje poprosić mechanika żeby na próbę zrobił bypas z nagrzewnicy, jeżeli po tym ustąpi to nagrzewnica do wymiany. No dobra ale to co że płyn ucieka gdzieś tam? I się zapowietrza? I stąd to przelewanie? Bo wcześniej były małe ubytki płynu rzędu 200ml na 10000km(przed wymianą uszczelki pod głowicą), a teraz narazie nie zauważyłem.
janusz75 Opublikowano 17 Lipca Opublikowano 17 Lipca niektóre 2.0 TFSI w B8 mają podobny problem... rozwiązaniem problemu jest montaż nowego przewodu z tzw. zaworkiem zwrotnym... wszystko jest opisane w dokumentacji serwisowej HST... podjedź Sobie do najbliższej stacji ASO, opisz problem i poproś, aby sprawdzili czy w dokumentacji HST pod Twój numer nadwozia jest przewidziany montaż nowego przewodu...
Langista Opublikowano 17 Lipca Opublikowano 17 Lipca 8 godzin temu, artur3505 napisał(a): No dobra ale to co że płyn ucieka gdzieś tam? I się zapowietrza? I stąd to przelewanie? Bo wcześniej były małe ubytki płynu rzędu 200ml na 10000km(przed wymianą uszczelki pod głowicą), a teraz narazie nie zauważyłem. Może też być tak, że ktoś dał d*py i założył źle uszczelkę pod głowicą, przez co zatkał jeden kanał wodny.
rafiszcz Opublikowano 17 Lipca Opublikowano 17 Lipca Czasami warto też sprawdzić coś co może wydawać się za proste ale warto to wykluczyć. Ja bym sprawdził czy odpływy nie są zatkane w podszybiu i czy tam się woda nie przelewa.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się