[B5 AJM] Brak odciecia paliwa przy puszczonym gazie+EGR+N18

    22 odpowiedzi w tym temacie

    Rekomendowane odpowiedzi

    Gość Murzyn

    Pojawil sie taki problemik. Na wysokich obrotach (ok 3500, 4000o/min) jak puszczam gaz autko dostaje raz za czas dawke paliwa (fis na chwilowym pokazuje do 1,5l/100km). efekt jest taki ze autkiem troche szarpie. szczególnie czuc przemieszczanie sie drazka skrzyni biegow)

    Jak myslicie co moze byc przyczyna? Ktorys z PD sie nie domyka? :evil:

    efekt ten nie wystepuje ponizej 3000 o/min

    VAG'a jeszcze nie podpinalem, ale pewnie zaraz zczytam bledy.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    hmmmmmmmmm ... bede strzelał ..... pompowtrysk kuca ... :question:

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    ^^^ X 2

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Gość Murzyn

    na VAG'u nie bylo jakis nietypowych bledow: standard

    2 Faults Found:

    17978 - Engine Start Blocked by Immobilizer

    P1570 - 35-10 - - - Intermittent

    17664 - Engine Coolant Temp Sensor (G62): Open or Short to Plus

    P1256 - 35-10 - - - Intermittent

    jezeli to PD, to jest szansa ze przy logach wyjdzie cos nie tak.

    i jeszcze pytanko czy na zimnym silniku EGR ma pracowac tak jak na cieplym??logi (003 basic)

    inne moje podejrzena to byly

    program (ale raczej nie, bo dzialo by sie to od poczatku)

    potencjometr gazu (bo juz byly z nim problemy)

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    potencjometr gazu (bo juz byly z nim problemy)

    I tutaj też możesz szukać przyczyny, a wszystko będziesz i tak widział np. w bloku 10 czy domyka.

    EGR chodzi tak samo w obu przypadkach.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Gość Murzyn

    chyba znalazlem przyczyne (nie powinno byc 0 i prawie 100%?? hmm chociaz logi basic 003 jak bylo wszystko ok byly identyczne

    http://www.a4-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=6570

    003 basic

    5a41b577e9988cd9.jpg

    myslicie, ze moze to byc przyczyna??

    Murzyn napisał/a:

    potencjometr gazu (bo juz byly z nim problemy)

    I tutaj też możesz szukać przyczyny, a wszystko będziesz i tak widział np. w bloku 10 czy domyka.

    zrobic loga dynamicznego z odpuszczeniem gazu??

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    na VAG'u nie bylo jakis nietypowych bledow: standard

    .....

    17664 - Engine Coolant Temp Sensor (G62): Open or Short to Plus

    P1256 - 35-10 - - - Intermittent

    To może być przyczyna (jeśli tego błędu nie wygenerowałeś sam). W takim wypadku przydały by się logi z 001 i 007 wtedy, kiedy bedzie szarpał.

    Pozdrawiam

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Gość Murzyn
    Murzyn napisał/a:

    na VAG'u nie bylo jakis nietypowych bledow: standard

    .....

    17664 - Engine Coolant Temp Sensor (G62): Open or Short to Plus

    P1256 - 35-10 - - - Intermittent

    To może być przyczyna (jeśli tego błędu nie wygenerowałeś sam). W takim wypadku przydały by się logi z 001 i 007 wtedy, kiedy bedzie szarpał.

    no to juz robie.

    narazie zrobilem 010 i chyba potencjometr mozna wyeliminowac

    6873cf47d309642c.jpg

    [ Dodano: 11-04-2007, 16:40 ]

    001 test1

    29d3713d7f6ea1e9.jpg

    001 test2

    46a9017a8f7cf23c.jpg

    007

    d5045e01c8187039.jpg

    [ Dodano: 11-04-2007, 16:51 ]

    znalazlem jeszcze taka wypowiedz pre (dotyczyla AWX'a)

    trochę wpływa, dlatego często w PDekach nie zamka się EGRa blaszkami jak ma to miejsce w starszych konstrukcjach, tylko zmienia jego pracę w sofcie.

    teraz juz nie wiem. Rozbierac ten EGR i czyscic, czy siasc i plakac??

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Na tych logach temperatury są ok. Więc ten błąd G62 to chyba jednak przypadek. Pewnie efekt gmerania w samochodzie :wink: Oczywiście zakładam że jak robiłeś logi to był efekt szarpania :wink: EGR to nie bardzo wiem w jaki sposób mógł by powodować podlanie paliwem. Można jeszcze zerknąć na 018 i 023 w czasie szarpania. I jeszcze taka kwestia - jak zrobisz tak samo tyle że z wysprzęgleniem, to też falują obroty?

    Pozdrawiam

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Gość Murzyn
    jak zrobisz tak samo tyle że z wysprzęgleniem, to też falują obroty?

    raczej nie zauwazylem takiego zjawiska, przy wysprzegleniu

    Więc ten błąd G62 to chyba jednak przypadek.

    blad pojawia sie b. czesto. Z temp czasami sa problemy. Chcialem wymienic czujnik, ale brak czasu i ciezko znalesc 2-pinowy

    Oczywiście zakładam że jak robiłeś logi to był efekt szarpania

    tak - byly. sprawdzilem dokladniej i tego efektu nie ma ponizej 1800 o/min

    EGR to nie bardzo wiem w jaki sposób mógł by powodować podlanie paliwem.

    to tak na chlopski rozum. zamkniety egr zwieksza obroty, wiec przez to i paliwo sie wlewa.

    Troche juz rozebralem EGR'a (jak dorweaparat bedzie dla potomnych)

    Nie poci sie wcale, ale jednak w srodku jest dosc zasyfiony :evil:

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Jak G62 przekłamie na chwilkę temperaturę cieczy (mocno) to mogą się robić właśnie takie jaja z obrotami. Z kolei sprzęgło wskazuje że problem jest tylko gdy komputer widzi obciążenie - czyli jednak nie temperatura cieczy.... Ciężko coś powiedzieć :wink: Warto jeszcze sprawdzić te bloki pompek.

    Pozdrawiam

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Gość Murzyn
    Warto jeszcze sprawdzić te bloki pompek.

    tak tez zrobie. Narazie ogarnalem wyjecie EGR'a (zastanawiam sie tylko jak zdjac te 2 wezyki dochodzace do niego - strasznie ciasno siedza z 1 i 2 strony) jak zobaczylem co jest w srodku to przykleknalem na 2 kolana :eek:

    [ Dodano: 11-04-2007, 18:52 ]

    fotostory powstanie na 100%

    zdejmowac te wezyki od str EGR czy z 2??

    0caae9996cf0a414.jpg

    dobra, juz sie udalo :)

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    no przynajmniej będziesz miał czysty EGR :cool: Myślę, że nie ma on nic tu do gadania.

    29d3713d7f6ea1e9nd2.jpg

    Na czerwono :

    Obroty, chyba widać jak puściłeś nogę z gazu

    Na zielono :

    dawka

    Na niebiesko:

    Jak długo ma być wtryskane (wartośc podawana przez ECU - wymagana)

    Zauważ co się dzieje właśnie w tej niebieskiej grupie.... Nie jestem pewien, ale to chyba nie powinno tak wyglądać po zdjęciu nogi.

    Zrób jeszcze 001 na jałowymi to co Joseph napisał.

    Szukam Twojego tematu z tym pedałem gazu, nie mogę znaleźć...

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Gość Murzyn
    Zauważ co się dzieje właśnie w tej niebieskiej grupie.... Nie jestem pewien, ale to chyba nie powinno tak wyglądać po zdjęciu nogi.

    na napewno nie! widac to szrpanie na logach.

    Zrób jeszcze 001 na jałowymi to co Joseph napisał.

    oczywiscie zrobie, jak tylko zloze niunie do kupy.

    Szukam Twojego tematu z tym pedałem gazu, nie mogę znaleźć...

    ja wlasnie tez nie :( nazywal sie chyba "potencjometr gazu" :wink: poszukam recznie

    no przynajmniej będziesz miał czysty EGR Myślę, że nie ma on nic tu do gadania.

    przynajmniej sie dowartosciuje :wink: Myslisz, ze EGR w takim stanie

    http://www.a4-klub.pl/forum/viewtopic.php?p=117966#117966

    mial jakiekolwiek szanse dzialac prawidlowo, mimo, ze sie nie pocil ??

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Gość Murzyn

    THX pre_pl,

    z najnowszych obserwacji wynika, ze efekt nieporzadany wystepuje jednak bez wzgledu na obroty (no moze ponizej 1500 nigdy nie wystapil) 2 ciekawostka jest to ze dzieje sie to nie za kazdym razem. Czasami ladnie schodzi z obrotow i hamuje silnikiem, a czasami szarpie jak oszalaly.

    Przy wysprzeglenu na 100% obroty spadaja normalnie.

    Jezeli nikt juz nie ma pomyslu to w najblizszej wolnej chwili zrobie dodatkowe logi

    001 na jałowym i 018 i 023 w czasie szarpania

    PS. Czyszczenie EGR'u nie pomoglo

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Murzyn,

    Sorki od razu za OT, ale widzę , że też masz problem, a ja ci zawracałem głowę wczoraj moim problemem. Powodzonka , bo znawca w tych tematach ze mnie kiepski. :wink:

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Przy okazji logów zrób jeszcze taki test - hamuj równocześnie silnikiem i delikatnie hamulcem. Czyli bez wysprzęglania. Zobaczymy czy będzie szarpał.

    Pozdrawiam

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Gość Murzyn

    Nowe logi z zamknietym EGR'em nei otwiera sie na

    003 basic

    7adbd8e6465631b4.jpg

    sprawdzalem N18 i dziala, ma 35omow, po podlaczeniu prostownika bzyka jak dziki. W aucie jednak nie chce sie otworzyc i pozwolic zassac sie sztandze, ktora otworzylaby EGR. na wzyku z 2 strony tworzy sie podcisnienie wiec jest ok.

    003

    5ddb91c4daada251.jpg

    008

    dc2e784875d67d1e.jpg

    011

    5a865eca8abe97b3.jpg

    013

    e26f5c55327df23b.jpg

    [ Dodano: 16-04-2007, 20:40 ]

    001

    6d0dda5c517fdd72.jpg

    na 018 i 027 nic ciekawego sie nie dzialo czy szarpie czy nie stale wartosci

    [ Dodano: 16-04-2007, 20:45 ]

    dla porownania stare logi

    http://www.a4-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=6570

    [ Dodano: 16-04-2007, 20:49 ]

    hamuj równocześnie silnikiem i delikatnie hamulcem. Czyli bez wysprzęglania. Zobaczymy czy będzie szarpał.

    dalej szarpie. Czasami (bez wzgledu na okolicznosci) bierze sie na litosc i nie szarpie, ale to naprawde sporadycznie

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    na 018 i 027 nic ciekawego sie nie dzialo czy szarpie czy nie stale wartosci

    Do pompek to będzie nie tyle 027 co 023. No i pytanie jakie były te wartości :wink:

    hamuj równocześnie silnikiem i delikatnie hamulcem. Czyli bez wysprzęglania. Zobaczymy czy będzie szarpał.

    dalej szarpie. Czasami (bez wzgledu na okolicznosci) bierze sie na litosc i nie szarpie, ale to naprawde sporadycznie

    Z tego co się orientuje, jest taka procedura w sterowniku która ma ograniczać szarpnięcia. Polega to na przykład na tym, że po szybkim ujęciu gazu ecu przez chwilkę steruje niewielkie dawki paliwa. Wysprzęglenie wyłącza ten mechanizm. Wyglądałoby więc na to, że u Ciebie to wariuje . Tyle że wciśnięcie hamulca powinno dać taki sam efekt jak wysprzęglenie. Czyli chyba jednak nie tędy droga...

    Pozdrawiam

    Joseph

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Murzyn zostawilem ci PW tylko nie wiem czy ta wiadomosc doszla, bo sam do konca nie wiem dlaczego pozostala ona w katalogu Do Wyslasnia, a nie w Wyslanych

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Gość Murzyn

    Panowie sprawa wydaje sie byc prawie rozwiazana... tzn in progres i obserwuje z kazdym kilometrem znaczna poprawe. Teraz sporadycznie zdarzy mu sie dolac paliwka i tylko na wysokich obrotach (powyzej 3k o/min) i czasem na 5 biegu (powyzej 2500 o/min).

    Koszt usuniecia usterki 8.30pln :cool:

    Dzieki uprzejmosci kolegi mega13 mialem okazje porozmawiac z specem od naprawy pomp i pompowtryskow. Poddal pomysl, ze niekoniecznie poszly uszczelniacze. Niedomagac moze zaworek (niby od momentu wlania jakiejs ciulowej ropy)

    Zalecil dolanie 1l mixolu na bak paliwa.

    Faktycznie pomaga. Zrobilem na tej mixturze 70km i juz jest naprawde znacznie lepiej :twisted:

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

    Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

    Zarejestruj nowe konto

    Załóż nowe konto. To bardzo proste!

    Zarejestruj się

    Zaloguj się

    Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

    Zaloguj się


    • Przeglądający   0 użytkowników

      Brak zarejestrowanych użytkowników, przeglądających tę stronę.

    • Nowi użytkownicy