Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Szarpnięcia przy redukcji w skrzyni biegów Stronic 0CK w A4 B9


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Od końca czerwca posiadam A4B9 Avant z 2016r. Przebieg ok. 215k. 
Auto lekko szarpie przy zmianie niższych biegów 1-4, zwlaszacza na redukcji z 4/3. Przy bardzo delikatnej jeździe nie szarpie praktycznie wcale przy przyspieszaniu, tylko przy redukcji. Z kolei przy bardzo silnym hamowaniu szarpnięcia nie czuć prawie wcale. 
Olej w skrzyni + trzy filtry wymienione w lipcu i zrobiona adaptacja, ale jak dla mnie po tym zabiegu się pogorszyło. Olej był ponoć czysty, bez opiłków. Serwis twierdzi, że sama skrzynia jest OK, tylko jest duży luz na prawej półosi przy wejściu do skrzyni. Sugerują też wymianę poduszek pod silnikiem. Nie chce wymieniać wszystkiego po kolei „na pałę” bo koszty są spore. Czy wymiana tych elementów może pomóc? Czy problem raczej leży w skrzyni.
 

Prosze o pomoc, bo przyjemności z jazdy brak i tylko stres, że zakup nieudany… Forumowicze, HELP!
 

 

Opublikowano

Bledy jakies przy diagnostyce kompem?

Takie objawy byly po zakupie?

Opublikowano

Diagnostykę robiłem przed zakupem i żadnych błędów nie było. Po zakupie mam wrażenie że szarpał tylko przy redukcji z 4/3 i z 3/2.  Dodam jeszcze, że po rozgrzaniu samochód chodzi dużo płynniej i szarpnięcia są mniej odczuwalne. Olej przy wymianie zalali Ravenol, wymiana dynamiczna (wiem że wystarczy statyczna, ale tak mi zrobili).

Opublikowano
31 minut temu, S.MASSIVE napisał(a):

Diagnostykę robiłem przed zakupem i żadnych błędów nie było. Po zakupie mam wrażenie że szarpał tylko przy redukcji z 4/3 i z 3/2.  Dodam jeszcze, że po rozgrzaniu samochód chodzi dużo płynniej i szarpnięcia są mniej odczuwalne. Olej przy wymianie zalali Ravenol, wymiana dynamiczna (wiem że wystarczy statyczna, ale tak mi zrobili).

jezeli serwis (rozumiem ze to serwis zajmujacy sie skrzyniami) twierdzi ze ze skrzynia i mechatronika jest ok to moze faktycznie cos jest na rzeczy z ta polosia i luzem, tym bardziej ze piszesz ze przy przyspieszaniu tego nie czuc, ale przy redukcji juz tak - co by mialo jakis sens wlasnie. Przy mocnym przyspieszaniu natomiast tez bardzo to czuc?

Opublikowano

Przy mocnym przyspieszaniu na rozgrzanym silniku/skrzyni jest zdecydowanie lepiej, czuć minimalnie. Na zimnym przy bardziej dynamicznej jeździe czuć szarpnięcia. Na bardzo delikatnej praktycznie jest niewyczuwalne. Redukcje z 4/3 czuć praktycznie zawsze poza silnym hamowaniem. 

Opublikowano
2 minuty temu, S.MASSIVE napisał(a):

Przy mocnym przyspieszaniu na rozgrzanym silniku/skrzyni jest zdecydowanie lepiej, czuć minimalnie. Na zimnym przy bardziej dynamicznej jeździe czuć szarpnięcia. Na bardzo delikatnej praktycznie jest niewyczuwalne. Redukcje z 4/3 czuć praktycznie zawsze poza silnym hamowaniem. 

jezeli rozgrzanie ma wplyw to luz na polosi chyba jednak nie ma wtedy wiekszego znaczenia... moze warto podjechac na diagnostyke to innego warsztatu skrzyn automatycznych...

Opublikowano

Skoro piszesz, że zrobili wymianę dynamiczną to nie wiem czy warto im ufać. Jak w tej skrzyni to zrobić skoro nie ma fizycznie możliwości tego zrobić tak jak w klasycznym automacie. Jak widzę, że jakiś warsztat niby wymienia dynamicznie w DSG to od razu wiem co o nich sądzić. 

Podjedź do kogoś kto się na tym zna. Widziałeś jak wyglądały filtry po wymianie? 

Co do oleju, oryginał VW w skrzyni jest pewny, co do reszty to różnie bywa. Nawet jeśli dany producent dostarcza dla VW. W tym przypadku nie wiem czy to akurat ravenol.

Pzdr

Opublikowano

No do tego zakładu się już nie wybieram, bo teraz już widzę, że o S-Tronic nie mają pojęcia. Mam wrażenie, że auto działa dużo gorzej od tej wymiany. Filtry widziałem, były szare ale bez wyraźnych opiłków. Zamierzam sprawdzić auto jeszcze w innych serwisach. Będę dawał znać co ustalę, może komuś też pomogę. Jak macie jakieś pomysły to piszcie śmiało. 
 

BTW, czy możecie polecić jakiś godny zakład w okolicy Lublina?

Opublikowano
2 minuty temu, S.MASSIVE napisał(a):

No do tego zakładu się już nie wybieram, bo teraz już widzę, że o S-Tronic nie mają pojęcia. Mam wrażenie, że auto działa dużo gorzej od tej wymiany.

no wlasnie tez bym juz tam nie jechal.

Jedz do sprawdzonego warsztatu

Opublikowano

Czy problem został rozwiązany? Bo mi też szarpie przy redukcji, tylko i wylacznie z 4 na 3 . 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...