Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Nieprawidłowo działające wycieraczki po wymianie szyby w A4 B8


Przejdź do rozwiązania Rozwiązane przez Koalakm,

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć, ostatnio byłem zmuszony wymienić szybę czołową w jednym z warsztatów. Po wymianie szyby człowej dopiero po dłuższym czasie zauważyłem że wycieraczki chodzą nie prawidłowo mianowicie nie chowają się one do końca oraz obijaja o lewy słupek przy kierowcy. Zostawiają znaczną smugę na szybie tak jakby były za mocne przyciśnięte do tej szyby. Jakieś porady czy da się naprawić to samemu czy zostaje tylko Mechanik? 

Opublikowano
8 minut temu, Mati212 napisał(a):

Cześć, ostatnio byłem zmuszony wymienić szybę czołową w jednym z warsztatów. Po wymianie szyby człowej dopiero po dłuższym czasie zauważyłem że wycieraczki chodzą nie prawidłowo mianowicie nie chowają się one do końca oraz obijaja o lewy słupek przy kierowcy. Zostawiają znaczną smugę na szybie tak jakby były za mocne przyciśnięte do tej szyby. Jakieś porady czy da się naprawić to samemu czy zostaje tylko Mechanik?

coz za ciekawy przypadek...

Przeciez szyby innej raczej zalozyc nie mogli....

W ktorym momencie ocieraja o slupek? W momencie chowania sie czy w momencie wycierania? Moze demontowali je i zle zamontowali palak, albo sama wycieraczka jest zle na palaku...

Opublikowano
6 minut temu, Koalakm napisał(a):

coz za ciekawy przypadek...

Przeciez szyby innej raczej zalozyc nie mogli....

W ktorym momencie ocieraja o slupek? W momencie chowania sie czy w momencie wycierania? Moze demontowali je i zle zamontowali palak, albo sama wycieraczka jest zle na palaku...

Wycieraczka lewa uderza w słupek przy kierowcy jak jest w pozycji pionowej co znacznie słychać w samochodzie natomiast gdy zaczyna wracać (chować się) to zatrzymuje się przed pełnym schowaniem tak aby nie było ich widać z poziomu widoku kierowcy. Można dopchać ręką aby się schowały.

 

  • Rozwiązanie
Opublikowano
7 minut temu, Mati212 napisał(a):

Wycieraczka lewa uderza w słupek przy kierowcy jak jest w pozycji pionowej co znacznie słychać w samochodzie natomiast gdy zaczyna wracać (chować się) to zatrzymuje się przed pełnym schowaniem tak aby nie było ich widać z poziomu widoku kierowcy. Można dopchać ręką aby się schowały.

no czyli wszystko jasne.

Demontowali wycieraczke i zalozyli na frezach troche nie tak. Musisz zdjac delikatnie obrocic o 2 zabki i zamontowac - jak bedziesz montowal to bedziesz widzial i zamontuj tak aby byla bardziej polozona i po sprawie ;)

Opublikowano

Masz tu 2 różne zagadnienia.

1. Skoro wycieraczka uderza w słupek A, to jest za wysoko umocowana na wieloklinie.

2. Wycieraczki nawet prawidłowo osadzone nie chowają się całkowicie gdy są w trybie pracy/czuwania i jest to normalne.

Jeżeli masz czujnik deszczu i manetka wycieraczek ustawiona jest w pozycji "Auto" - to gdy nie pada deszcz czujnik dzeszczu deaktywuje wycieraczki i przechodzą one w stan uśpienia chowając się całkowicie pod maską. Podobna sytuacja gdy manetka wycieraczek ustawiona jest w pozycji wyl. Wycieraczki także chowają się wtedy całkowicie pod maską. 

Jeżeli manetka ustawiona jest w pozycji "Auto" i zacznie padać deszcz, czujnik deszczu uruchamia wycieraczki w tryb pracy. Po wytarciu szyby wycieraczki przechodzą w tryb czuwania i wtedy nie chowają się całkowicie. Jeżeli nadal deszcz pada to pracują wycierając szybę, jeżeli natomiast szyba pozostaje sucha i deszcz nie pada, przechodzą ze stanu czuwania w stan spoczynku i chowają się wtedy całkowicie pod maskę.

 

Opublikowano
8 minut temu, Muskel1 napisał(a):

Po wytarciu szyby wycieraczki przechodzą w tryb czuwania i wtedy nie chowają się całkowicie. Jeżeli nadal deszcz pada to pracują wycierając szybę, jeżeli natomiast szyba pozostaje sucha i deszcz nie pada, przechodzą ze stanu czuwania w stan spoczynku i chowają się wtedy całkowicie pod maskę.

ooo a tego to nie wiedzialem - ale to ciekawe roziwazanie.

Natomiast u kolegi na moje na 100% zostala zle zamocowana, no ale musisz po troszku widac zmieniac polozenie - czyli obnizac i sprawdzac - jak przestana uderzac w slupek to jest ok.

Opublikowano (edytowane)


Regulacja ramion wycieraczek - Elsa

 

"Jeżeli w trakcie pracy silnik wycieraczek ma pracować, klapa przednia musi być zamknięta, w przeciwnym razie nastąpi przerwa w zasilaniu silnika wycieraczek.
–     Zdemontuj ramiona wycieraczek 
–     Włącz zapłon.
–     Naciśnij „tip wycieraczka” i pozwól silnikowi wycieraczek przedniej szyby pracować w jego położeniu końcowym. 
Co drugie wyłączenie silnika wycieraczek powoduje jego dolne położenie końcowe, co zapewnia złożenie pióra wycieraczki w przeciwnym kierunku. W tym celu silnik wycieraczek przedniej szyby opuszcza się poza położenie krańcowe, a następnie nieco cofa. Tego dolnego położenia końcowego skoku nie można używać do regulacji korby wycieraczek szyby przedniej.
Należy zastosować położenie końcowe, w którym silniczek wycieraczek szyby przedniej przechodzi bezpośrednio do położenia końcowego, bez dolnego skoku. Jeśli to konieczne, naciśnij ponownie „Wyczyść”.
Wyłącz zapłon.
 Umieścić ramię wycieraczki przedniej szyby z zamontowanym piórem wycieraczki przedniej szyby na osi wycieraczki przedniej szyby.
Dopasuj końcówkę pióra wycieraczki przedniej szyby -2- do dolnej krawędzi przedniej szyby -1- do wykończenia osłony -3- :
Wymiar -a- = 0 + 10 mm.
Wymiar -b- = 0 + 10 mm. "

A92-10306.png.395c3463dd8132538abea3987da0070f.pngA92-0031.png.ffdb298223529588241b1ae8772b0f4e.png

Edytowane przez Tomnik

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...