Bartek222_2 Opublikowano 24 Sierpnia Opublikowano 24 Sierpnia Hej wszystkim, którzy to czytają. Drobną chwilę temu nabylem B7 3.0 tdika BKN i chciałbym Was poprosić o pomoc, dokładnie o poradę co do oleju w skrzyni biegów tiptronic, szukałem tego wszędzie,sprawdzałem posty na FB i nawet jednego napisałem, nikt mi nie odpisał ani nie znalazłem dokładnej informacji.. Chciałbym oddać autko na dynamiczną wymianę oleju,ale póki co to nie wiem czym to zalać. Dziękuję i pozdrawiam
Bartek222_2 Opublikowano 24 Sierpnia Autor Opublikowano 24 Sierpnia 5 godzin temu, Hugo napisał(a): Po co na wymianę dynamiczną? Tak mi się obiło o uszy że dynamiczna wymiana oleju w automacie to najlepsze rozwiązanie, jest to mój pierwszy automat i dopiero się uczę 1
Hugo Opublikowano 24 Sierpnia Opublikowano 24 Sierpnia 3 minuty temu, Bartek222_2 napisał(a): Tak mi się obiło o uszy że dynamiczna wymiana oleju w automacie to najlepsze rozwiązanie, jest to mój pierwszy automat i dopiero się uczę Jeżeli nie znasz historii serwisowej skrzyni, to nawet sam jej producent czyli ZF zaleca wymianę statyczną. Znasz kod skrzyni? Znajdziesz go na wlepie serwisowej, która znajduje się we wnęce na koło zapasowe albo na okładce książki serwisowej.
pelonek1 Opublikowano 25 Sierpnia Opublikowano 25 Sierpnia 11 godzin temu, Hugo napisał(a): Jeżeli nie znasz historii serwisowej skrzyni, to nawet sam jej producent czyli ZF zaleca wymianę statyczną. Dokładnie tak, nie znając historii auta i jeśli pierwszą wymianę będziesz robił po kilkuset tysiącach km to taka wymiana dynamiczna może tylko zaszkodzić skrzyni.
Bartek222_2 Opublikowano 25 Sierpnia Autor Opublikowano 25 Sierpnia HKD kod skrzyni, do wymiany chcę też podejść z tego względu że chyba puściła któraś z uszczelek bo delikatnie się poci pod deklem + teraz pojawił się dziwny dźwięk podczas jazdy gdy odpuszczę gaz, sama w sobie skrzynia pięknie wpina biegi,nie przeciąga i nie szarpie
przedszkolak Opublikowano 25 Sierpnia Opublikowano 25 Sierpnia (edytowane) ATF - VW G 052 162 A2 lub VW G 052 990 A2. Najlepiej ZF -oryginał na pierwszy montaż, oczywiście można stosować olej z Grupy VAG, ale to przelany do opakowań VW-na olej ZF. Napisz na priv prześlę Ci ofertę, bo handluję częściami i ma dobre ceny. Wymiana co 50-60 tys., może być statyczna, jeśli zachowa się odpowiednie przebiegi. Wymiana dynamiczna tylko po zakupie, ponieważ większość właścicieli nie wymienia oleju. Edytowane 25 Sierpnia przez przedszkolak
Bartek222_2 Opublikowano 31 Sierpnia Autor Opublikowano 31 Sierpnia (edytowane) Finalnie okazało sie.ze poszła uszczelka w misie olejowej skrzyni biegów,oddałem autko do fachowców z prośbą o zalanie oryginalnego ZFa deklarowanego przez producenta wraz z filtrem, finalnie zapłaciłem 2210zł i po 30km pojawiło sie szarpanie skrzyni redukując 3<2 i czasami 1<2 (po odbiorze nie jezdzilem samochodem bo do domu zjeżdżała nim moja kobieta,a ona mówi że wszystko pięknie chodziło) dziś pojawiły mi siłę takie objawy podczas dojazdu do pracy. Myślicie że majstry mogli coś zrobić czy skrzynia po dostaniu nowego oleju musi sie "z nim przyzwyczaić" zanim wszystko wróci do normy? Dodam jeszcze że po dłuższej jeździe wszystko chodzi normalnie zarówno jak i przed wymianą, wszystko perfekt Edytowane 31 Sierpnia przez Bartek222_2
afroo. Opublikowano 2 Września Opublikowano 2 Września W dniu 25.08.2024 o 11:24, przedszkolak napisał(a): Najlepiej ZF -oryginał na pierwszy montaż, oczywiście można stosować olej z Grupy VAG, ale to przelany do opakowań VW-na olej ZF. Nie ma czegoś takiego, jak olej ZF. Tak samo, jak nie ma oleju VW. Dla tych producentów oleje robią inne firmy petrochemiczne, kiedyś dla VAGa robił Pentosin, teraz Ravenol.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się