Skocz do zawartości

przedszkolak

Pasjonat - Nowicjusz
  • Postów

    10
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O przedszkolak

Informacje

  • Imię
    Robert
  • Miasto
    Łódż

Auto

  • Model
    A7
  • Nadwozie
    Avant
  • Rok produkcji
    2014
  • Silnik
    3.0 TDI V6
  • Kod silnika
    1B
  • Napęd
    quattro
  • Skrzynia
    Multitronic
  • Paliwo
    ON

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia przedszkolak

0

Reputacja

  1. czy udało się znaleźć tego osobnika.
  2. Total w jednym źródełku jest bardzo tani, ale to tylko jeden TIR przyszedł. jeśli chcesz to poszukaj, albo napisz do mnie co potrzebujesz.
  3. Tak dla potomności po 10 latach: Przede wszystkim należy pamiętać, aby w okresie gwarancyjnym używać zalecanych przez VAG specyfikacji, ponieważ w ASO mogą nie uznać Wam napraw gwarancyjnych - powołują się na niedotrzymanie wymagań serwisowych. Mniejsze znaczenie ma marka oleju niż specyfikacja. Jaki olej do silnika 1.9 TDI? W przypadku tego silnika, przy doborze oleju powinniśmy kierować się odpowiednimi aprobatami producenta. Przed wyborem oleju silnikowego sprawdźmy, która aprobata jest przeznaczona konkretnie dla naszego auta, ponieważ 1.9 TDI powstał w wielu wersjach, które różnią się od siebie mocą oraz zastosowanymi podzespołami. W aucie z silnikiem 1.9 TDI najlepiej sprawdzą się syntetyczne oleje o oznaczeniu 0W-40, 5W-30 czy 5W-40. Jeśli chodzi o aprobaty producenta dla tego silnika to przedstawiają się następująco: VW 505.00 – dla jednostek z turbosprężarką i bez (produkowanych do sierpnia 1999 roku) VW 505.01 – dla jednostek z pompowtryskiwaczami VW 506.01 – dla jednostek z pompowtryskiwaczami, serwisowanych w standardzie Long Life; VW 507.00 – oleje niskopopiołowe (typu „low SAPS”) do silników wyposażonych w filtr cząstek stałych DPF, serwisowanych w standardzie Long Life. Jednostka wysokoprężna 1.6 TDI to odpowiedź koncernu VAG na unijne normy emisji spalin Euro 5. Silnik 1.6 TDI mocą dorównywał sławnej i lubianej jednostce 1.9 TDI, która z uwagi na restrykcje ekologiczne nie mogła być już montowana w nowych samochodach. Moc jednostki 1.6 TDI to w zależności od wersji: 75, 90, 105, 115 lub 120 KM. Spalanie bez wątpienia duży plus tej jednostki. 1.6 TDI przy oszczędnej jeździe może zejść do spalania ok. 4 litrów diesla na 100 km. To bardzo dobry wynik. Co się tyczy bezawaryjności to 1.6 TDI nie sprawia problemów. 1.6 TDI jest stosunkowo krótko w użyciu i dopiero za kilka lat będziemy mogli ocenić czy wtryskiwacze, rozrząd, turbosprężarka czy filtr DPF są trwałe i solidne. Jednostkę 1.6 TDI spotkamy pod maską takich aut jak Skoda Fabia czy Volkswagen Golf. Jaki olej do silnika 1.6 TDI? Z uwagi na normy emisji spalin Euro 5, 1.6 TDI musiał zostać wyposażony w zawór recyrkulacji spalin EGR, filtr cząsteczek spalin DPF i katalizator. Dodatkowo silnik posiada turbosprężarkę. Przy doborze oleju powinniśmy wziąć pod uwagę obecność tych wszystkich podzespołów. W instrukcji obsługi producent zaleca stosowanie oleju oznaczonego symbolem 0W30 i aprobatą 507 00, sprawdzą się również oleje silnikowe 5W30 oznaczone symbolem VW 504.00/507.00. Jednostka 2.0 TDI to następca silnika 1.9 TDI. Niestety po swoim poprzedniku nie odziedziczyła bezawaryjności. Szczególnie silniki z początku produkcji posiadają szereg niedociągnięć i niesprawdzonych rozwiązań. Z biegiem czasu wprowadzane były poprawki i modyfikacje, stąd też silnik 2.0 TDI ma bardzo wiele wersji. Planując zakup auta z jednostką 2.0 TDI radzimy skupić się na nowszych wersjach z głowicą 16-to zaworową. Z głównych bolączek silnika można wymienić delikatne pompowtryskiwacze, problemy z pompą oleju czy pękającą głowicę. W przypadku pompowtryskiwaczy sposobem na dłuższą ich żywotność jest tankowanie dobrego paliwa, stosowanie regularnie dodatków oczyszczających i wymiana filtra paliwa. Jeżeli chodzi o pompę olejową, to pomaga regularna kontrola elementu oraz wybór wysokiej klasy oleju silnikowego, który zadba o dobre smarowanie tego elementu, jak i całego silnika. Jaki olej do silnika 2.0 TDI? Wybór dobrego oleju z odpowiednimi specyfikacjami i normami pomoże nam wydłużyć żywotność silnika. Do silnika 2.0 TDI polecamy wybrać olej syntetyczny o specyfikacjach 5W-30, 0W-30. Producent dopuszcza do użycia w tym silniku oleje oznaczone symbolem VW 504.00 / 507.00. Silnik 3.0 TDI to sześciocylindrowa jednostka napędowa z cylindrami w układzie V. Dzieło inżynierów Audi. Silnik 3.0 TDI generuje w zależności od wersji 224, 233 oraz 245 KM a w topowej wersji Audi A8L montowana była wersja o mocy 333 KM. Silnik 3.0 TDI pracuje pod maską aut takich jak: Volkswagen Phaeton, Tuareg, Audi A4 i A6, A8, Q7. Jednostka 3.0 TDI to bez wątpienia mocna maszyna dająca wiele satysfakcji z jazdy. Jeśli chodzi z kolei o trwałość i eksploatacje jednostki to nie jest zbyt kolorowo. Główną bolączką tego silnika jest nietrwały, skomplikowany i drogi w wymianie rozrząd. Jaki olej do silnika 3.0 TDI? W przypadku każdego silnika diesla, olej silnikowy ma ciężkie życie, a to głównie za sprawą sadzy, która w dużych ilościach miesza się z olejem podczas pracy silnika. Jednostka 3.0 TDI występuje w odmianach z filtrem cząsteczek stałych DPF i bez niego. Przed wyborem oleju silnikowego sprawdźmy, która wersja silnika zamontowana jest w naszym samochodzie. Do silnika 3.0 TDI producent dedykuje oleje oznaczone symbolami VW 504/507. Najlepiej sprawdzą się syntetyczne oleje silnikowe 5W30 0W30 i 5W40. Silnik 1.4 TDI to wysokoprężna jednostka napędowa stworzona z myślą o małych, kompaktowych samochodach takich jak Volkswagen Lupo, Seat Arosa, Audi A2, ale spotykamy ją też w modelach Skoda Fabia, Roomster, Rapid, Volkswagen Polo. Z uwagi na to, że jest to silnik 3-cylindrowy nie grzeszy on kulturą pracy. Jest hałaśliwy i wytwarza silne i wyczuwalne wibracje. 1.4 TDI w zależności od wersji oferuje 70, 75, 80 i 90 KM. W cyklu mieszanym jednostka pali średnio 4,5 do 5 litrów oleju napędowego na 100 km, a przy dynamicznej jeździe nie przekroczy 6 litrów na 100 km. W trasie przy ekonomicznej jeździe można osiągnąć spalanie rzędu 3,3 l na 100 km. Wyniki bardzo dobre. Z głównych mankamentów silnika 1.4 TDI należy wymienić małą moc, kulturę pracy i turbo-dziurę. Motor 1.4 TDI to także trwała i bezawaryjna konstrukcja. Regularnie serwisowany oraz niepiłowany 1.4 TDI potrafi bezawaryjnie kręcić bardzo wysokie przebiegi. Usterki, które się pojawiają są drobiazgowe i tanie w usunięciu. Jaki olej do silnika 1.4 TDI? Późniejsze wersje silnika 1.4 TDI są wyposażone w filtr cząsteczek stałych DPF, zatem oleje silnikowe muszą spełniać aprobatę VW 504.00/507.00. W starszych jednostkach możemy z powodzeniem stosować oleje z aprobatami 505.01. Zalecane lepkości to 5W30, 0W40, 5W40. Mam swoich faworytów, ale to raczej przyzwyczajenie niż istotne różnice między producentami. Przykładowo oleje VAG to-to samo co Castrol.
  4. Moi koledzy mają w ofercie praktycznie wszystkie oleje. W Europie jest kilka rafinerii blendujących. W VAG'u, Motul'u, Lotos'ie czy Liqui miesza się podstawowo te same frakcje, czasami różnią się tylko dodatkami. Wystarczy porównać specyfikacje.
  5. Pamiętaj, że masz gaz - w tym przypadku czasami olej może szybciej ubywać. W zależności od ilości oleju, dbaj by zawsze było ponad połowę znacznika na bagnecie, a nie będzie kłopotu.
  6. Równie dobrze możesz zalać VAG, Total czy Liqui, cena podobna.
  7. Kolejna działająca Etka. Korzystam kilkanaście lat Audi > VAG ETKA Online > Nemiga.com NEMIGAPARTS.COM Parts catalogs. Spare parts catalog VAG ETKA Online. Audi.
  8. Moja żona jeździ RS7 i sobie chwali ale ma trochę więcej pod nogą.
  9. przedszkolak

    Ceny paliw

    Rosną ceny ropy naftowej na giełdach światowych a w ślad za tym drożeją paliwa w hurcie i detalu. W lutym i marcu należy się spodziewać pełzającej tendencji podwyżek cen paliw.
  10. Bardzo mi przykro, ale aktualnie mieszkam, w centralnej Polsce i jestem informatykiem. Sześćdziesiątkę już dawno skończyłem i to co piszę ma podstawy, a nie kłamię tak jak inni - cenię swoje słowo i go dotrzymuję, a nie to co dzisiaj ludzie robią w necie.........hehehe
  11. Pakiet to wielka porażka, jeśli chcesz zarżnąć samochód - to go wybierz. postępowanie Audi w sprawach serwisowania ASO jest niezgodne z prawem. Prawdziwe przebiegi międzyserwisowe są w USA. Są to kilkukrotnie niższe przebiegi. Tylko Stany dbają o ochronę kierowców i środowiska.
  12. Większość takich akcji to błędy fabryki. czasami są akcje prowadzone przez warsztaty, przy okazji jakiś promocji. Kilka razy miałem okazję i bez zmian.
  13. Nie zdążyłem zrobić przeglądu A7 w Warszawie i jadąc na ferie podzwoniłem po warsztatach i ktoś polecił mi Pana Krystiana. Jestem bardzo zadowolony. Miałem swoje materiały. Bardzo zależało mi na czasie. Panowie po dojeździe od razu zajęli się autem i wymienili wszystkie filtry - olej, paliwo, powietrze, skrzyni biegów i kabinowy. Olej w silniku i automacie, jakieś bezpieczniki i coś jeszcze. na końcu jazda próbna. Zapłaciłem trzy razy mniej niż w Warszawie i do tego jestem bardzo zadowolony, nawet dostałem fakturę na wszystko. Już dawno nie byłem tak zadowolony, a jeżdżę ponad 40 lat. Warsztat mieści się w Krempachach, Długa 10, telefon 780 120 715
  14. Jak powyżej dpf. Może być jeszcze jedna przyczyna paliwo, czasami jakaś stacja przekombinuje i dzieją się cuda. miałem tak kiedyś, pomogło dolanie do paliwa siuwaksu antywytrąceniowego.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...