Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Nieszczelność w A4 B7 2.0TDI BPW


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam serdecznie mam problem i szukam rady, na trasie De-pl samochod (a4 B7 2,0tdi 140 km bpw)zaczął nagle puszczac biały dym  po czym silnik zaczął mocno drżeć i zgasł udało mi się zjechac  na pobocze po ponownej probie odpalenia nagle zaczął wchodzić na wysokie obroty puszczając kłeby białego dymu (rozbieganie diesla)udało mi się szybko biegami przydusić silnik i na szczęście zgasl. Laweta zabrała auto do mechanika  podczas oględzin silnika  olej był dosłownie wszedzie w turbinie w  kolektorze ssacym w samym intercoolerze był z litr oleju .mechanik spuścił cały olej z silnika i okazało się że było go o 3 litry za dużo był bardzo rzadki i śmierdział dieslem a na filtrze oleju było widać drobne  opiłki metalu .Czy może ktoś z was wie lub doświadczył czegos podobnego i wie gdzie dlaczego diesel dostał się do oleju i gdzie jest nieszczelność i jaki jest koszt naprawy i czy wogule to się opłaca ?pozdro

Opublikowano

Możliwe, że poprzez jazdę krótkich odcinków i związane z tym częste przerywanie regeneracji dpf.

 

Opublikowano
22 godziny temu, Muskel1 napisał(a):

Możliwe, że poprzez jazdę krótkich odcinków i związane z tym częste przerywanie regeneracji dpf.

 

 

Ja co tydzień długie trasy robię wiec myślę z wypaleniem DPF nie ma problemu 

 

Opublikowano

Używasz auto tylko raz w tygodniu, czy raz w tygodniu jedziesz dłuższy odcinek a pozostałe dni krótkie odcinki?

Opublikowano

Wątpię że to dpf bo nie dawno był wyciągany i płukany w firmie która się tym zajmowała 

 

Opublikowano

Ja nie piszę tu o zapchaniu dpf tylko o częstych przerywanych aktywnych regeneracjach.

Odpowiedz na pytanie pytanie, które zadałem wyżej.

Opublikowano

Tam jest vacum pompa jak w 1.9? Jeśli tak to przez nią może się dostawać ropa do oleju.

Opublikowano

Tak jest tam też ta pompa. 

Może to być też jedną z możliwych przyczyn, podobnie jak uszczelniacze PD. 

Natomiast zamiast najpierw szukać usterki, chciałem dowiedzieć się o profilu jazdy. Krótkoodcinkowe silniki diesla, dotryskują paliwo w czasie aktywnych regeneracji, aby podnieść temp. spalin w dpf. Niewielka część tego paliwa nie zostaje spalana i przedostale się do skrzyni korbowej, mieszając się z olejem. Jeżeli kolega jeździ krótkie odcinik, to jest to właśnie jedną z możliwych przyczyn rozrzedzenia oleju ropą i nie musi być to jakaś usterka.

Opublikowano (edytowane)

Jeżdżę

codziennie około 30 km i co weekand 700 km trasa

Edytowane przez Djwork666
Opublikowano

Codziennie jeden odcinek 30 km, czy trzy odcinki po 10 km?

Opublikowano

15 km do pracy i spowrotem 

Opublikowano

 15 km nie wystarczy na rozgrzanie silnika i przeprowadzenie pełnej aktywnej regeneracji, więc możliwe, że paliwo znajdujące się w oleju, może pochodzić z wielikrotnie zaczętych ale nie zakończonych regeneracji aktywnych. Natomiast ilość 3 litry za dużo może wskazywać także na problemy z w/w komponentami.

 

 

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...