Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wypadanie zapłonu w Audi A4 B6 1.8T BEX


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.Wyjechalem z garazu po nocy.Silnik odpalil normalnie lecz po ok minucie zacza silnik nierowno chodzic. Po przelaczeniu na gaz to samo. 

Vag pokazuje 16684 oraz 16685.

Podmienilem cewki,swiece-dalej to samo.Zmierzylem kompresje na 1 cylindrze i jest 11bar. (silnik ok 60stopni,tylko 1 swieca wykrecona)

Wlozylem swiece cewki i po przekreceniu iskra byla.

Z rur wylatuje smierdzacy dym ale to pewnie paliwo. Miedzy kolektorem wydechowym a turbina na uszczelce  jest jakas nieszczelnosc poniewaz tam sie pojawia tez mokre- prawdopodobnie niespalone paliwo.

Swiece wydmuchaem,wkrecilem. Odpialem zasilanie cewki wtrysku benzyny  1 cylindra  i mimo ze silnik pracowal na gazie to zacza nierowno chodzic, z drugim cyindrem zrobilem to samo i podobnie silnik zacza nierowno pracowac. Po kilkunastu sekundach silnik zacza normalnie -rowniutko chdzic. Zero wypadania zaplonu nawet po gazowaniu. Po wylaczeniu i ponownym odpaleniu to samo-nierowna praca i na benzynie i na gazie. 

Nie wiem co moze byc przyczyna.

Opublikowano
25 minut temu, adam1974 napisał(a):

Odpialem zasilanie cewki wtrysku benzyny  1 cylindra  i mimo ze silnik pracowal na gazie to zacza nierowno chodzic,

A skąd wtryskiwacz gazowy ma mieć sygnał jak odepniesz zasilanie wtryskiwacza pb?

 

Opublikowano (edytowane)
W dniu 1.10.2024 o 10:52, przem8 napisał(a):

A skąd wtryskiwacz gazowy ma mieć sygnał jak odepniesz zasilanie wtryskiwacza pb?

 

Odpiolem wtyczke przy samym wtrysku z benzyny.A do wtrysku gazu widze idzie osobny przewod.

 

Szukam,sprawdzam. I tak:  odpalilem zimy silnik -przewywa,wskoczylo na gaz przerywa.Przegazowalem troche i po jakims czasie sielnik chodzi ok  ale na gazie,po przelaczeniu na benzyne po chwili zacza znow przerywac-wypadal zaplon na 1 cylindrze. Przelaczam na gaz i chodzi ok tyle ze kopci ,nie jest to para,czarny dym tylko normalne spaliny dosc widoczne i smierdzace.Dziwi mnie ze przy laczeniu turbo kolektor pojawia sie mokre,odparowuje i to rowniez smierzi jak z wydechu.Chce sciagnac turbo moze tam cos  jest nie tak,sciagne kolektor i posprawdzam. Nie wiem czego sie zlapac. Nadmienie ze mimo ze przrywa to bledu wypadania niema mimo ze na kanalach 14-15 wypadanie zaplonu jest widoczne i silnikiem na benzynie szarpie. 
 

Kolejna mysl: silnik wczesniej chodzil nierowno i na pb i lpg ale mozliwe ze na lpg tak pracowal bo swieca byla mokra,zalana,w cylindrze byly jakies resztki paliwa i to powodowalo ze po przelaczeniu na lpg zalana swieca miala jakies problemy i nadal wypadal zaplon

 

Teza sie chyba potwierdza ze na gazie zaplon wypada z tej to przyczyny ze zanim na gaz sie przelaczy cylinder zostanie zalany benzyna i chwile potrwa zanim swieca sie wysuszy.

Na gazie po ok minucie od przelaczenia chodzi dobrze zero problemu. Jest znow ale,zamienilem cewki z pb z pierwszej na druga. Odpalam silnik kuleje,przelacza sie na gaz,chodzi dalej nierowno ok 50 sek po czym nic nie wypada. Przelaczam na pb i sie okazuje ze wypada teraz nie cylinder pierwszy  ani drugi lecz czwarty. Wiadomo przy zamianie wtryskow trzeba odpiac wtyczki wtryskiwaczy i listwe sciagnac-tyle ingerencji bylo w czwarty culinder a teraz tam wypada zaplon. 

Brak pomyslu co dalej. 

 

Wczoraj podczas  wyciagania sterownika silnika  i sterownika gazu „wyleciał” jeden przewod który wchodzil do sterownika gazu i był wlutowany w wiązkę sterownika silnika.Tyle ze lut zimny i to się chyba trzymalo tylko na tasmie. Zalutowałem to poskładałem i odpalil bez problemu.Przelaczalem na lpg i na Pb i powiedzmy ze jest ok. .Ale na benzynie zdarzylo się ze wypadl zaplon 28razy w dosc krotkim czasie na 2 cylindrze.Przejechalem się dosc ostro i na Pb i lpg i bledy nie wyskakuja.Wyglada ze może być ok. Tylko z jakiego powodu raz wypadal pierwszy,potem czwarty a niedawno przez krotki okres drugi cylinder.

 

logi 115/118
https://log.tunezilla.com/chart/872767#H8KLCA...vOHnChMOxwoDCvFppS1LDux4ZJ8OvPw4tw5vClsK1AAAA

logi 003/020
https://log.tunezilla.com/chart/872768#H8KLCA...dNsKgw4nCtcKNRcO8e8OZw7Upwr0BPSLDp17CnwAAAA==

logi 022/033

https://log.tunezilla.com/chart/872769#H8KLCA...Hwo9gT0XCs8OWNsOlwqTCnzM7eMK/ATJnwpzDrsOHAAAA


Sprawdzalem dzis szczelnosc i wszystko ok,byl maly przeciek na laczeniu turbo i rury do filtra powietrza ale to razej jak odchylalem ta rure musialem ja lekko wyszarpac z turbiny. Dzis na benzynie chodzi bez zadnych problemow,za to na gazie jak mocniej nacisne pedal gazu slychac alarm i szybko miga dioda na panelu sterowania lpg,Musze nacisnac guzik,po czym ponownie go nacisnac zalacajac lpg.

Edytowane przez adam1974
Opublikowano

Masz bardzo duże stuki. Paliwo 98?

Co do lpg to pewnie za bardzo spada ciśnienie na reduktorze i przerzuca na pb.

Opublikowano (edytowane)

Paliwo 95. Duze stuki czyli spalanie stukowe?

1.Przyczyna moze byc tylko paliwo ? Jezdze w sumie ciagle na gazue,po odpaleniu na benzynie ale delikatnie z obrotami bo silnik zimny. 

2. Czy logi wskazuja czy cos moze byc przyczyna wypadania zaplonu na roznych cylindrach ?

3. Dlaczego raz silnik chodzi dobrze,a nastepnego dnia kuleje? 
4. Niedawno wyskoczyl blad mieszanki,wczesniej wypadanie zaplonu,teraz spada cisnienie gazu. Problemy jedne znikaja inne powstaja. 

Edytowane przez adam1974
Opublikowano (edytowane)
3 godziny temu, adam1974 napisał(a):

Paliwo 95. Duze stuki czyli spalanie stukowe?

Tak, jeśli na 98 będą niewiele mniejsze to kicha. Mozna by sprawdzić na lpg ale masz z nią problem.

3 godziny temu, adam1974 napisał(a):

Czy logi wskazuja czy cos moze byc przyczyna wypadania zaplonu na roznych cylindrach ?

Nie.

3 godziny temu, adam1974 napisał(a):

Dlaczego raz silnik chodzi dobrze,a nastepnego dnia kuleje? 

Złośliwość rzeczy martwych.

3 godziny temu, adam1974 napisał(a):

Niedawno wyskoczyl blad mieszanki,

Pewnie przez lpg. Zobacz jakie masz korekty dlugoterminowe po jezdzie na gazie.

Edytowane przez przem8
Opublikowano

1.ktory kanal powtorzyc logiwanie po zalaniu benzyny 98?

Aby sprawdzic korekty  dlugoterminoowe to chyba powinna instalacja lpg byc sprawna, obecnie nie jest. 
Nadmienie ze auto po chipie juz kilja lat. Nikt nie zwracal uwagi na spalanie stukowe podczas pomocy przy opisywaniu logow. 

Opublikowano (edytowane)
44 minuty temu, adam1974 napisał(a):

powinna instalacja lpg byc sprawna, obecnie nie jest.

Słuchaj, skoro chcesz sprawdzic skąd masz błąd od ubogiej mieszanki to jak chcesz to zrobic? Log z normalnej jazdy i pod pełnym butem na lpg 2+33 i odczytac korekty z kanału 32.

Powtórzyć 3+20 na benie 98 jak tak bardzo chcesz ale mozesz spróbować na lpg do momentu az nie zrzuci na benzynę.

Żeby lpg bylo dobrze wyregulowane to tam średnio co kwartał trzeba by zaglądać, a juz napewno przy dwa razy w roku przy zmianie gazu z letniego na zimowy i odwrotnie.

Edytowane przez przem8
Opublikowano

Jak wspomnialem mam wizyte u gazownika ale dopiero 24 i tam auto zostawiam. 
Na lpg  logow raczej nie zrobie poniewaz jak tylko mocniej nacisne pedal  gazu to pojawia sie alarm i przelacza na benzyne. 
Blad mieszanki pojawil sie tylko raz. Po skasowaniu wczoraj powinien znow sie pojawic podczas robienia logow. Chyba ze ten blad wyskoczyl przy jezdzie na lpg. Logi na pb98 zrobie wkrotce a najlepiej jak juz bedzie sprawna instalacja lpg  po to by zrobic i na pb i na lpg do porownania. Dla mnie najwazniejsze to znalezc przyczyne wypadania zaplonu,Tylko ze wczoraj z tym problemu nie mialem a jak sie pojawi to ciekawe na ktorym cylindrze tym razem. Z gazem beda sie meczyc gazownicy.

Opublikowano (edytowane)
W dniu 8.10.2024 o 10:32, przem8 napisał(a):

Słuchaj, skoro chcesz sprawdzic skąd masz błąd od ubogiej mieszanki to jak chcesz to zrobic? Log z normalnej jazdy i pod pełnym butem na lpg 2+33 i odczytac korekty z kanału 32.

Powtórzyć 3+20 na benie 98 jak tak bardzo chcesz ale mozesz spróbować na lpg do momentu az nie zrzuci na benzynę.

Żeby lpg bylo dobrze wyregulowane to tam średnio co kwartał trzeba by zaglądać, a juz napewno przy dwa razy w roku przy zmianie gazu z letniego na zimowy i odwrotnie.

Zrobilem logi 3-20 na Pb 98 jak teraz wypada spalanie stukowe?.Na chwile obecna jezdze tylko na pb,gaz sie nie wlacza-alarm. Czekam na termin u gazownika. 

 

 

LOG.TUNEZILLA.COM

 

Edytowane przez adam1974
Opublikowano

Nic to nie zmieniło. 

Opublikowano
35 minut temu, przem8 napisał(a):

Nic to nie zmieniło. 

Czyli co powinienem sprawdzic? Rozrzad? Napinacz lancucha walkow ?  Po gazowniku zrobie ponownie logi ale na gazie. 

Opublikowano

Katalizator, a jak nie to motor szaden. Chyba, że coś powoduje stuki pod obciążeniem np. dwumas albo nawala napinacz łańcucha, wywalone poduchy silnika ale to bys raczej jakos odczuwal.

Opublikowano
15 godzin temu, przem8 napisał(a):

Katalizator, a jak nie to motor szaden. Chyba, że coś powoduje stuki pod obciążeniem np. dwumas albo nawala napinacz łańcucha, wywalone poduchy silnika ale to bys raczej jakos odczuwal.

Katalizatora brak. W lutym mierzylem kompresje 12-12-11,7-12.5

Lancuszek ma okolo roku. Sprzeglo nowe,dwumasa  mysle ze ok bo w maju robilem przekladke quattro ,silnik na zewnatrz, dwumasa  wygladala  ok,poduszki tez.

1. Jesli cos bedzie z silnikiem  to na gazie tez powinno to wyskoczyc tak? 

2.Czytalem ze sprawdzaja przez otwor po swiecy czy tloki  sa czyste czy jest nagar i pryskaja  woda do przepustnicy by je wyczyscic. U mnie moze  przez to ze benzyna sie przelewala ,niespalala to nagar bedzie. . 

Opublikowano (edytowane)

Sprawdź czy na gazie też będą takie stuki i zajrzyj sobie do cylindrów. Jak nic nie wyjdzie to jeździć aż padnie :P chyba, że stukowce uszkodzone.

Edytowane przez przem8
Opublikowano (edytowane)
7 godzin temu, przem8 napisał(a):

Sprawdź czy na gazie też będą takie stuki i zajrzyj sobie do cylindrów. Jak nic nie wyjdzie to jeździć aż padnie :P chyba, że stukowce uszkodzone.

Zakladajac ze na gazie to samo,tloki bez nagaru,swiece,cewki ok,zewnetrzne stuki np dwumasy,lancuszka,napinacza nie istnieja,To co jest orzyczyna ze silnik nadaje sie do wymiany? Walki rozrzadu wytarte,,glowica? 

ps. sprawdzilem kiedy kupiem swiece-minelo prawie 30 tys km wiec chyba warto kupic nowe  NGK PFR7Q

 

.......chyba, że stukowce uszkodzone. Chyba tylko jeden jest do bloku przykrecony

Edytowane przez adam1974
Opublikowano

Wlozylem nowe swiece,ale majac swiece wykrecone zajrzalem do srodka. Na pierwszym cylindrze wiecej nagaru ciemnego-mysle ze powodem bylo wypadanie zaplonu  na tym cylindrze.Ale na zaworach w kazdym cylindrze jest bialy,szary nalot a wlasciwie grubszy osad.I to moze byc przyczyna spalania stukowego. Gladzie silnika maja jeszcze slady po honowaniu wiec nie powinien byc zuzyty. Z jakiego powodu powstal ten nagar,jak go usunac?

IMG_0003.JPG

IMG_0002.JPG

IMG_0018.JPG

IMG_0034.JPG

Opublikowano (edytowane)
W dniu 17.10.2024 o 17:55, adam1974 napisał(a):

Chyba tylko jeden jest do bloku przykrecony

Są dwa. 

U mnie gorzej wyglądały zawory jeśli chodzi o nagar i stukowe miałem zero, a soft na 250 kuni. Temat zagadka. Możesz zrobić antykoksa może coś pomoże... U Ciebie to w ogóle wyglada jakbys miał niedawno w głowicy gniazda wstawiane.

Edytowane przez przem8
Opublikowano

Nie wiem jak szybko powstaje tagi nagar. Pojezdze na gazie i wtedy sprawdze,troche tez go przegonie. Nie znam histori silnika ale na nim juz ok 25tys zrobilem  i bylo ok. Pytanie. Robilem program do silnika,silnik  padl.Wiec kupilem "nowy" slupek, ,przelozylem  co trzeba ale program zostal z poprzedniego.Czy to moze miec wplyw na spalanie stukowe? Czy mozna zmienic cos w programie?

Opublikowano
1 godzinę temu, adam1974 napisał(a):

Czy mozna zmienic cos w programie?

Wszystko można. Może zapłon zaagresywny do tego silnika...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...