adam1974 Opublikowano 1 Października Opublikowano 1 Października Witam.Wyjechalem z garazu po nocy.Silnik odpalil normalnie lecz po ok minucie zacza silnik nierowno chodzic. Po przelaczeniu na gaz to samo. Vag pokazuje 16684 oraz 16685. Podmienilem cewki,swiece-dalej to samo.Zmierzylem kompresje na 1 cylindrze i jest 11bar. (silnik ok 60stopni,tylko 1 swieca wykrecona) Wlozylem swiece cewki i po przekreceniu iskra byla. Z rur wylatuje smierdzacy dym ale to pewnie paliwo. Miedzy kolektorem wydechowym a turbina na uszczelce jest jakas nieszczelnosc poniewaz tam sie pojawia tez mokre- prawdopodobnie niespalone paliwo. Swiece wydmuchaem,wkrecilem. Odpialem zasilanie cewki wtrysku benzyny 1 cylindra i mimo ze silnik pracowal na gazie to zacza nierowno chodzic, z drugim cyindrem zrobilem to samo i podobnie silnik zacza nierowno pracowac. Po kilkunastu sekundach silnik zacza normalnie -rowniutko chdzic. Zero wypadania zaplonu nawet po gazowaniu. Po wylaczeniu i ponownym odpaleniu to samo-nierowna praca i na benzynie i na gazie. Nie wiem co moze byc przyczyna.
przem8 Opublikowano 1 Października Opublikowano 1 Października 25 minut temu, adam1974 napisał(a): Odpialem zasilanie cewki wtrysku benzyny 1 cylindra i mimo ze silnik pracowal na gazie to zacza nierowno chodzic, A skąd wtryskiwacz gazowy ma mieć sygnał jak odepniesz zasilanie wtryskiwacza pb?
adam1974 Opublikowano 1 Października Autor Opublikowano 1 Października (edytowane) W dniu 1.10.2024 o 10:52, przem8 napisał(a): A skąd wtryskiwacz gazowy ma mieć sygnał jak odepniesz zasilanie wtryskiwacza pb? Odpiolem wtyczke przy samym wtrysku z benzyny.A do wtrysku gazu widze idzie osobny przewod. Szukam,sprawdzam. I tak: odpalilem zimy silnik -przewywa,wskoczylo na gaz przerywa.Przegazowalem troche i po jakims czasie sielnik chodzi ok ale na gazie,po przelaczeniu na benzyne po chwili zacza znow przerywac-wypadal zaplon na 1 cylindrze. Przelaczam na gaz i chodzi ok tyle ze kopci ,nie jest to para,czarny dym tylko normalne spaliny dosc widoczne i smierdzace.Dziwi mnie ze przy laczeniu turbo kolektor pojawia sie mokre,odparowuje i to rowniez smierzi jak z wydechu.Chce sciagnac turbo moze tam cos jest nie tak,sciagne kolektor i posprawdzam. Nie wiem czego sie zlapac. Nadmienie ze mimo ze przrywa to bledu wypadania niema mimo ze na kanalach 14-15 wypadanie zaplonu jest widoczne i silnikiem na benzynie szarpie. Kolejna mysl: silnik wczesniej chodzil nierowno i na pb i lpg ale mozliwe ze na lpg tak pracowal bo swieca byla mokra,zalana,w cylindrze byly jakies resztki paliwa i to powodowalo ze po przelaczeniu na lpg zalana swieca miala jakies problemy i nadal wypadal zaplon Teza sie chyba potwierdza ze na gazie zaplon wypada z tej to przyczyny ze zanim na gaz sie przelaczy cylinder zostanie zalany benzyna i chwile potrwa zanim swieca sie wysuszy. Na gazie po ok minucie od przelaczenia chodzi dobrze zero problemu. Jest znow ale,zamienilem cewki z pb z pierwszej na druga. Odpalam silnik kuleje,przelacza sie na gaz,chodzi dalej nierowno ok 50 sek po czym nic nie wypada. Przelaczam na pb i sie okazuje ze wypada teraz nie cylinder pierwszy ani drugi lecz czwarty. Wiadomo przy zamianie wtryskow trzeba odpiac wtyczki wtryskiwaczy i listwe sciagnac-tyle ingerencji bylo w czwarty culinder a teraz tam wypada zaplon. Brak pomyslu co dalej. Wczoraj podczas wyciagania sterownika silnika i sterownika gazu „wyleciał” jeden przewod który wchodzil do sterownika gazu i był wlutowany w wiązkę sterownika silnika.Tyle ze lut zimny i to się chyba trzymalo tylko na tasmie. Zalutowałem to poskładałem i odpalil bez problemu.Przelaczalem na lpg i na Pb i powiedzmy ze jest ok. .Ale na benzynie zdarzylo się ze wypadl zaplon 28razy w dosc krotkim czasie na 2 cylindrze.Przejechalem się dosc ostro i na Pb i lpg i bledy nie wyskakuja.Wyglada ze może być ok. Tylko z jakiego powodu raz wypadal pierwszy,potem czwarty a niedawno przez krotki okres drugi cylinder. logi 115/118 https://log.tunezilla.com/chart/872767#H8KLCA...vOHnChMOxwoDCvFppS1LDux4ZJ8OvPw4tw5vClsK1AAAA logi 003/020 https://log.tunezilla.com/chart/872768#H8KLCA...dNsKgw4nCtcKNRcO8e8OZw7Upwr0BPSLDp17CnwAAAA== logi 022/033 https://log.tunezilla.com/chart/872769#H8KLCA...Hwo9gT0XCs8OWNsOlwqTCnzM7eMK/ATJnwpzDrsOHAAAA Sprawdzalem dzis szczelnosc i wszystko ok,byl maly przeciek na laczeniu turbo i rury do filtra powietrza ale to razej jak odchylalem ta rure musialem ja lekko wyszarpac z turbiny. Dzis na benzynie chodzi bez zadnych problemow,za to na gazie jak mocniej nacisne pedal gazu slychac alarm i szybko miga dioda na panelu sterowania lpg,Musze nacisnac guzik,po czym ponownie go nacisnac zalacajac lpg. Edytowane 1 Października przez adam1974
przem8 Opublikowano 7 Października Opublikowano 7 Października Masz bardzo duże stuki. Paliwo 98? Co do lpg to pewnie za bardzo spada ciśnienie na reduktorze i przerzuca na pb.
adam1974 Opublikowano 8 Października Autor Opublikowano 8 Października (edytowane) Paliwo 95. Duze stuki czyli spalanie stukowe? 1.Przyczyna moze byc tylko paliwo ? Jezdze w sumie ciagle na gazue,po odpaleniu na benzynie ale delikatnie z obrotami bo silnik zimny. 2. Czy logi wskazuja czy cos moze byc przyczyna wypadania zaplonu na roznych cylindrach ? 3. Dlaczego raz silnik chodzi dobrze,a nastepnego dnia kuleje? 4. Niedawno wyskoczyl blad mieszanki,wczesniej wypadanie zaplonu,teraz spada cisnienie gazu. Problemy jedne znikaja inne powstaja. Edytowane 8 Października przez adam1974
przem8 Opublikowano 8 Października Opublikowano 8 Października (edytowane) 3 godziny temu, adam1974 napisał(a): Paliwo 95. Duze stuki czyli spalanie stukowe? Tak, jeśli na 98 będą niewiele mniejsze to kicha. Mozna by sprawdzić na lpg ale masz z nią problem. 3 godziny temu, adam1974 napisał(a): Czy logi wskazuja czy cos moze byc przyczyna wypadania zaplonu na roznych cylindrach ? Nie. 3 godziny temu, adam1974 napisał(a): Dlaczego raz silnik chodzi dobrze,a nastepnego dnia kuleje? Złośliwość rzeczy martwych. 3 godziny temu, adam1974 napisał(a): Niedawno wyskoczyl blad mieszanki, Pewnie przez lpg. Zobacz jakie masz korekty dlugoterminowe po jezdzie na gazie. Edytowane 8 Października przez przem8
adam1974 Opublikowano 8 Października Autor Opublikowano 8 Października 1.ktory kanal powtorzyc logiwanie po zalaniu benzyny 98? Aby sprawdzic korekty dlugoterminoowe to chyba powinna instalacja lpg byc sprawna, obecnie nie jest. Nadmienie ze auto po chipie juz kilja lat. Nikt nie zwracal uwagi na spalanie stukowe podczas pomocy przy opisywaniu logow.
przem8 Opublikowano 8 Października Opublikowano 8 Października (edytowane) 44 minuty temu, adam1974 napisał(a): powinna instalacja lpg byc sprawna, obecnie nie jest. Słuchaj, skoro chcesz sprawdzic skąd masz błąd od ubogiej mieszanki to jak chcesz to zrobic? Log z normalnej jazdy i pod pełnym butem na lpg 2+33 i odczytac korekty z kanału 32. Powtórzyć 3+20 na benie 98 jak tak bardzo chcesz ale mozesz spróbować na lpg do momentu az nie zrzuci na benzynę. Żeby lpg bylo dobrze wyregulowane to tam średnio co kwartał trzeba by zaglądać, a juz napewno przy dwa razy w roku przy zmianie gazu z letniego na zimowy i odwrotnie. Edytowane 8 Października przez przem8
adam1974 Opublikowano 8 Października Autor Opublikowano 8 Października Jak wspomnialem mam wizyte u gazownika ale dopiero 24 i tam auto zostawiam. Na lpg logow raczej nie zrobie poniewaz jak tylko mocniej nacisne pedal gazu to pojawia sie alarm i przelacza na benzyne. Blad mieszanki pojawil sie tylko raz. Po skasowaniu wczoraj powinien znow sie pojawic podczas robienia logow. Chyba ze ten blad wyskoczyl przy jezdzie na lpg. Logi na pb98 zrobie wkrotce a najlepiej jak juz bedzie sprawna instalacja lpg po to by zrobic i na pb i na lpg do porownania. Dla mnie najwazniejsze to znalezc przyczyne wypadania zaplonu,Tylko ze wczoraj z tym problemu nie mialem a jak sie pojawi to ciekawe na ktorym cylindrze tym razem. Z gazem beda sie meczyc gazownicy.
adam1974 Opublikowano 16 Października Autor Opublikowano 16 Października (edytowane) W dniu 8.10.2024 o 10:32, przem8 napisał(a): Słuchaj, skoro chcesz sprawdzic skąd masz błąd od ubogiej mieszanki to jak chcesz to zrobic? Log z normalnej jazdy i pod pełnym butem na lpg 2+33 i odczytac korekty z kanału 32. Powtórzyć 3+20 na benie 98 jak tak bardzo chcesz ale mozesz spróbować na lpg do momentu az nie zrzuci na benzynę. Żeby lpg bylo dobrze wyregulowane to tam średnio co kwartał trzeba by zaglądać, a juz napewno przy dwa razy w roku przy zmianie gazu z letniego na zimowy i odwrotnie. Zrobilem logi 3-20 na Pb 98 jak teraz wypada spalanie stukowe?.Na chwile obecna jezdze tylko na pb,gaz sie nie wlacza-alarm. Czekam na termin u gazownika. Log #876043 LOG.TUNEZILLA.COM Edytowane 16 Października przez adam1974
adam1974 Opublikowano 16 Października Autor Opublikowano 16 Października 35 minut temu, przem8 napisał(a): Nic to nie zmieniło. Czyli co powinienem sprawdzic? Rozrzad? Napinacz lancucha walkow ? Po gazowniku zrobie ponownie logi ale na gazie.
przem8 Opublikowano 16 Października Opublikowano 16 Października Katalizator, a jak nie to motor szaden. Chyba, że coś powoduje stuki pod obciążeniem np. dwumas albo nawala napinacz łańcucha, wywalone poduchy silnika ale to bys raczej jakos odczuwal.
adam1974 Opublikowano 17 Października Autor Opublikowano 17 Października 15 godzin temu, przem8 napisał(a): Katalizator, a jak nie to motor szaden. Chyba, że coś powoduje stuki pod obciążeniem np. dwumas albo nawala napinacz łańcucha, wywalone poduchy silnika ale to bys raczej jakos odczuwal. Katalizatora brak. W lutym mierzylem kompresje 12-12-11,7-12.5 Lancuszek ma okolo roku. Sprzeglo nowe,dwumasa mysle ze ok bo w maju robilem przekladke quattro ,silnik na zewnatrz, dwumasa wygladala ok,poduszki tez. 1. Jesli cos bedzie z silnikiem to na gazie tez powinno to wyskoczyc tak? 2.Czytalem ze sprawdzaja przez otwor po swiecy czy tloki sa czyste czy jest nagar i pryskaja woda do przepustnicy by je wyczyscic. U mnie moze przez to ze benzyna sie przelewala ,niespalala to nagar bedzie. .
przem8 Opublikowano 17 Października Opublikowano 17 Października (edytowane) Sprawdź czy na gazie też będą takie stuki i zajrzyj sobie do cylindrów. Jak nic nie wyjdzie to jeździć aż padnie chyba, że stukowce uszkodzone. Edytowane 17 Października przez przem8
adam1974 Opublikowano 17 Października Autor Opublikowano 17 Października (edytowane) 7 godzin temu, przem8 napisał(a): Sprawdź czy na gazie też będą takie stuki i zajrzyj sobie do cylindrów. Jak nic nie wyjdzie to jeździć aż padnie chyba, że stukowce uszkodzone. Zakladajac ze na gazie to samo,tloki bez nagaru,swiece,cewki ok,zewnetrzne stuki np dwumasy,lancuszka,napinacza nie istnieja,To co jest orzyczyna ze silnik nadaje sie do wymiany? Walki rozrzadu wytarte,,glowica? ps. sprawdzilem kiedy kupiem swiece-minelo prawie 30 tys km wiec chyba warto kupic nowe NGK PFR7Q .......chyba, że stukowce uszkodzone. Chyba tylko jeden jest do bloku przykrecony Edytowane 17 Października przez adam1974
adam1974 Opublikowano 19 Października Autor Opublikowano 19 Października Wlozylem nowe swiece,ale majac swiece wykrecone zajrzalem do srodka. Na pierwszym cylindrze wiecej nagaru ciemnego-mysle ze powodem bylo wypadanie zaplonu na tym cylindrze.Ale na zaworach w kazdym cylindrze jest bialy,szary nalot a wlasciwie grubszy osad.I to moze byc przyczyna spalania stukowego. Gladzie silnika maja jeszcze slady po honowaniu wiec nie powinien byc zuzyty. Z jakiego powodu powstal ten nagar,jak go usunac?
przem8 Opublikowano 20 Października Opublikowano 20 Października (edytowane) W dniu 17.10.2024 o 17:55, adam1974 napisał(a): Chyba tylko jeden jest do bloku przykrecony Są dwa. U mnie gorzej wyglądały zawory jeśli chodzi o nagar i stukowe miałem zero, a soft na 250 kuni. Temat zagadka. Możesz zrobić antykoksa może coś pomoże... U Ciebie to w ogóle wyglada jakbys miał niedawno w głowicy gniazda wstawiane. Edytowane 20 Października przez przem8
adam1974 Opublikowano 20 Października Autor Opublikowano 20 Października Nie wiem jak szybko powstaje tagi nagar. Pojezdze na gazie i wtedy sprawdze,troche tez go przegonie. Nie znam histori silnika ale na nim juz ok 25tys zrobilem i bylo ok. Pytanie. Robilem program do silnika,silnik padl.Wiec kupilem "nowy" slupek, ,przelozylem co trzeba ale program zostal z poprzedniego.Czy to moze miec wplyw na spalanie stukowe? Czy mozna zmienic cos w programie?
przem8 Opublikowano 20 Października Opublikowano 20 Października 1 godzinę temu, adam1974 napisał(a): Czy mozna zmienic cos w programie? Wszystko można. Może zapłon zaagresywny do tego silnika...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się