nanosoft Opublikowano 13 Października Opublikowano 13 Października Mam problem z A4 B8 Avant 2013 2.0 TDI CJCD 150km Zaczęło się od tego, że na zimnym faluje ciśnienie na railu. Między od 1400 obrotów jak odpalę go na zimno nie ma siły jechać , trzęsie całym autem. Jeżeli postoi przez noc a jest ciepło to problem nie jest aż tak duży. Ale im zimniej zwłaszcza w zimie tym problem większy Jak ujadę te 500-1500m problem znika. Natomiast na autostradzie między te 100-140 jak przyspieszam mam migająca spiralkę i błąd za niskiego ciśnienia na listwie wtryskowej. Ale to też nie zawsze. Pierwsze co wymieniłem zawór regulacji ilości paliwa na pompie CR. Pomogło o tyle, że auto przestało być zamulone podczas przyspieszania tak do tych 100km/h nawet z gazem w podłogę i włączonym trybem dynamic. Przed wymianą zaworu na autostradzie jak już robił się taki zamulony można było wyczuć że za chwilę pojawi się błąd. Teraz błąd pojawia się rzadziej można bardziej butować ale błąd wyskakuje bez wcześniejszego objawu zamulenia podczas przyspieszania itd... wiec wymiana w jakimś stopniu pomogła. Kolejne co mi przyszło do głowy to czujnik ciśnienia paliwa na railu. Gdyż logicznie rzecz biorąc zawór regulacji ciśnienia ma za zadanie upuszczać ciśnienie gdy jest za wysokie w celu jego regulacji. I wtedy miałbym błąd za wysokiego ciśnienia. I to mnie zmyliło gdyż jak to się mówi kij ma dwa końce. Ciśnienie może być faktycznie zbyt małe bo co w przypadku jeżeli zawór się zawiesza lub niedomyka i upuszcza ciśnienie wtedy gdy nie jest to wymagane. Zakupiony mam oryginalny czujnik Audi z ASO (mogę go oddać) oraz mam zawór Bosha wszystko dobrane zgodnie z numerami części. Zawór też mogę oddać. (Jeszcze nic nie montowałem oprócz tego na pompę) Czy moje rozumowanie jest tutaj prawidłowe i faktycznie ten zawór może być głównym winowajcą? Sprawdzałem korekty wtrysków, wartości są bliskie zeru tak jak powinno być. Filtr paliwa zmieniany 2x w roku, DPF w dobrej kondycji, EGR czyszczony, olej wymieniany co 8-10 tyś. Filtr powietrza też już wymieniony w tym roku X2. Często dolewam do paliwa preparat z Liqui Moly. Jestem świadomym użytkownikiem, DPF wypalam w kontrolowanych warunkach itd.
Muskel1 Opublikowano 13 Października Opublikowano 13 Października 9 minut temu, nanosoft napisał(a): Zawór też mogę oddać. (Jeszcze nic nie montowałem oprócz tego na pompę Nie możesz oddać, bo zawór raz zamontowany jest po demontażu nieużyteczny i nie wolno go ponowie montować. Zawór ten nie posiada uszczelki tylko krawędź wgryzającą, która go uszczelnia. Po demontażu nie ma już gwarancji szczelności. Zawór w stanie spoczynku jest zamknięty i dopiero w czasie pracy silnika zostaje odpowiednio wysterowany.
nanosoft Opublikowano 13 Października Autor Opublikowano 13 Października Zawór zamontowany a pompę oczywiście oddać nie mogę. Ale zawór który jeszcze nie został zamontowany na railu mogę oddać. Dlatego trochę stanąłem w miejscu czy wymieniać czujnik czy zawór. Bo jeżeli okaże się padnięty czujnik to zawór mogę zwrócić bez problemu póki nie został rozpakowany i zamontowany. Ale raczej na zawór wszystko wskazuje. Ale wolę dopytać kogoś kto ma jakieś pojęcie w temacie.
Muskel1 Opublikowano 13 Października Opublikowano 13 Października Zawór reulacyjny na szynie pracuje niemal synchronicznie z zaworem dozującym na pompie. Można zaobserwować ich pracę w rozszerzonych blokach pomiarowych.
nanosoft Opublikowano 13 Października Autor Opublikowano 13 Października Czyli generalnie po wymianie powinno ustąpić ? Proszę powiedz mi jeszcze bo na zdjęciach czasami wieże jak zawór jest z oringiem, tego mojego jeszcze nie odpakowalem ale zakładam że jest bez oringu. Wiesz może jaki jest numer tego oringu ?
Muskel1 Opublikowano 13 Października Opublikowano 13 Października Czy ustąpi tego Ci nie powiem, bo na podstawie przedstawionych tutaj faktów, nie można jednoznacznie stwierdzić, że winny jest zawór regulacji. Szczerze mówiąc nie przedstawiłeś tutaj żadnych faktów.
nanosoft Opublikowano 13 Października Autor Opublikowano 13 Października To jakie dane potrzebujesz? Jak odłączyłem czujnik ciśnienia nie poprawiło się a było jeszcze gorzej.
Muskel1 Opublikowano 13 Października Opublikowano 13 Października Poczytaj sobie tutaj. Opisałem tam trochę na temat ciśnienia paliwa, pracy zaworów i diagnozowania. https://a4-klub.pl/topic/492812-problem-z-odpaleniem-pomoc-w-interpretacji-logów/
nanosoft Opublikowano 13 Października Autor Opublikowano 13 Października Jasne, wszystko rozumiem. Popatrzyłem również na te schematy wszystko jasno opisane dzięki. Logi też robiłem na VCDS ostatnio, i rzeczywista wartość bardzo faluje, w miarę rozgrzania silnika się stabilizuje ale przy obciążeniu ponownie są odchylenia. Jeżeli chodzi o pompę w baku to w jej przypadku też wywali błąd "za niskie cisnienie" ?
Muskel1 Opublikowano 13 Października Opublikowano 13 Października (edytowane) Raczej nie. Niskie ciśnienie nie jest monitorowane. Dopiero gdy ciśnienie znacznie spadnie zapisze błąd za niskiego ciśninia na rail, bo pompa CR nie będzie miała z czego nabić ciśnienia. Edytowane 13 Października przez Muskel1
nanosoft Opublikowano 13 Października Autor Opublikowano 13 Października Czyli w pierwszej kolejności wypadało by sprawdzić wydajność pompy w zbiorniku tak na logikę.
Muskel1 Opublikowano 13 Października Opublikowano 13 Października Chcąc sprawdzić układ paliwowy od początku do końca, to tak.
nanosoft Opublikowano 14 Października Autor Opublikowano 14 Października Sprawdzając pompę paliwa w zbiorniku są jakieś dane odniesienia na przykład ilość paliwa / na minutę/ileś sekund ile pompa powinna przelać do pojemnika ?
Muskel1 Opublikowano 14 Października Opublikowano 14 Października Tak, są podane warunki, które pompa musi spełniać. 1
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się