Jump to content
IGNORED

Problem z dymieniem w Audi A4 B8 2.0TDI CGLC


Recommended Posts

Posted (edited)

 

 

Edited by Big6
Problem rozwiązany. Proszę o usunięcie tematu.
Posted (edited)

Przy takiej pracy silnika korekcje biegu jałowego wtryskiwaczy muszą to pokazać. Nie wierzę, że korekty stoją w miejscu.

Po za tym :

https://a4-klub.pl/topic/499952-problem-olejowy-w-audi-a4-b8-20tdi-cglc/#comment-5781974 

https://a4-klub.pl/topic/474668-jakie-macie-zużycie-oleju-w-a4-b8-20tdi-cglc/?do=findComment&comment=5638913 ( i cały temat)

 

wyłączony został egr i dpf " - Ciekawe dlaczego...? Zapewne filtr już "nie wyrabiał".

 

 

Edited by Tomnik
Posted (edited)

Może trzeba sprawdzić rozrząd? Robiłeś? Sprawdzałeś? Przy takim klepaniu musi coś wyjść.. Przecież to jak traktor chodzi. Może ktoś już grzebał w sofcie tylko tego nie wiesz i zostały zmienione mapy rozruchowe? Nie wiem jak jest b8, czy po wyprogramowowaniu EGR jest ciągle zamknięty czy w położeniu otwartym? Może nie jest zamknięty?  

Edited by Monti
Posted

Po odpaleniu silnika na zimnym korekcje są w granicach od -1 do +1 później im silnik cieplejszy tym te korekcje zjeżdżają do wartości opisanych przeze mnie w poście. Rozrzad był robiony trochę ponad miesiąc temu, założony oryginalny kupiony w Aso ustawiony na blokady. Ten silnik jak się zagrzeje to można go budować nawet chmurki nie puści natomiast na zimnym chodzi jakby ktoś cegłę do betoniarki wrzucił. 

Posted

Monti soft był wgrany oryginalny i obrobiona została mapa egr I dpf, co do egr-u, myślałem już o tym, pozycja cięgna jest wysunięta ku dołowi.

Posted
16 minut temu, Big6 napisał(a):

Monti soft był wgrany oryginalny i obrobiona została mapa egr I dpf, co do egr-u, myślałem już o tym, pozycja cięgna jest wysunięta ku dołowi.

Zaślepiałeś egr? 

Posted

Tak, egr jest zaślepiony ze wszystkich stron przeze mnie osobiście.

Posted
3 minuty temu, Big6 napisał(a):

Tak, egr jest zaślepiony ze wszystkich stron przeze mnie osobiście.

To nie ma możliwości, żeby spaliny się przedostawały... 

Posted

Obstawiam jeszcze uszczelniacze zaworowe ale sam na te chwile nie mam możliwości ich sprawdzic, a majstrom, których o to prosiłem powiedzieli że im się nie chce. I w tym właśnie problem że ciężko w moim rejonie znaleźć kogoś ogarniętego dlatego większość rzeczy robię samna tyle na ile dam radę ale to mnie przerosło. Jeden spec wprost mi powiedział że on woli w tym czasie rozrzad zrobić nic szukać igry w stogu siana i trochę mu się nie dziwię.

Posted
9 minut temu, Big6 napisał(a):

Obstawiam jeszcze uszczelniacze zaworowe ale sam na te chwile nie mam możliwości ich sprawdzic, a majstrom, których o to prosiłem powiedzieli że im się nie chce. I w tym właśnie problem że ciężko w moim rejonie znaleźć kogoś ogarniętego dlatego większość rzeczy robię samna tyle na ile dam radę ale to mnie przerosło. Jeden spec wprost mi powiedział że on woli w tym czasie rozrzad zrobić nic szukać igry w stogu siana i trochę mu się nie dziwię.

Widzę, że @Muskel1się zastanawia 🤔może zaraz będzie podpowiedź :D

Posted

Niestety z mojej strony nie będzie tu żadnej podpowiedzi. Mam swoje zasadyi jedną z nich jest nie  udzielanie się w tematach aut z zaślepionymi egrami i bez dpf.

Posted
3 minuty temu, Muskel1 napisał(a):

Niestety z mojej strony nie będzie tu żadnej podpowiedzi. Mam swoje zasadyi jedną z nich jest nie  udzielanie się w tematach aut z zaślepionymi egrami i bez dpf.

Rozumiem i szanuję, dobrze wiedzieć na przyszłość 👍

Posted (edited)
5 minut temu, Muskel1 napisał(a):

nie  udzielanie się w tematach aut z zaślepionymi egrami i bez dpf.

Słusznie. 

A autor tematu wciąż nie podzielił się info, co do powodu, dla którego auto zostało pozbawione DPF. A to ważne. 

I przestańcie już czepiać się tego EGR. Jakakolwiek usterka, odpowiedź : "a EGR zaślepiony?"/ "zaślep EGR

Edited by Tomnik
Posted

Dpf został usunięty ponieważ wg. Informacji, które dostałem zbyt często zaczął się wypalać. W moim poprzednim aucie, usuwałem dpf osobiście z tego samego powodu jednak problemów z nim nie było, nie kopcił czy ciepły czy zimny.

Posted
2 godziny temu, Big6 napisał(a):

Dpf został usunięty ponieważ wg. Informacji, które dostałem zbyt często zaczął się wypalać. W moim poprzednim aucie, usuwałem dpf osobiście z tego samego powodu jednak problemów z nim nie było, nie kopcił czy ciepły czy zimny.

Witam dym delikatnoniebieski widać że olej przepala jeżeli to co piszesz zrobionę że turbo ok faktycznie mogą to być uszczelniaczę zaworowę. Szczególnię że to tylko na zimnym silniku.

Posted

Latem w gorące dni przy jeździe w korku nawet na ciepłym zdarzy mu się puścić chmurę. Zastanawia mnie tylko od czego zależy to że raz odpali normalnie i zakpoci przez chwilę lekko jak z papierosa a raz odpali zostawiając za sobą chmurę dymu przy tym nie rowno pracując.

Posted
Godzinę temu, Big6 napisał(a):

Latem w gorące dni przy jeździe w korku nawet na ciepłym zdarzy mu się puścić chmurę. Zastanawia mnie tylko od czego zależy to że raz odpali normalnie i zakpoci przez chwilę lekko jak z papierosa a raz odpali zostawiając za sobą chmurę dymu przy tym nie rowno pracując.

Może zależy od tego na którym zaworze stanie ? Nie wszystkie muszą przepuszczać. 

Posted

Monti, też brałem to pod uwagę. 

Posted
12 godzin temu, Big6 napisał(a):

Dpf został usunięty ponieważ wg. Informacji, które dostałem zbyt często zaczął się wypalać. W moim poprzednim aucie, usuwałem dpf osobiście z tego samego powodu jednak problemów z nim nie było, nie kopcił czy ciepły czy 

Jak dla mnie samochód pali olej widać to.  Przyczyn może być kilkanaścię rozbierz silnik będziesz wiedział mogą to być uszczelniaczę zaworowe pękniety tłok lub ktoś coś zlę sprawdził można sobię tak gdybać widać że samochód pali olej jak dla mnię 

 

 

Posted
27 minut temu, Silver3833 napisał(a):

Jak dla mnie samochód pali olej widać to.  Przyczyn może być kilkanaścię rozbierz silnik będziesz wiedział mogą to być uszczelniaczę zaworowe pękniety tłok lub ktoś coś zlę sprawdził można sobię tak gdybać widać że samochód pali olej jak dla mnię 

 

 

No pali pali, nikt nie twierdzi inaczej ;)

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...