robertotg Posted October 23 Posted October 23 Cześć. Dzisiaj zauważyłem, że prawy tył siedzi niżej niż lewy tył (fotka) i mam lekko pochylone tylne prawe koło. Czy to oznacza, że prawy amorek do wymiany czy lepiej oba od razu? Czy można to samemu ogarnąć bez jakichś bardzo specjalistycznych narzędzi? Druga sprawa - czy obniżenie zawieszenia z prawej strony może objawiać się przechylonym do środka prawym tylnym kołem (fotka z laserem).
Rob@k Posted October 24 Posted October 24 Amortyzatory zawsze wymienia się parami. Może geometria się rozjechała.
Elhape Posted October 24 Posted October 24 Co do wysokości to ona nie zależy od amortyzatora tylko od sprężyny więc możliwe, że pękła Ci z tej strony gdzie masz niżej.
robertotg Posted October 24 Author Posted October 24 Godzinę temu, Elhape napisał(a): Co do wysokości to ona nie zależy od amortyzatora tylko od sprężyny więc możliwe, że pękła Ci z tej strony gdzie masz niżej. Właśnie zamierzam kupić sprężyny. Amorki sprawdzone na stacji mają ok 60% wiec diagnosta powiedział że OK. Co do pochylonego koła zastanawia mnie czy mogło wygiąć czop piasty?
Elhape Posted October 25 Posted October 25 Z tym badaniem tylnych amortyzatorów to trochę fikcja. Pamiętam jak dziś jak kupiłem nowe amortyzatory, nowe sprężyny, wszystkie tuleje wymienione na miękki poliuretan i dosłownie kilka dni po tym na przeglądzie sprawność wyszła chyba 20% albo 30%. Wtedy diagnosta powiedział, że według teorii to żeby wyniki był wiarygodny to trzeba by posadzić pasażerów na tylnej kanapie bo inaczej to ściema nie pomiar. 18 godzin temu, robertotg napisał(a): [...] Co do pochylonego koła zastanawia mnie czy mogło wygiąć czop piasty? Pewnie i mogło ale wątpię, prędzej jakiś wahacz albo tuleja. Nie wiem dokładnie jak wygląda zawias w ośce z tyłu ale nie wykluczone jest też to, że koło się pochyliło przez to nieplanowane obniżenie. Niestety musisz ściągnąć koło i popatrzyć wtedy będziesz najbliżej prawdy
robertotg Posted November 7 Author Posted November 7 W dniu 25.10.2024 o 15:14, Langista napisał(a): Amory 60% są ok?! Dobry diagnosta 😂 Ile wg Ciebie musi być, aby wymienić amorki z tyłu? 80%? Jezeli tak, to gratuluję wymiany co roku lub co dwa.
Langista Posted November 7 Posted November 7 Nie wymieniam co roku / dwa, wymieniam jak auto zaczyna mi pływać po drodze. A auta z wynikiem 75% pływają, bo większość tych % to robią sprężyny i opony. U mnie sprawdzało się, że wynik poniżej 70% to już amory do wymiany, oczywiście ostateczna diagnoza jest po sprasowaniu sprężyny i ocenie czy tłoczek sprawnie wysuwa się po wciśnięciu.
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now