Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AEB] Szarpanie tiptronika


NikoA4

Rekomendowane odpowiedzi

a gdzie napisalem ze chodzi mi o b6?znalazłem na akp opis adaptacji multitronika,nie tiptronika,dlatego pytalem czy w tiptroniku tez robi sie owa adaptacje?[ja nie robilem adaptacji]

a nie zauwazyles ze cytowałem Oskaro? i to do niego było pytanie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a to przepraszam kolego :confused4:[br]Dopisany: 31 Maj 2009, 22:48_________________________________________________zrobiłem dzisiaj mała trasę i stwierdziłem że po wymianie oleju cos sie dzieje ze skrzynią,a dokładnie to nie działa pozycja +\- [tiptronik] auto nie redukuje biegów przy gwałtownym wciśnięciu gazu,co więcej jak dojeżdżam do świateł to w ostatniej fazie hamowania pojawia sie mocne szarpniecie :shocked:dodam ze to wszystko po wymianie oleju,przed tiptronik działał jak należy i skrzynia po wciśnięciu gwałtownie gazu odrazu zredukowała bieg i autkom szło pięknie.może panowie w aso zapomnieli podłączyć z powrotem jakieś kostki,albo cos pomieszali w kompie?Co ewentualnie mogli spieprzyć :?:Niewiem czy to może mieć wpływ ale przed wymiana oleju w tipie,wyczyściłem przepustnice i odłączyłem gruszkę podciśnieniową od tempomatu,bo była nie szczelna i czekam na nową,prosze o pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powinieneś wpierw jechać do ASO z reklamacją. Co do zachowania skrzyni, nie czujesz czasem jakby jechała cały czas na jednym biegu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

biegi zmienia,ale jakby piątki nie było i wszystkie tak mulowato wskakują,zadzwonię do nich i powiem co sie dzieje,ale jak mi odpowiedzą ze mówili ze oleju w tych skrzyniach sie nie wymienia,to co im powiem?jak odbierałem auto to pytalem o gwarancje,powiedzieli ze gwarancja jest na 12 m-c.ale zastanawia mnie jedno co mogło sie popsuć po zwyklej zmianie oleju,od samej zmiany raczej nic to tylko świeży olej :mysli:jeszcze jedno pytanie czy do zmiany dynamicznej panowie musieli odkręcić przewody olejowe tuz przy skrzyni?bo u mnie ich nie ruszali,gdzie powinni sie podpiąć zeby owa wymianę zrobić?probuje ustalic czy czasami mnie nie oszukali. :angry:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyjrzałbym się też przepustnicy Kolego. Piszesz, że nie redukuje biegów po gwałtownym dodaniu gazu, a czujnik kickdown który za to odpowiada jest właśnie przy przepustnicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

do kolegi [OLO_GDA]czyli powinni przy wymianie dynamicznej odkręcić boczne przewody przy skrzyni?A one wyglądają na nie ruszane bo sa przykurzone i nawet nie ma śladu kapki oleju?ale olej widziałem mieli 6 lit,nr;VG 052 162 A2,czy to dobry olej?jak mogę sprawdzić czy zrobili dynamiczna? Na pewno wpinali sie w kompa,bo na pokrywce zostały tłuste łapy.[br]Dopisany: 01 Czerwiec 2009, 17:04_________________________________________________do kolegi[majkel_majki]jak mogę sprawdzić ten kickdown?ale to chyba nie ma związku z tym ze tiptronik +/- nie działa?a czy ten kickdown może być przyczyną tego że szarpie przy hamowaniu?jak go sprawdzić a może adoptować,dodam ze przeczyściłem przepustnice po niewarz obroty mi falowały po wyczyszczeniu z obrotami ok.co robić? :wallbash:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OLO_GDA mówiłeś cos o złym oleju czy nr który podałem wyżej jest właściwy?ile powinni mieć oleju do tej wymiany,jak im udowodnię że mieli za mało oleju do wymiany dynamicznej?i jeszcze jedno bo juz ze trzy razy pytałem czy powinni odkręcić przewody z boku skrzyni? :confused4:

wie ktoś może jak sprawdzić ten kickdown o którym pisał[majkel_majki] :?:[br]Dopisany: 01 Czerwiec 2009, 21:54_________________________________________________no fajnie panowie,jutro mam oddać auto do reklamacji a na moje pytania nikt nie zna konkretnych odpowiedzi :thumbdown:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli po czyszczeniu przepustnicy a jeszcze przed wymianą oleju kickdown działał to raczej nie ma w tym twojej winy. 6 litrów do wymiany dynamicznej to gdzieś połowę za mało. Czemu tip nie działa to nie wiem, być może pojawiła się jakaś usterka pozycjonera lub w ASO narobili bałaganu w elektryce. Co do przewodów to szukałbym raczej śladów odkręcania przy chłodnicy oleju niż zaraz przy korpusie skrzyni. Ta wymiana w ASO na pewno była dynamiczna, masz to na fakturze?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na fakturze mam tylko ile za robociznę i za części,ale przed wymiana dokładnie powiedziałem że chodzi mi o wymianę z płukaniem skrzyni,facet powiedział ok i podał cenę 200funa[1000zł]jak na statyczną to by była przesada :naughty:ale pokazywał mi części i miał 6 lit oleju,nr podałem wyżej,dodam że olej miał kolor normalnego oleju silnikowego.co do kickdown to nie wiem czy działał po wyczyszczeniu przepustnicy bo od razu po złożeniu pojechałem do aso, ale dlaczego miałby nie działac? .Ale funkcja +\- działała :wallbash:Teraz żałuje że wogóle zmieniałem ten olej :wallbash:Śladów odkręcania nie widać też przy chłodnicy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wniosek jest dla mnie jeden, wobec braku śladów rozkręcania przewodów olejowych i małej ilości oleju wymianę musieli zrobić statyczną i do tego spieprzyli coś w trakcie roboty. Kickdown mógłby nie działać bo w okolicach przepustnicy jest czujnik jej położenia, który odpowiada m. in za kickdown i mógł nie zostać wpięty albo uszkodzony. Jeszcze jedno, nie wymiana oleju zaszkodziła skrzyni, tylko źle przeprowadzona przez niewprawnych mechaników procedura.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego majkel_majki mógłbyś rozwinąć troszkę o tym kickdown proszę,uszkodzić sie to raczej nie sądze.jak czyściłem to obracałem przepustnicą w różne kierunki i było słychać jak by cos tam było luźnego,ale odkręciłem pokrywkę i wszystko wyglądało ok.Niechciał bym żeby ponowie z aso jutro wypruli mi cała skrzynie z powodu przepustnicy,bo co do zachowań skrzyni to i tak musza to naprawić i ponownie zrobić wymianę jak sie należy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no fajnie panowie,jutro mam oddać auto do reklamacji a na moje pytania nikt nie zna konkretnych odpowiedzi

wyslalem Ci na PW link do materiału który powinien rozwiac wszystkie Twoje wątpilowości... wystarczy sie wczytac. wszystko jest czarno na białym, numery, ilosci itp itd..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki,znalazłem to już wcześniej,ale widocznie coś pominełem :embarrassed:[br]Dopisany: 03 Czerwiec 2009, 11:44_________________________________________________właśnie wróciłem z aso,będzie co opowiadać;po pierwsze powiedziałem im że nie zrobili mi wymiany dynamicznej[płukania]tylko zwykła wymianę statyczną,facet kłócił się ze to jest płukanie skrzyni :polew: chyba poprzez wlewanie oleju od dołu przez korek nie da się zrobić dynamicznej [płukania]?czy nie mam racji?musze trochę się dowiedzieć od was bo jutro tam wracam i będę rozmawiał z głównym menadzerem.po drugie pokazali mi jakieś papiery i powiedzieli że miałem jakieś błędy skrzyni jak juz do nich przyjechałem,dodam iż skrzynia działała normalnie przed wymiana,tiptronik zmiana +/- też.to że ze skrzynią coś jest nie tak chyba powinni mnie poinformować przed wymianą?Z kąt mam wiedzieć ze te błędy nie wyszły po wymianie?po trzecie powiedział iż kickdown również nie działał przed wymiana,stwierdził to mechanior po przejechaniu z placu do warsztatu,przecież tam nawet nie było miejsca do rozpędzenia się,chyba że można na jedynce sprawdzić kickdown :polew:poprawcie mnie jak się mylę,po dłuższej rozmowie zrobili dzisiaj diagnostykę jeszcze raz[sprawdzenie błędów]i pokazało coś takiego;link-img048.jpg.html Zauważcie że nie ma nic o kickdown?jak otworzycie obrazek to zwróćcie uwagę na treść;Automatick Gearebox 01v.wydaje mi się że nie ma tam kodu błędu?a na pozostałych błędach są.po zapytaniu co to za błąd panowie odpowiedzieli że nie wiedzą ale cos ze skrzynią :ranting1:[br]Dopisany: 03 Czerwiec 2009, 18:29_________________________________________________img048.jpg.html[br]Dopisany: 03 Czerwiec 2009, 18:32_________________________________________________link nie działa,nie wiem jak go wkleić to go napisze;http://rapidshare.com/files/240385360/img048.jpg.html[br]Dopisany: 03 Czerwiec 2009, 18:40_________________________________________________ :ranting1:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chciało by sie powiedziec A NIE MÓWIŁEM???

jak nie chcesz zeby cos spartlili to nie jedz to ASO :D tylko do fachowca od skrzyni.

sory ale to potweirdza tylko moje zdanie o ASO w polsce. wszystkich zreszta marek.

dlatego polecilem fachowca od skrzyn bo

w KAZDYM przypadku zmiany oleju w jednym z trzech automatow ktorymi sie "zajmuje" fachowiec od skrzyni brał auto na jazde próbna JECHALISMY RAZEM. nawet jak bylem na 100% pewny ze wszystko jest okey i mowilem ze nie trzeba.

bo fachowiec w ten sposob unika potem oskarzen ze cos nie działa - sam sprawdza a my widzimy,

po drugie moze pokazac na ze ma jakies zastrzezenia ijak cos nie działa powinien zaczac od diagnozy bo moze wymiana oleju jest bez sensu - pół biedy przy oleju za 20/ 30 zł za litr . ale w 6biegowym TIPtroniku olej kkosztuje 160zł / litr - to troche bez sensu wydac 1200 na olej i go potem wylac bo jednak cos w skrzyni jest uwalone...

wymiany dynamicznej nie zrobili - bo pewnie nawety nie wiedza co to oznacza. generalnie nawet w serwisach skrzyn standardowo robi sie wymiane statyczna - czyli spuszcza olej , i wlewa do prawidlowego poziomu. nie gwarantuje to wymiany oleju w 100% ale tez zdanie o wymianie dynamicznej jest podzielone. niektorzy sugeruja ze olej wlewany jest pod zbyt małym cisnienem i w trakcie wymiany skrzynia jest zle smarowana... ale to gdzies wyczytałem, nie wiem czy to ma sens.

wracajac do wymiany statycznej - bo taka przeprowadzili. jezlei juz mowa o plukaniu to zdaza sie robic ze najpierw wymienia sie olej bez filtra, pojezdzi z 1000km i potem znowu spuszcza oliwe i wymienia filtr z uszczelka i zalewa znowu swiezym.

w ten sposob wymienimy duzo wiecej oleju niz przy pojedynczym spuszczaniu.

podumowanie:

1.masz racje ze nie da sie sprawdzic kick-down na parkingu.

2. masz racje ze nie zrobili wymiany dynamicznej - podejrzewam ze nawet nie maja pojecia co to jest

3 jak to mozliwe ze w AUTORYZOWANEJ STACJI - oddaja Ci auto ktore "miało jakies bledy" i cos nei działa a oni nie informuja Cie ze auto jest niesprawne?? zreszta to bujda bo przeciez gdyby wiedzili ze cos jest nie tak to na pewno chetnie wzieli by kase za probe naprawy tego..

4 ten nieznany błąd to tak na szybko znalazlem ze moze byc - 00638 P1766 Sygnał kąta przepustnicy - czyli zdecydowanie moze miec zwiazek z kickdown.

5 skoro były błedy przed wymiana to czemu ich nie pokazali? czy to normalna praktyka w salonie ze ukrywa sie odkryte usterki? czy moze trzeba dodatkowo zaplacic ? czy w takim razie skasowali je gratis ?- zapytaj ile kasowanie błędów kosztuje i czy jest na rachunku;] ?? :polew:

6. JAK W ASO MOGA NIE WIEDZIEC CO TO A BŁĄD ??? to jest aso u pana hania w garazu czy warsztat reprezentujacy producenta? jak oni nie wiedza to kto ma wiedziec? chyba akurat oni maja dostep do wszystkich materiałow na ten temat. tylko trzeba by sie postarac i jeszcze sie znac.

a oni niestety sie nie znaja. sa przyzwyczajeni ze kazdy pokornie przytakuje jak oni takie "madre" rzeczy wygaduja i zawsze im sie sie wydaje ze maja racje i najlepiej powiedziec ze juz tak bylo, albo ze ten typ tak ma...

POWODZENIA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Olo, to akurat było angielskie ASO, paproki gorsze od polskich :thumbdown: ciekawe jak do reklamacji podejdzie główny manager.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki serdeczne kolego[OLO_GDA] czyli ten błąd związany ze skrzynia to chodzi o kickdown? Tam jeszcze pokazało im błąd czujnika hamowania[stopu]i panowie powiedzieli że trzeba by było zacząć od tego bo to może mieć związek z zachowaniem skrzyni :no:czujnik raczej sprany,bo światło stop zapala sie normalnie i lampka przy lewarku biegów po wciśnięciu hamulca gaśnie.wydaje mi się jak by te błędy oprucz skrzyni były z innego auta,jeszcze jeden przykład na to;błąd czujnika alarmu maski,sprawdziłem działa-przymknełem maskę,nie zatrzaskując i zamknąłem central po czym otworzyłem machę i alarm wył to raczej sprawny :mysli:Jeszcze jedna bardzo ważna sprawa;czyli przez wymianę statyczna nie da sie zrobić płukania?pamiętam ze facet zaproponował mi płukanie dwa razy dla lepszego efektu,a ja odpowiedziałem że raz wystarczy,w tedy jeszcze nie wiedziałem że chodzi mu o wymianę statyczną.domyśliłem sie ze oni nie mają pojęcia o co chodzi z ta wymianą statyczną a dynamiczna,więc powiedziałem prostymi słowami-że chce usunąć całkowicie stary olej i napełnić cały układ nowym olejem.facet odpowiedział tak zrobimy,po czym zrobili zwykła wymianę :wallbash:myślę że to ich problem skoro ich wiedza jest ograniczona,mam racje?[br]Dopisany: 04 Czerwiec 2009, 10:39_________________________________________________zapomniałem jeszcze o jednym,czy te informacje o nie fachowym podejściu panów z aso audi w [bolton] o których napisał [OLO_GDA] potwierdził by salon aso w niemczech?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego, błąd z czujnika otwarcia maski dotyczy właśnie wzbudzenia alarmu, każde wzbudzenie masz zapisane w sterowniku. Błąd pedału hamulca, jeżeli działa wszystko poprawnie może być po prostu jakimś starym, niewykasowanym wcześniej błędem. Jeszcze jedno, robiłeś po czyszczeniu adaptację przepustnicy?

00638 - Engine/Transmission Electrical Connection,

00638 P1766 Sygnał kąta przepustnicy - .... Zobacz też straty zasilania ECM

00638 P1767 Sygnał kąta przepustnicy - .... Zobacz też straty zasilania ECM

Tyle na temat błędu 00638, OLO_GDA znalazł to wcześniej i myślę warto najpierw tego się chwycić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

adaptację po wyczyszczeniu robiłem bez vag-a,i wydaje mi się ze jest ok,bo falowanie obrotów ustapilo,nie rozumiem z tym czujnikiem maski,jest dobry czy nie?ale to jest mniej ważne.

co to są te straty zasilania[EMC]?Wydaje mi sie ze panowie powinni to wiedzieć a nie kazać mi się dowiedzieć co to za błąd :polew:,czyli na bank jest to problem z kątem przepustnicy?no dobra to to było by odpowiedzialne za to że auto nie ma kopa.ale nie ma nic o tym ze funkcja tiptronik +/- nie działa i pojawia sie jakieś szarpniecie w ostatniej fazie hamowania.a tych objawów wcześniej nie było :wallbash:ale żadnych błędów na ten temat,albo cos zpier....i ukrywają to?pierwszym razem jak pojechałem z reklamacja to pokazali mi papiery na których owe błędy już były,ale nie był to wydrug z kąpa tylko normalnie zapisane na formularzu,dodam że były trzy błędy a teraz jest tylko jeden dotyczący skrzyni biegów :angry:[br]Dopisany: 04 Czerwiec 2009, 11:37_________________________________________________panowie zaraz jadę do aso,ale chciałbym mieć pewność,i kompetentne odpowiedzi co do moich pytań.czy ktoś mógłby mi w miarę możliwości dokładnie opisać te wszystkie kody błędów,które tu są.głównie zależy mi na;[AUTOMATIK GEAREBOX 01V]CO TO ZA OZNACZENIE SĄ TAM?

http://rapidshare.com/files/240385360/img048.jpg.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...