shogu Posted November 6 Posted November 6 (edited) Czołem Panowie, Od paru tygodni zacząłem się rozglądać A6C7/A7, przymierzam się do zakupu od razu zaznaczę, że mi się nie pali. Chciałbym podpytać włścicieli jak wam się jeździ, jak to jest z wiekszymi naprawami no i bolączka rorząd. Osobiście jeżdże A4B7 1.8T Q pomimo swojego wieku staruszka daje radę, no ale przyszedł czas na zmiany, padło na trzy typy Skoda, BMW lub Audi. Przeważa jak narazie A6C7 lub A7. Tematy na forum już sprawdziłem. Zaczne od silnika jaki mnie interesuje: 1. 3.0 BiTDI który jest zarówno w a6 i a7 byłby idealny, niestety wersja 326KM poza zasięgiem, więc zostaje 313KM 2. Zwykłe 3.0 TDI 245KM 3. 2.0 TDI 190KM - Czy warto sobie zawracać głowę 2.0tdi przy takiej masie auta? - Czy zwykłe 3.0TDI można chipnąc do ok 300KM bez przeróbek? - Jakie są różnice w allroad i zwykłej oprócz zawieszenia? - Jakieś konkretne roczniki należy wykluczać? - Jak z tymi rorządami przy ilu KM trzeba wymieniać? Przeglądając polskie portale z ogłoszeniami wpadam na oferty tych samochodów taniej niż na mobile.de co jest dla mnie troche absurdem bo na mobile.de ceny są wyższe niż w PL a pochodzenie auta na polskim portalu jest wpisane np. Niemcy. No i oczywiście przebiegi się trochę nie zgadzają. Z wyposażenia chciałbym już pełny s-line. Nie napisałem nic o silnikach benzynowych dlatego, że nie zgłebniałem ich tematu jedyne co mi się obiło o uszy to, że lubią olej. Fajne TFSI moża z USA sobię ogarnąc z niewielką szkodą, ale jestem zielony w temacie tych motorów. Poza tym myśle, że spalanie jest wysokie ale może się myle. Z góry dzięki za jakieś sugestie i otwartą dyskusje. PS wiadomo że w tej kwocie moge sobie kupić coś młodszego, lepszego itd ale myśle, że C7 jest jeszcze udaną wersją, nie wiem jak C8 ale to poza moim budżetem. Edited November 6 by shogu Literówki
przem8 Posted November 6 Posted November 6 (edited) Godzinę temu, shogu napisał(a): 2.0 TDI 190KM W a4 b8 to szału nie robi i to jeszcze po sofcie więc w a6 jeszcze gorzej będzie. Jeśli obecne a4 masz pomodzone to tą wersją będziesz bardzo roczarowany jeśli chodzi o osiągi. Edited November 6 by przem8
audicoman Posted November 7 Posted November 7 Jako, że przewaliłem już 2 przedlifty A6 c7, lifta A7 i obecnie mam lifta A6 to pozwolę co nieco się wypowiedzieć. co prawda miałem wszystkie wersje z 3.0 TFSI na pokładzie: 300, 310, 333 i obecne 340 KM. Z usa można dorwać z małą szkodą lub poszukać od razu naprawionego w polsce. Plusem wersji z usa jest tiptronic 8hp. Silnik polecam jak najbardziej.
shogu Posted November 7 Author Posted November 7 @audicoman skoro jeszcze furki nie wyminiłeś na nic innego to chyba dobrze się sprawuje ta A6 Jak spalanie w rzeczywistości się kształtuje? Nie pytam o katalogowe, tylko z własnego doświadczenia, mając taki zapas mocy pewnie czasem się depnie a czasami trzeba postać w korkach Robiłeś softa skrzyni i silnika czy jeździsz na serii? I co olejem, faktycznie "łyka" jak mówią? A7 na rzecz A6 avant czy inne powodu? Pozdro!
audicoman Posted November 7 Posted November 7 Mieszkam w małym mieście 30 tys mieszkańców to spalanie typowo miejskie oscyluje 14-16 litrów. Po za miastem jest w miarę niskie w 8-9 litrach można się zmieścić w trasie, szybka jazda to ok 10. Średnio pali mi to 10-11 litrów. Jak chcesz mocno pokorzystac z mocy to i 12 w trasie nie jest wyzwaniem😁 Na razie seria, może w przyszłym roku będzie mniejsze kółko i program. W tym roku zainwestowałem w większe heble 375/356, nowe felgi i opony. A6 miałem wszystkie sedany. Przedlift łykał ok 1litra oleju na 10 tys km. Aktualnie polift bez dolewek przez 10 tys km. A7 dosyć krótko miałem bo niecały rok jako drugie auto dla żony. Jak masz jakieś pytania to wal na pw śmiało. 😃
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now