Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Odkręcenie skrzyni S-tronic od silnika 2.0 TFSI w Audi A4 B9


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Czołem wszystkim, 

 

Piszę do was w celu poradzenia się.

 

Wyciągnąłem silnik wraz ze skrzynią z mojej b9tki. Do prac, które planuje wykonać potrzebuje oddzielić skrzynię od silnika, lecz problem pojawił się w momencie w którym chciałem odkręcić 3x16mm śruby znajdujące się na konwerterze. 

 

Nie mam zwyczajnie pojęcia w jaki sposób mógł bym je odkręcić, próbowałem trzymając wał za śrubę na kole pasowym, lecz efekt był wiadomy - podejmując próbę kręcenia śrubą na konwerterze oraz jednoczesnym zapieraniu śruby koła pasowego zwyczajnie luzowałem śrubę na wale. 

 

Myślałem nad zablokowaniem koła zamachowego w którymś z punktów jak np. miejsce rozrusznika, ale po chwili odpuściłem z obawy na uszkodzenia aluminiowej obudowy skrzyni.

 

Macie jakieś rozsądne pomysły? Mi już ręce opadają.

Opublikowano

klucz udarowy?

Opublikowano (edytowane)

Nie mam niestety 🙃 a tez klucz udarowy by nie wszedł przez te okienko inspekcyjne u dołu skrzyni

Edytowane przez kac00r
Opublikowano (edytowane)

Instrukcja mówi żeby trzymać właśnie za przód wału. Tą śrubę dokręć mocniej udarem jak już poluzowałeś. Spróbuj założyć klucz inaczej na tą śrubę od koła zamachowego, okienko jest spore możesz założyć klucz pod kątem tak żeby nie był po promieniu od osi koła tylko bardziej równolegle do okienka, mocno zmienisz rozkład sił i nie wszystko pójdzie w obrót wału. Musi puścić. 

 

image.png.c871f9a69dbee41568767af0a5cbadbe.png

 

image.png.e3697e7fd779a689deff62ec6106b0cf.png

Edytowane przez wuPiotrek
Opublikowano

Wiesz co i tu może masz rację. Na dniach pożyczę klucz udarowy od znajomego i spróbuję dokręcić kolo pasowe, odkrecałem je już stąd tak szybko się luzuje - bo dokręcam ręcznie fo momentu aż wał się nie zaczyna obracać. Zaciągnę ową śrubę mocniej i zobaczymy co będzie

Opublikowano

nie będę teraz szukał w instrukcji (może ktoś podrzuci poprawną siłę i sposób dokręcania tej śruby), ale ostrożnie z tym udarem :) zrób tak żeby była dokręcona ale żebyś nie przesadził :)

  • Lubię to 1
Opublikowano

Właśnie chciałem pytać czy znasz momenty dokrecenia owej śruby, będę robił to na "wyczucie" myślę że nie przepierniczę gwintu 

Opublikowano

M8 na 45Nm, M10 na 65Nm, jak masz tam jakieś M12 (co wątpliwe) to na 80-90 Nm.

Opublikowano

Śruba koła pasowego (ta w wale) jest to m16 jeśli się nie mylę klucz 24

Opublikowano

Teraz widzę w czym rzecz, wcześniej tylko tytuł przeczytałem. Nie masz żadnej blokady na wał korbowy od strony koła pasowego?

Opublikowano

Nie widzę takowej, zaraz za kołem jest obudowa rozrzadu, pod nią raczej nic takiego nie będzie.

 

Dzisiaj mam w planach dokrecic mocniej samą śrubę kola pasowego, tylko nadal nie wiem jakiego momentu użyć. Mam nadzieję że to coś da, jak nie to nadal jestem w tej samej kropce co aktualnie

Opublikowano

Jakie śruby na kole pasowym? M8? Włóż pręt między nie albo klucz, w tedy nie ważne jak je dorkęcisz a zablokujesz wał o same śruby. 

Opublikowano

Wyżej mówiłem o śrubie, którą przykręca się koło pasowe, osprzętu do wału 

Opublikowano

A teraz zrozumiałem, o co mogło tobie chodzić, koło pasowe mam przykręcone na jedną śrubę na klucz 24

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...