kac00r Opublikowano 1 Grudnia Opublikowano 1 Grudnia Czołem wszystkim, Piszę do was w celu poradzenia się. Wyciągnąłem silnik wraz ze skrzynią z mojej b9tki. Do prac, które planuje wykonać potrzebuje oddzielić skrzynię od silnika, lecz problem pojawił się w momencie w którym chciałem odkręcić 3x16mm śruby znajdujące się na konwerterze. Nie mam zwyczajnie pojęcia w jaki sposób mógł bym je odkręcić, próbowałem trzymając wał za śrubę na kole pasowym, lecz efekt był wiadomy - podejmując próbę kręcenia śrubą na konwerterze oraz jednoczesnym zapieraniu śruby koła pasowego zwyczajnie luzowałem śrubę na wale. Myślałem nad zablokowaniem koła zamachowego w którymś z punktów jak np. miejsce rozrusznika, ale po chwili odpuściłem z obawy na uszkodzenia aluminiowej obudowy skrzyni. Macie jakieś rozsądne pomysły? Mi już ręce opadają.
lucasek Opublikowano 1 Grudnia Opublikowano 1 Grudnia Wymontowanie i zamontowanie koła zamachowego.pdf
kac00r Opublikowano 1 Grudnia Autor Opublikowano 1 Grudnia (edytowane) Nie mam niestety 🙃 a tez klucz udarowy by nie wszedł przez te okienko inspekcyjne u dołu skrzyni Edytowane 1 Grudnia przez kac00r
wuPiotrek Opublikowano 2 Grudnia Opublikowano 2 Grudnia (edytowane) Instrukcja mówi żeby trzymać właśnie za przód wału. Tą śrubę dokręć mocniej udarem jak już poluzowałeś. Spróbuj założyć klucz inaczej na tą śrubę od koła zamachowego, okienko jest spore możesz założyć klucz pod kątem tak żeby nie był po promieniu od osi koła tylko bardziej równolegle do okienka, mocno zmienisz rozkład sił i nie wszystko pójdzie w obrót wału. Musi puścić. Edytowane 2 Grudnia przez wuPiotrek
kac00r Opublikowano 4 Grudnia Autor Opublikowano 4 Grudnia Wiesz co i tu może masz rację. Na dniach pożyczę klucz udarowy od znajomego i spróbuję dokręcić kolo pasowe, odkrecałem je już stąd tak szybko się luzuje - bo dokręcam ręcznie fo momentu aż wał się nie zaczyna obracać. Zaciągnę ową śrubę mocniej i zobaczymy co będzie
wuPiotrek Opublikowano 4 Grudnia Opublikowano 4 Grudnia nie będę teraz szukał w instrukcji (może ktoś podrzuci poprawną siłę i sposób dokręcania tej śruby), ale ostrożnie z tym udarem zrób tak żeby była dokręcona ale żebyś nie przesadził 1
kac00r Opublikowano 5 Grudnia Autor Opublikowano 5 Grudnia Właśnie chciałem pytać czy znasz momenty dokrecenia owej śruby, będę robił to na "wyczucie" myślę że nie przepierniczę gwintu
Langista Opublikowano 5 Grudnia Opublikowano 5 Grudnia M8 na 45Nm, M10 na 65Nm, jak masz tam jakieś M12 (co wątpliwe) to na 80-90 Nm.
kac00r Opublikowano 5 Grudnia Autor Opublikowano 5 Grudnia Śruba koła pasowego (ta w wale) jest to m16 jeśli się nie mylę klucz 24
Langista Opublikowano 5 Grudnia Opublikowano 5 Grudnia Teraz widzę w czym rzecz, wcześniej tylko tytuł przeczytałem. Nie masz żadnej blokady na wał korbowy od strony koła pasowego?
kac00r Opublikowano 5 Grudnia Autor Opublikowano 5 Grudnia Nie widzę takowej, zaraz za kołem jest obudowa rozrzadu, pod nią raczej nic takiego nie będzie. Dzisiaj mam w planach dokrecic mocniej samą śrubę kola pasowego, tylko nadal nie wiem jakiego momentu użyć. Mam nadzieję że to coś da, jak nie to nadal jestem w tej samej kropce co aktualnie
Langista Opublikowano 5 Grudnia Opublikowano 5 Grudnia Jakie śruby na kole pasowym? M8? Włóż pręt między nie albo klucz, w tedy nie ważne jak je dorkęcisz a zablokujesz wał o same śruby.
kac00r Opublikowano 5 Grudnia Autor Opublikowano 5 Grudnia Wyżej mówiłem o śrubie, którą przykręca się koło pasowe, osprzętu do wału
kac00r Opublikowano 5 Grudnia Autor Opublikowano 5 Grudnia A teraz zrozumiałem, o co mogło tobie chodzić, koło pasowe mam przykręcone na jedną śrubę na klucz 24
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się