Piodo Opublikowano 20 Grudnia 2024 Opublikowano 20 Grudnia 2024 Pacjent A6 C5 Allroad, 4.2, 2004r. Benzyna + LPG, tiptronic Od jakiegoś czasu mam problem z nierówną pracą silnika na biegu jałowym. Gdy silnik jest zimny to pracuje idealnie, kultura pracy bez zarzutu. Gdy się nagrzeje to na jałowych obrotach trzęsie całym autem - np jak stoję na światłach. Gdy ruszę lub dodam gazu problem nie występuje lub jest całkowicie nieodczuwalny. Brak zmian gdy przełączę benzyna/gaz - pracuję identycznie na obydwu paliwach. Filtr powietrza jest nowy. Cewki i świece są świeże, mają rok, a problem pojawił się niedawno. Robiłem adaptację przepustnicy i nie pomogło. Przepustnice wyjmowałem z miesiąc temu. Nie czyściłem jej ponieważ wzrokowo wyglądała ok i nie miała nagaru ani żadnego brudu. W VCDS zero błędów. Co mógłbym jeszcze sprawdzić? Myślałem o podniesieniu obrotów biegu jałowego w VCDS, albo adaptacji skrzyni.
Langista Opublikowano 20 Grudnia 2024 Opublikowano 20 Grudnia 2024 Od jakiego czasu z tym jeździsz? Coś robiłeś przed wystąpieniem objawów? Jakie są dawki paliwa, jak wyglądają bloki pomiarowe z kątami wałków po rozgrzaniu?
Piodo Opublikowano 5 Stycznia Autor Opublikowano 5 Stycznia Problem jest prawdopodobnie z zapieczonymi pierścieniami i nierówną kompresją. Przed wystąpieniem objawów zalewalem tłoki płukanką ale nie wszystkie odetkało i obstawiam że z powodu tej różnicy zaczął kaprysić. Przejechałem z 100km porządnie nagrzałem silnik i jakby się zaadaptował, ale kiedyś coś z pierścieniami będę musiał zrobić.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się