Marcinlbn24 Opublikowano Sobota o 20:28 Opublikowano Sobota o 20:28 (edytowane) Witam mam problem z ogrzewaniem Na wolnych obrotach słabo grzeje Jest na HI nawiew siła nawiewu na jedną kreskę mam 90 stopni : audi a4 b7 1.8t bfb LPG Hi jedna kreska - 76.6 Hi 5 kresek 67.5 Hi max 57 Dla porówaninia auto taty: a4 b5 1.8t apu LPG Hi jedna kreska - 78 Hi 5 kresek - 77.9 Hi kreski max. - 71.6 Widać jaka duża jest różnica temperatury na głównie jak siła nawiewu rośnie czego to jest wina? -Uszczelka pod głowicą robiona 2 lata temu - termostaty robione chyba że 3 razy. ( nagrzewa się do 90 stopni i trzyma 90 stopni ) - nowy rorząd wraz z nową pompą wody ( hempu) metalowy wirnik) 05.2024 ( przed wymianą na nowy też był ten problem) - nagrzewnica wymieniona w grudniu 2024 - króciec wody z czujnikiem wymieniony jakoś w 2023 roku brak wycieku płynu w okolicy króćca Węże z nagrzewnicy oba w podobnej temperaturze wejście I wyjście podobnie oczywiście jak auto się nagrzeje odpowietrzałem nagrzewnice górnym wężem tą dziurką silnik nagrzeny 90 stopni waż zdjęty do dziurki daje 3 tys obrotów czekam aż leci sam płyn i wsuwam na swoje miejsce. Głównym problem jest to że temperatura spada wraz z siłą nawiewu a u taty w a4 b5 1.8t tak nie ma Pomoże ktoś co dalej robić? Edytowane Sobota o 20:33 przez Marcinlbn24
Marcinlbn24 Opublikowano wczoraj o 10:29 Autor Opublikowano wczoraj o 10:29 (edytowane) 11 godzin temu, Langista napisał(a): Skąd bierzesz te temperatury? A mierzenie jest w środkowej kratce nawiewu. Edytowane wczoraj o 10:36 przez Marcinlbn24
joe94tm Opublikowano wczoraj o 14:57 Opublikowano wczoraj o 14:57 Przyczyn może być dużo, w pierwszej kolejności sprawdziłbym czy nie ma jakiejś zwężki, filterka, zaworu, dodatkowego termostatu gdzieś pomiędzy silnikiem a nagrzewnicą. W jednym i drugim aucie masz lpg. Tu też może być problem: -sprawdziłbym podłączenie reduktora (powinien być podłączony równolegle, jeśli jest szeregowo to reduktor będzie zabierać większą część ciepła) -można by też sprawdzić jakie będzie ogrzewanie z pominięciem reduktora (może to on być problemem, np.stara konstrukcja która pochłania dużą ilość ciepła). Patrząc na jakość nowych części to montując nowy termostat też nie można mieć 100% pewności, więc sprawdź czy podczas jazdy nie spada temperatura i czy do 90st chłodnica jest zimna ?
Marcinlbn24 Opublikowano wczoraj o 15:34 Autor Opublikowano wczoraj o 15:34 Tu mam fotki podczas jazdy Temperatura spada i rośnie o co chodzi tak ma być???
Marcinlbn24 Opublikowano wczoraj o 15:38 Autor Opublikowano wczoraj o 15:38 40 minut temu, joe94tm napisał(a): w pierwszej kolejności sprawdziłbym czy nie ma jakiejś zwężki, filterka, zaworu, dodatkowego termostatu gdzieś pomiędzy silnikiem a nagrzewnicą. A co dokładnie mam sprawdzić? I jak to zrobić?
Marcinlbn24 Opublikowano wczoraj o 16:12 Autor Opublikowano wczoraj o 16:12 Godzinę temu, joe94tm napisał(a): można by też sprawdzić jakie będzie ogrzewanie z pominięciem reduktora (może to on być problemem, np.stara konstrukcja która pochłania dużą ilość ciepła). A to jak mogę zrobić?
joe94tm Opublikowano wczoraj o 16:34 Opublikowano wczoraj o 16:34 (edytowane) Ach, jak chce się samemu naprawić auto to trzeba trochę chęci. Bez urazy. Przecież masz auto, to podnieś maskę i sprawdź. 1.Patrząc na schematy to ja nie widzę nic na wężach pomiędzy silnikiem a nagrzewnicą (załączam schematy) 2.Jak ominąć reduktor ? wypiąć węże wodne z reduktora i połączyć ze sobą. 3.Screeny które dodałeś - co tu widać ? Trzeba by mieć logi albo chociaż godzinę na nich. *zagrzej auto *jedź spokojnie z lekkim gazem *obserwuj temperaturę *jeśli spadnie poniżej np. 80/90st (każde auto ma inną temp. roboczą u ciebie może być to np. 80st ale jak spadnie dajmy na to do 60st, to termostat jest uszkodzony) 4.Nie ma co też wpadać czasami w paranoje, każde auto ma różnej wydajności ogrzewanie B7/B5 może się różnić. Edytowane wczoraj o 16:34 przez joe94tm dodanie zdjęć
Marcinlbn24 Opublikowano wczoraj o 16:46 Autor Opublikowano wczoraj o 16:46 10 minut temu, joe94tm napisał(a): Ach, jak chce się samemu naprawić auto to trzeba trochę chęci. Bez urazy. Przecież masz auto, to podnieś maskę i sprawdź. 1.Patrząc na schematy to ja nie widzę nic na wężach pomiędzy silnikiem a nagrzewnicą (załączam schematy) 2.Jak ominąć reduktor ? wypiąć węże wodne z reduktora i połączyć ze sobą. 3.Screeny które dodałeś - co tu widać ? Trzeba by mieć logi albo chociaż godzinę na nich. *zagrzej auto *jedź spokojnie z lekkim gazem *obserwuj temperaturę *jeśli spadnie poniżej np. 80/90st (każde auto ma inną temp. roboczą u ciebie może być to np. 80st ale jak spadnie dajmy na to do 60st, to termostat jest uszkodzony) 4.Nie ma co też wpadać czasami w paranoje, każde auto ma różnej wydajności ogrzewanie B7/B5 może się różnić. To 38 przy termostacie to idzie do nagrzewnicy ? Na ogrzewanie ? Co mam tam sprawdzić? Czy ciepły jest czy co ?
Langista Opublikowano 7 godzin temu Opublikowano 7 godzin temu (edytowane) Sprawdź po rozgrzaniu silnika, czy wąż idący z termostatu na chłodnice (gruby wąż idący do góry chłodnicy, najczęściej po stronie kierowcy) jest cały czas ciepły/letni. Powinien być zimny lub chłodny, czasami po otwarciu termostatu ciepły lub gorący. Ja u siebie rok temu montowałem Ori termostat i w tą zimę też go szlag trafił. I tak, temperatura jak najbardziej może skakać między 102 a 80 stopni, bo to momenty, w których termostat się otwiera i wpuszcza gorący płyn do chłodnicy, przepuszczając schłodzony płyn do układu. Edytowane 7 godzin temu przez Langista
Marcinlbn24 Opublikowano 3 godziny temu Autor Opublikowano 3 godziny temu 4 godziny temu, Langista napisał(a): Sprawdź po rozgrzaniu silnika, czy wąż idący z termostatu na chłodnice (gruby wąż idący do góry chłodnicy, najczęściej po stronie kierowcy) jest cały czas ciepły/letni. Powinien być zimny lub chłodny, czasami po otwarciu termostatu ciepły lub gorący. Ten waż ? Silnikiem dobrze nagrzeny i jest zimny tak powinno być?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się