Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Problem z ogrzewaniem na wolnych obrotach w Audi A4 B7 1.8T


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam mam problem z ogrzewaniem

 

Na wolnych obrotach słabo grzeje 

Jest na HI nawiew siła nawiewu na jedną kreskę mam 90 stopni

 

audi a4 b7 1.8t bfb LPG

Hi jedna kreska - 76.6 

Hi 5 kresek 67.5

Hi max 57 

 

Dla porówaninia auto taty:

a4 b5 1.8t apu LPG 

 

Hi jedna kreska - 78

Hi 5 kresek - 77.9

Hi kreski max. - 71.6 

 

Widać jaka duża jest różnica temperatury na głównie jak siła nawiewu rośnie czego to jest wina? 

 

-Uszczelka pod głowicą robiona 2 lata temu 

- termostaty robione chyba że 3 razy. ( nagrzewa się do 90 stopni i trzyma 90 stopni ) 

- nowy rorząd wraz z nową pompą wody ( hempu) metalowy wirnik) 05.2024 ( przed wymianą na nowy też był ten problem)

- nagrzewnica wymieniona w grudniu 2024 

- króciec wody z czujnikiem wymieniony jakoś w 2023 roku brak wycieku płynu w okolicy króćca 

 

Węże z nagrzewnicy oba w podobnej temperaturze wejście I wyjście podobnie oczywiście jak auto się nagrzeje  odpowietrzałem nagrzewnice górnym wężem tą dziurką silnik nagrzeny 90 stopni waż zdjęty do dziurki daje 3 tys obrotów czekam aż leci sam płyn i wsuwam na swoje miejsce.

Głównym problem jest to że temperatura spada wraz z siłą nawiewu a u taty w a4 b5 1.8t tak nie ma 

Pomoże ktoś co dalej robić?  

 

 

Edytowane przez Marcinlbn24
Opublikowano

Skąd bierzesz te temperatury?

Opublikowano (edytowane)
11 godzin temu, Langista napisał(a):

Skąd bierzesz te temperatury?

A mierzenie jest w środkowej kratce nawiewu.

 

Screenshot_20250105_112813_Allegro.jpg

 

Screenshot_20250105_113213_Gallery.jpg

Screenshot_20250105_112806_Allegro.jpg

Edytowane przez Marcinlbn24
Opublikowano

Pomoże ktoś? :(

Opublikowano

Przyczyn może być dużo, w pierwszej kolejności sprawdziłbym czy nie ma jakiejś zwężki, filterka, zaworu, dodatkowego termostatu gdzieś pomiędzy silnikiem a nagrzewnicą.

 

W jednym i drugim aucie masz lpg. Tu też może być problem:

-sprawdziłbym podłączenie reduktora (powinien być podłączony równolegle, jeśli jest szeregowo to reduktor będzie zabierać większą część ciepła)

-można by też sprawdzić jakie będzie ogrzewanie z pominięciem reduktora (może to on być problemem, np.stara konstrukcja która pochłania dużą ilość ciepła).

 

Patrząc na jakość nowych części to montując nowy termostat też nie można mieć 100% pewności, więc sprawdź czy podczas jazdy nie spada temperatura i czy do 90st chłodnica jest zimna ?

 

Opublikowano

Tu mam fotki podczas jazdy Temperatura spada i rośnie o co chodzi tak ma być???

20250101_181506.jpg

20250101_181415.jpg

20250101_181204.jpg

20250101_180801.jpg

20250101_181033.jpg

20250101_180853.jpg

20250101_174549.jpg

20250101_174549.jpg

Opublikowano
40 minut temu, joe94tm napisał(a):

w pierwszej kolejności sprawdziłbym czy nie ma jakiejś zwężki, filterka, zaworu, dodatkowego termostatu gdzieś pomiędzy silnikiem a nagrzewnicą.

A co dokładnie mam sprawdzić? I jak to zrobić? 

Opublikowano
Godzinę temu, joe94tm napisał(a):

można by też sprawdzić jakie będzie ogrzewanie z pominięciem reduktora (może to on być problemem, np.stara konstrukcja która pochłania dużą ilość ciepła).

A to jak mogę zrobić? 

Opublikowano (edytowane)

Ach, jak chce się samemu naprawić auto to trzeba trochę chęci.

Bez urazy. Przecież masz auto, to podnieś maskę i sprawdź.

 

1.Patrząc na schematy to ja nie widzę nic na wężach pomiędzy silnikiem a nagrzewnicą (załączam schematy)

2.Jak ominąć reduktor ? wypiąć węże wodne z reduktora i połączyć ze sobą.

3.Screeny które dodałeś - co tu widać ? Trzeba by mieć logi albo chociaż godzinę na nich.

*zagrzej auto

*jedź spokojnie z lekkim gazem

*obserwuj temperaturę

*jeśli spadnie poniżej np. 80/90st (każde auto ma inną temp. roboczą u ciebie może być to np. 80st ale jak spadnie dajmy na to do 60st, to termostat jest uszkodzony)

4.Nie ma co też wpadać czasami w paranoje, każde auto ma różnej wydajności ogrzewanie B7/B5 może się różnić.

 

1.jpg

2.jpg

Edytowane przez joe94tm
dodanie zdjęć
Opublikowano
10 minut temu, joe94tm napisał(a):

Ach, jak chce się samemu naprawić auto to trzeba trochę chęci.

Bez urazy. Przecież masz auto, to podnieś maskę i sprawdź.

 

1.Patrząc na schematy to ja nie widzę nic na wężach pomiędzy silnikiem a nagrzewnicą (załączam schematy)

2.Jak ominąć reduktor ? wypiąć węże wodne z reduktora i połączyć ze sobą.

3.Screeny które dodałeś - co tu widać ? Trzeba by mieć logi albo chociaż godzinę na nich.

*zagrzej auto

*jedź spokojnie z lekkim gazem

*obserwuj temperaturę

*jeśli spadnie poniżej np. 80/90st (każde auto ma inną temp. roboczą u ciebie może być to np. 80st ale jak spadnie dajmy na to do 60st, to termostat jest uszkodzony)

4.Nie ma co też wpadać czasami w paranoje, każde auto ma różnej wydajności ogrzewanie B7/B5 może się różnić.

 

1.jpg

2.jpg

To 38 przy termostacie to idzie do nagrzewnicy ? Na ogrzewanie ? Co mam tam sprawdzić? Czy ciepły jest czy co ?

Screenshot_20250105_174352_Brave.jpg

Opublikowano (edytowane)

Sprawdź po rozgrzaniu silnika, czy wąż idący z termostatu na chłodnice (gruby wąż idący do góry chłodnicy, najczęściej po stronie kierowcy) jest cały czas ciepły/letni. Powinien być zimny lub chłodny, czasami po otwarciu termostatu ciepły lub gorący. 

 

Ja u siebie rok temu montowałem Ori termostat i w tą zimę też go szlag trafił.

 

 

 

I tak, temperatura jak najbardziej może skakać między 102 a 80 stopni, bo to momenty, w których termostat się otwiera i wpuszcza gorący płyn do chłodnicy, przepuszczając schłodzony płyn do układu.

Edytowane przez Langista
Opublikowano
4 godziny temu, Langista napisał(a):

Sprawdź po rozgrzaniu silnika, czy wąż idący z termostatu na chłodnice (gruby wąż idący do góry chłodnicy, najczęściej po stronie kierowcy) jest cały czas ciepły/letni. Powinien być zimny lub chłodny, czasami po otwarciu termostatu ciepły lub gorący. 

Ten waż ? Silnikiem dobrze nagrzeny i jest zimny tak powinno być?

20250106_161810.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...