Luis Fonsi33 Opublikowano 11 Stycznia Opublikowano 11 Stycznia (edytowane) Cześć, auto zimuje w garażu, chciałem przez ten czas który stoi ponaprawiać pierdoły które nie zrobiłem przez sezon min. wtyczkę od przepływomierza bo była połamana i okazało się, że kabel który wychodzi z pinu nr 2 jest stopiony po całej długości. Chciałem zobaczyć dokąd ale wiązka schodzi w dół i tam już nie mam dostępu, postanowiłem zobaczyć czy dochodzi do sterownika, odpinam od niego obie wtyczki i są w jednej popalone piny a sterownik śmierdzi spalenizną. Ogólnie auto odpala bez problemu ale po chwili jest w garażu jest siwo i wali spalinami, bo nie widzi przepływki. Czego to wina, że cały przewód się stopił tak, że miejscami nie ma izolacji i widać samą miedź a wtyczka od ecu jest przykopcona ? Kupiłem kilka metrów tego żółto-zielonego przewodu od przepływki z pinu nr 2 i mógłbym to pociągnąć od nowa a ecu jeśi jest spalony to kupić z immo off, ale czy to się nie powtórzy bo nie wiem czemu tak się stało. Wstawiam kilka zdjęć, jeśli ktoś ma pomysł to bardzo proszę o jakieś wskazówki👏 Edytowane 15 Stycznia przez Luis Fonsi33
Luis Fonsi33 Opublikowano 11 Stycznia Autor Opublikowano 11 Stycznia Godzinę temu, Muskel1 napisał(a): Błędy? Przesyłam w załączniku błedy a4b5.txt
Muskel1 Opublikowano 11 Stycznia Opublikowano 11 Stycznia Wrzuć pełny niezmieniony auto-scan ze wszystkich sterowników, a nie wycinek.
Luis Fonsi33 Opublikowano 11 Stycznia Autor Opublikowano 11 Stycznia 3 minuty temu, Muskel1 napisał(a): Wrzuć pełny niezmieniony auto-scan ze wszystkich sterowników, a nie wycinek. Dobra to idę wpiąć sterownik i zrobić autoscan
Luis Fonsi33 Opublikowano 11 Stycznia Autor Opublikowano 11 Stycznia Godzinę temu, Muskel1 napisał(a): Wrzuć pełny niezmieniony auto-scan ze wszystkich sterowników, a nie wycinek. Po włożeniu ecu z powrotem nie mogę się połączyć z żadnym sterownikiem i wyświetla: K1 zwarcie do masy
Fazii Opublikowano 11 Stycznia Opublikowano 11 Stycznia Patrząc po zdjęciach to wychodzi na to, że miałeś zwarcie w samej wtyczce przepływomierza. Żółto zielony to przewód zasilający nie tylko przepływomierz i zabezpieczony jest wkładką 15A. W ECU masz skopcony pin 27 który idzie na pin 3 kostki przepływomierza.
Luis Fonsi33 Opublikowano 11 Stycznia Autor Opublikowano 11 Stycznia 24 minuty temu, Fazii napisał(a): Patrząc po zdjęciach to wychodzi na to, że miałeś zwarcie w samej wtyczce przepływomierza. Żółto zielony to przewód zasilający nie tylko przepływomierz i zabezpieczony jest wkładką 15A. W ECU masz skopcony pin 27 który idzie na pin 3 kostki przepływomierza. Problem w tym, że po odpięciu i wpięciu ecu nie chce się połączyć z kompem i pokazuje k1 zwarcie do masy, auto pali ciężko a wskazówka obrotów szaleje na zapłonie bez odpalonego silnika
Muskel1 Opublikowano 11 Stycznia Opublikowano 11 Stycznia Masz gdzieś zworę na lini K. Być może ECU uwalone.
Luis Fonsi33 Opublikowano 12 Stycznia Autor Opublikowano 12 Stycznia (edytowane) 5 godzin temu, Muskel1 napisał(a): Masz gdzieś zworę na lini K. Być może ECU uwalone. kupić nowy sterownik a tamten stopiony przewód poprowadzić od nowa ? Edytowane 12 Stycznia przez Luis Fonsi33
Fazii Opublikowano 13 Stycznia Opublikowano 13 Stycznia Skoro przed dopięciem wtyczek było ok to obstawiam, że teraz któryś pin nie kontaktuje. Doprowadź wtyczkę do porządku i wtedy sprawdź.
Luis Fonsi33 Opublikowano 13 Stycznia Autor Opublikowano 13 Stycznia 8 godzin temu, Fazii napisał(a): Skoro przed dopięciem wtyczek było ok to obstawiam, że teraz któryś pin nie kontaktuje. Doprowadź wtyczkę do porządku i wtedy sprawdź. Sprawdziłem, kabelki popalone aż do pinów, niektóre przewody poszły się pourywały bo została sama miedź sfajczona
Petroholic Opublikowano 14 Stycznia Opublikowano 14 Stycznia Mialem kiedys podobny problem ale nie w audi. Upalilo kilka przewodow miedzy kompem a silnikiem. Sterownik przezyl na szczescie. Okazalo sie, ze zwarcie do masy mial czujnik poziomu oleju w misce zasilany 5V. Upalilo wspolne wyjscie zasilania czujnikow i wiekszosc przewodow sygnalowych wracajacych do kompa. Niestety musialem wtedy recznie pruc cala wiazke i patrzec co gdzie idzie bo diagnostyki juz nie szlo wykonac. Czujniki tez sprawdzalem na stole kazdy z osobna. Na szczescie po znalezieniu walnietego, wymianie i naprawie wiazki auto zyje do dzis...
Luis Fonsi33 Opublikowano 15 Stycznia Autor Opublikowano 15 Stycznia W dniu 14.01.2025 o 07:32, Petroholic napisał(a): Mialem kiedys podobny problem ale nie w audi. Upalilo kilka przewodow miedzy kompem a silnikiem. Sterownik przezyl na szczescie. Okazalo sie, ze zwarcie do masy mial czujnik poziomu oleju w misce zasilany 5V. Upalilo wspolne wyjscie zasilania czujnikow i wiekszosc przewodow sygnalowych wracajacych do kompa. Niestety musialem wtedy recznie pruc cala wiazke i patrzec co gdzie idzie bo diagnostyki juz nie szlo wykonac. Czujniki tez sprawdzalem na stole kazdy z osobna. Na szczescie po znalezieniu walnietego, wymianie i naprawie wiazki auto zyje do dzis... Rozbierałem sterownik i wydaje się cały, jedynie 3 piny się trochę osmoliły ale jest ok, co do wtyczki to wydaje mi się, że najrozsądniej będzie kupić ją z uciętymi kablami i dolutować do reszty wiązki bo dalej nie wydaje się spalona, jedynie ten cienki przewód od przepływomierza po całości dostał po d*pie.
Luis Fonsi33 Opublikowano 15 Stycznia Autor Opublikowano 15 Stycznia 6 godzin temu, Luis Fonsi33 napisał(a): Rozbierałem sterownik i wydaje się cały, jedynie 3 piny się trochę osmoliły ale jest ok, co do wtyczki to wydaje mi się, że najrozsądniej będzie kupić ją z uciętymi kablami i dolutować do reszty wiązki bo dalej nie wydaje się spalona, jedynie ten cienki przewód od przepływomierza po całości dostał po d*pie. Kupiłem na szrocie kawałek wiązki, nie wiem czy lutować samą wtyczkę czy od razu całość, może ktoś ma pomysł.
Petroholic Opublikowano 15 Stycznia Opublikowano 15 Stycznia Sprawdz przeplywke na zwarcie bo zrobisz wiazke i bedzie taki sam efekt...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się