Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Problem z ECU i spaloną wiązką w Audi A4 B5 1.8T


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Cześć, auto zimuje w garażu, chciałem przez ten czas który stoi ponaprawiać pierdoły które nie zrobiłem przez sezon min. wtyczkę od przepływomierza bo była połamana i okazało się, że kabel który wychodzi z pinu nr 2 jest stopiony po całej długości. Chciałem zobaczyć dokąd ale wiązka schodzi w dół i tam już nie mam dostępu, postanowiłem zobaczyć czy dochodzi do sterownika, odpinam od niego obie wtyczki i są w jednej popalone piny a sterownik śmierdzi spalenizną. Ogólnie auto odpala bez problemu ale po chwili jest w garażu jest siwo i wali spalinami, bo nie widzi przepływki. Czego to wina, że cały przewód się stopił tak, że miejscami nie ma izolacji i widać samą miedź a wtyczka od ecu jest przykopcona ? Kupiłem kilka metrów tego żółto-zielonego przewodu od przepływki z pinu nr 2 i mógłbym to pociągnąć od nowa a ecu jeśi jest spalony to kupić z immo off, ale czy to się nie powtórzy bo nie wiem czemu tak się stało. Wstawiam kilka zdjęć, jeśli ktoś ma pomysł to bardzo proszę o jakieś wskazówki👏

fae7b365-1e71-486a-ab35-9e2dbee24d66.jpg

b5bb9b77-117b-422f-bb99-72c1c162f143.jpg

f2870f49-10ed-4ce7-a03a-0054d7fbe9ef.jpg

pobrany plik.jpg

f5c97d78-924a-4cda-9589-269e94b04ada.jpg

b791c668-84a5-449e-9745-586f7564e1de.jpg

Edytowane przez Luis Fonsi33
Opublikowano

Błędy?

Opublikowano
Godzinę temu, Muskel1 napisał(a):

Błędy?

Przesyłam w załączniku

 

błedy a4b5.txt

Opublikowano

Wrzuć pełny niezmieniony auto-scan ze wszystkich sterowników, a nie wycinek.

Opublikowano
3 minuty temu, Muskel1 napisał(a):

Wrzuć pełny niezmieniony auto-scan ze wszystkich sterowników, a nie wycinek.

Dobra to idę wpiąć sterownik i zrobić autoscan

Opublikowano
Godzinę temu, Muskel1 napisał(a):

Wrzuć pełny niezmieniony auto-scan ze wszystkich sterowników, a nie wycinek.

Po włożeniu ecu z powrotem nie mogę się połączyć z żadnym sterownikiem i wyświetla: K1 zwarcie do masy

image.jpg

Opublikowano

Patrząc po zdjęciach to wychodzi na to, że miałeś zwarcie w samej wtyczce przepływomierza. Żółto zielony to przewód zasilający nie tylko przepływomierz i zabezpieczony jest wkładką 15A. W ECU masz skopcony pin 27 który idzie na pin 3 kostki przepływomierza. 

Opublikowano
24 minuty temu, Fazii napisał(a):

Patrząc po zdjęciach to wychodzi na to, że miałeś zwarcie w samej wtyczce przepływomierza. Żółto zielony to przewód zasilający nie tylko przepływomierz i zabezpieczony jest wkładką 15A. W ECU masz skopcony pin 27 który idzie na pin 3 kostki przepływomierza. 

Problem w tym, że po odpięciu i wpięciu ecu nie chce się połączyć z kompem i pokazuje k1 zwarcie do masy, auto pali ciężko a wskazówka obrotów szaleje na zapłonie bez odpalonego silnika 

Opublikowano

Masz gdzieś zworę na lini K. Być może ECU uwalone.

Opublikowano (edytowane)
5 godzin temu, Muskel1 napisał(a):

Masz gdzieś zworę na lini K. Być może ECU uwalone.

kupić nowy sterownik a tamten stopiony przewód poprowadzić od nowa ?

Edytowane przez Luis Fonsi33
Opublikowano

Skoro przed dopięciem wtyczek było ok to obstawiam, że teraz któryś pin nie kontaktuje. Doprowadź wtyczkę do porządku i wtedy sprawdź.

Opublikowano
8 godzin temu, Fazii napisał(a):

Skoro przed dopięciem wtyczek było ok to obstawiam, że teraz któryś pin nie kontaktuje. Doprowadź wtyczkę do porządku i wtedy sprawdź.

Sprawdziłem, kabelki popalone aż do pinów, niektóre przewody poszły się pourywały bo została sama miedź sfajczona

image.jpg

Opublikowano

Mialem kiedys podobny problem ale nie w audi. Upalilo kilka przewodow miedzy kompem a silnikiem. Sterownik przezyl na szczescie. Okazalo sie, ze zwarcie do masy mial czujnik poziomu oleju w misce zasilany 5V. Upalilo wspolne wyjscie zasilania czujnikow i wiekszosc przewodow sygnalowych wracajacych do kompa. Niestety musialem wtedy recznie pruc cala wiazke i patrzec co gdzie idzie bo diagnostyki juz nie szlo wykonac. Czujniki tez sprawdzalem na stole kazdy z osobna. Na szczescie po znalezieniu walnietego, wymianie i naprawie wiazki auto zyje do dzis...

Opublikowano
W dniu 14.01.2025 o 07:32, Petroholic napisał(a):

Mialem kiedys podobny problem ale nie w audi. Upalilo kilka przewodow miedzy kompem a silnikiem. Sterownik przezyl na szczescie. Okazalo sie, ze zwarcie do masy mial czujnik poziomu oleju w misce zasilany 5V. Upalilo wspolne wyjscie zasilania czujnikow i wiekszosc przewodow sygnalowych wracajacych do kompa. Niestety musialem wtedy recznie pruc cala wiazke i patrzec co gdzie idzie bo diagnostyki juz nie szlo wykonac. Czujniki tez sprawdzalem na stole kazdy z osobna. Na szczescie po znalezieniu walnietego, wymianie i naprawie wiazki auto zyje do dzis...

Rozbierałem sterownik i wydaje się cały, jedynie 3 piny się trochę osmoliły ale jest ok, co do wtyczki to wydaje mi się, że najrozsądniej będzie kupić ją z uciętymi kablami i dolutować do reszty wiązki bo dalej nie wydaje się spalona, jedynie ten cienki przewód od przepływomierza po całości dostał po d*pie.

Opublikowano
6 godzin temu, Luis Fonsi33 napisał(a):

Rozbierałem sterownik i wydaje się cały, jedynie 3 piny się trochę osmoliły ale jest ok, co do wtyczki to wydaje mi się, że najrozsądniej będzie kupić ją z uciętymi kablami i dolutować do reszty wiązki bo dalej nie wydaje się spalona, jedynie ten cienki przewód od przepływomierza po całości dostał po d*pie.

Kupiłem na szrocie kawałek wiązki, nie wiem czy lutować samą wtyczkę czy od razu całość, może ktoś ma pomysł.

download.jpg

Opublikowano

Sprawdz przeplywke na zwarcie bo zrobisz wiazke i bedzie taki sam efekt...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...