Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Logi po zmianie głowicy i turbosprężarki w Audi A4 B6 1.8T AVJ


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Cześć społeczność, zmieniłem u siebie głowice i turbinę.

Teraz będę musiał jechać na hamownie i na nowo napisać program, zrobiłem logi dynamiczne ciśnienia doładowania ze względu że mam trasę około 600km z de do Polski. Powiedzcie mi czy tak mogę jechać te 600km bo ktoś kiedyś mi pisał że jak turbo będzie przeładowywać to żebym odpiął kostkę od zaworka n75.

Z tego co widzę po logach to nie przeładowuje ale chcę być pewny waszych opini, turbo to K03S Hybryda.

Wcześniej na hamowni wyszło 224km i 386nm ale była inna turbawka chyba nawet lepsza nwm.

Jakie jeszcze logi mogę zrobić ?

 

Pozdrawiam 🤘

https://vaglogs.com/log/115-118-Zatrzymany-ae87133f-6dbc-4d0c-ab73-ad7da3f0da82

Edytowane przez Damian2401
Opublikowano

Przecież nic nie dmucha to turbo to gdzie te obawy, że coś się stanie? :P

Opublikowano
10 godzin temu, przem8 napisał(a):

Przecież nic nie dmucha to turbo to gdzie te obawy, że coś się stanie? :P

Ok dziękuję, a to normale ze po zmianie głowicy na nową jest dużo opiłkow w oleju ?? 

Opublikowano

Dużo to pojęcie względne. To tylko świadczy o tym, że zapewne głowica nie była oczyszczona po obróbce, a to może dobrze nie wróżyć jak jakieś opiłki poszły w obieg.

Jeśli ten log był z podpiętym zaworem n75 to masz coś bardzo nie halo.

Opublikowano
20 godzin temu, przem8 napisał(a):

Dużo to pojęcie względne. To tylko świadczy o tym, że zapewne głowica nie była oczyszczona po obróbce, a to może dobrze nie wróżyć jak jakieś opiłki poszły w obieg.

Jeśli ten log był z podpiętym zaworem n75 to masz coś bardzo nie halo.

Log byl podpięty z tym n75 tylko do końca nie wiem czy dobrze podpielem króćce tzn w odpowiednie miejsca 

Opublikowano

Coś masz nie tak, sprawdź podłączenie wężyków. Nie masz błędu od niedoladowania?

Opublikowano
Godzinę temu, przem8 napisał(a):

Coś masz nie tak, sprawdź podłączenie wężyków. Nie masz błędu od niedoladowania?

Na początku po złożeniu głowicy turbo itp nie było nic dopiero wczoraj pokazały się 2 błędy, 1 od boostu 2 od nastawnika jak robiłem plukanke i przy przygazowniu powoli na 2000rpm zaczęło szukać z okolic napinacza łańcuha a przed płukanką nie się nie działo robiłem najpierw 5km później 15 50 100itp aż zrobiłem 249km zrobiłem plukanke i wyszły te 2 błędy i szukanie z okolic napinacza xd

20250114_164802.jpg

Opublikowano

Zaworek n249 jest pod kolektorem ssącym. Napinacz raczej do wymiany, a jak hałasuje to już w ogóle :D

Opublikowano
W dniu 15.01.2025 o 14:43, przem8 napisał(a):

Zaworek n249 jest pod kolektorem ssącym. Napinacz raczej do wymiany, a jak hałasuje to już w ogóle :D

Dzięki za n249, napinacz nowy 250km zrobil i ma około 2 tyg nowy znaczy że seklpu nie używka. Wczoraj podmieniłem na 2 nowy napinacz i teraz klepie na wolnych obrotach dosyć mocno a gdy przygazuje to ucicha xd podejrzewam kann olejowy ze jest jest gdzieś przytakny. Nowa pompa oleju i smok jest od 250km wraz z używaną podstawą filtra oleju ponieważ zacinał mi się zaworek nadciśnienia po tej robicie zmierzyłem ciśnienie oleju i było idealnie no i zrobiłem plukanke to miałem brokat a nie olej z opiłkamixd 

Opublikowano

A ten nowy napinacz i pompa oleju to jakiej firmy ?

Opublikowano
W dniu 18.01.2025 o 06:43, przem8 napisał(a):

A ten nowy napinacz i pompa oleju to jakiej firmy ?

Fai napinacz

Pompa pierburg 

Kupuje ma miejscu w de

Co do doładowania turbiny to źle podłączyłem n75.

 

Zakupiłem 2 nowy napinacz podmieniłem i teraz na wolnych klepie, po czym wymieniłem olej z filtrem i dużo opliłkow miałem od srebnych które magnes nie przyciąga do  miedzianych płatów tzn kolor jak miedz , których też magnes nie przyciąga. Podejrzewam że jakiś syf zabił mi kanalik olejowy który dochodzi do napinacza i przez to stuka.

 

Co dziwnie miedziane płatki czy opiłki mogą być chyba tylko od panewek jeśli się mylę to popraw mnie lub napisz co innego może być. 

 

Dziwi mnie jedno że nigdy nie miałem żadnych oplikow w oleju nic nie szukało do momentu założenia 3 głowicy tzn po pracy podjechałem pod dom wszytko było tip top a 3 4 msc wcześniej zmieniałem olej I zrobiłem na nim około 9 tys km. Zrzuciłem głowice 2 glowica wjechała probóba odpalenia i nic nie odpaliło doszedłem dlaczego to był zerwany klin na kole wałka EX, na tej głowicy silnik pracował około 2 godz po czym Sue kanałem 10 15 km sciaglem pokrywę a zmieniłem na nowoe koło po pod panewkami wałków 1 2 cylinder wydarte Alu wiec następna nowa glowica i od momentu tej nowej głowicy która jest do teraz na aucie to był problem z ciś oleju więc zmieniłem pompę- po na wolnych po rozgrzaniu 0bar oleju dopiero jak dotklem gazu to cisnienie było więc sprawdziłem zaworek w podstawie i był przycięty więc wymieniłem na uzywke i ciśnienie oleju powróciło 1.45 na wolnych po zagrzaniu oleju do temp roboczej 2krpm 3.5bar 3.5krpk 4.5bar ale c**jstwo stuka i ewidentnie do napinacza nie dochodzi ciśnienie oleju lub jest jego nie wystarczająco.

 

Jak myślisz może to być panewka na wale ?? Czy coś innego ?

 

Opublikowano

Zrzuć miskę I się dowiesz, ale jazda z zepsutą pompą oleju i brakiem ciśnienia mogła wykończyć panewki. W ten sposób możesz ładować głowice za głowicą a efekt będzie ten sam.

Opublikowano
11 godzin temu, Langista napisał(a):

Zrzuć miskę I się dowiesz, ale jazda z zepsutą pompą oleju i brakiem ciśnienia mogła wykończyć panewki. W ten sposób możesz ładować głowice za głowicą a efekt będzie ten sam.

Miszka była zrzucona jak nie było ciśnienia oleju tzn założyłem głowice I włączyłem motor pracował sobie może z godzinę i ciśnienie było po czym im bardziej się olej zagrzewal to ciś... spadało więc podłączyłem manometr sprawdziłem ciś.. i na jałowym było 0.2 a jak olej miał 95° to 0.0bar.

 

Więc zrzuciłem miche a na 2 dżin załatwiłem pompę- pompa nic nie pomogła a nawet słabiej było jak przed ściągnięciem 1 głowicy więc zostawiłem auto w garażu tak jak stało i załatwiłem używkę podstawę filtra bo u mnie byl przycięty zaworek i czyszczenie nic nie pomogło nawet w sumie ciemny nie był tylko metaliczny tylko ze się klinował. Założyłem tą 2 podstawę i wszystko w w normie cisnie na jałowym po rozgrzaniu 1.45bar po czym przejechałem się i wymieniłem olej z filtrem po czym się znów przejechałem wszystko było ok juz się konewka nie świeciła na fisie i cisnienie było. Wiec za jakieś parę dni po około 249km zrobiłem płukanke i od tego momentu jest terkotanie raz jak tylko dodaje powoli gaz a jak szybko to nie a raz na jałowym a gdy dodaję gaz to jest cisza tak zmiennie bardzo.

 

Jak ściągałem miskę to sprawdzałem dłonią korby to luz był tylko osiowy a Góra dół nie było, sprawdzałem też przez otwór od świec czy stuka jak skręciłem trochę wał by tłoki 1 i 4 i 2 z 3  były w górze ale schodziły i wtedy stuklem w denko tłoka to też nie było stuku czyli luzu.

 

Jutro albo po jutrze zrzucę jeszcze raz michę i odkręcę korby pojedyńczo i mostli wału.  

Będę mógł zastosować stare śruby na okres odpalenia auta by posłuchać jak chodzi a później w razie w nówki?? 

Opublikowano

I jak będzie dobrze to co, zostawisz na używanych, czy będziesz jeszcze raz rozbierać? Ogólnie nówki już sobie ogarnij i najlepiej komplet panewek korbowych. Głównych bym nie ruszał bo to daremna robota z silnikiem w budzie. 

Opublikowano

Wiadomo że przy czymś takim najlepiej wymienić śruby na nowe ale jeśli mam panewki w uj.. zatarte lub i nawet wał to nie będę nowy śrub wkładał bo wtedy silnik musi iść do rozbuirki i sprawdzenie/mierzenia. Przez WOJTAS GŁOWICE mam zbyt dużo wydatków i nie chcę wiecje ładować na darmo pieniędzy w silnik. Dlatego chcę ściągać miskę sprawdzic czy to panewki czy wał jest cały na czopach jeśli jest wszystko ok to wtedy nowe panewki śruby itp jeśli nie to glowica w górę wyjmuje korby sprawdzam stworznien tłokowe i robię dół silnika rozumiesz o co chodzi?? 

 

Od lipca robię swoje auto i nie mogę zrobić 3cia głowica 3 upg 3x śruby do głowicy, wszystkie nowe uszczelki śrubki nakrętki podzespoły praca czas itp.

 

Miedziandy kolor opiłkow i (płatków 1cm na 0.5cm ) to będzie panewka i stworzenie czy coś jeszcze innego ??

Opublikowano

Nadal nie rozumiem, jak chcesz na wyciągniętych śrubach złożyć silnik (nawet jak nie będzie ok) i co, tak jeździć przez miesiąc/dwa? Przecież to się logiki w ogóle nie trzyma, jak będzie to panewka to i tak nie pojeździsz na tym bo wał pójdzie na śmietnik, możesz też w ten sposób w ogóle drugiego słupka szukać. To że 3-cia głowica to świadczy tylko o tym, że nie robisz czegoś porządnie i ciągle powielasz te same błędy, nie ucząc się na poprzednich.

Opublikowano

Chcę tylko sprawdzic panewki korbowodowe i panewki pod mostkami od wału. Jeśli będą dobre lub zajechane bądź wał będzie uszkodzony to tylko skręcić na chwlie by wjechać autem na przyczepkę i zawiesz auto do Polski do garażu. Później wyciaganc silnik  bo itak i tak będę wkładał 2 silnik a ten już sobie rozbiorę na części i wyślę do sprawdzenia blok i wał. 

Robię porządnie tak jak trzeba zgodnie ze sztuką inne auta w pracy robię i jest wszystko ok od lipca do teraz złożyłem 7 aut też vagi tzn silniki i było ok tylko te moje jest jakieś przeklęte od momentu zmiany glwoicy rozne dziwne rzeczy sie dzieją.. ręce mi już opadają 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...