Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jak dbać o silnik 2.0 TFSI BGB w Audi A4 B7?

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Hejka wszystkim,

Na początku chciałbym zaznaczyć że jestem ogolnie "zielony" jeśli chodzi o motoryzacje tak więc proszę o wyrozumiałość jak palne jakąś głupotę :P

Kupiłem sobie niedawno Audi A4 B7, 2005r, 2.0T FSI, QUATRO, 200 KM, przebieg 160 tyś

Pamiętam na 100% sprzedawca w ogłoszeniu wspominał że wersja silnika w aucie to ta poprawiona, bez problemu z typową bolączką zwiekszonego zużycia oleju przez silnik aczkolwiek wydaje mi sie że zwyczajnie kłamał ( albo  on również był oszukany przez poprzedniego własciciela? nwm ), zrobiłem mały research i wychodzi że ten silnik to EA113 a nie EA888, oznaczenie na silniku ( jak i w papierach ) jest BGB czyli te dla EA113 czyli wersji z dokładnie z problemem zwiększonego zużycia oleju ( no chyba że coś zle zrozumiałem? ), VIN to WAUZZZ8E15A514522

Dałem auto do mechanika i ogólnie był pod wrażeniem, w sensie mówi że jak na 20 letnie auto to super stan, zero wkładu na chwile obecna potrzeba, pomiar kompresji dal 13,13,13,5,14 barów na cylindrach, zero korozji, nic nie stuka puka, silnik chodzi ładnie, 

Profilaktycznie wymieniłem filtry oleju, olej na nowy ( mechanik wlał mi TOP TEC 4200 5W-30 - potwierdzcie mi prosze czy to dobry olej? ) oraz wymieniłem olej w skrzyni biegów, generalnie jestem typem który woli zapobiegać niż leczyć dlatego chciałbym was zapytać się na co zwracać uwagę przy tym silniku? co sprawdzic przy następnej wizycie u mechnika tak aby kontrolowac na bierząco / postarać się aby silnik był w jak najlepszej kondycji? Z innych wątków widze że częstą modyfikacją jest zmiana pompy oleju na wersje z silnika 1.8T - czy doradzacie taka modyfikacje już teraz zrobić? jak ocenić czy jest ona konieczna? 

Bardzo podoba mi się auto z wyglądu i jak na razie z jazdy dlatego chciałbym bardzo je jak najdłuzej mieć :)

Z góry dziękuje za wszystkie odpowiedzi

Krystian