Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jak dbać o silnik 2.0 TFSI BGB w Audi A4 B7?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Hejka wszystkim,

Na początku chciałbym zaznaczyć że jestem ogolnie "zielony" jeśli chodzi o motoryzacje tak więc proszę o wyrozumiałość jak palne jakąś głupotę :P

Kupiłem sobie niedawno Audi A4 B7, 2005r, 2.0T FSI, QUATRO, 200 KM, przebieg 160 tyś

Pamiętam na 100% sprzedawca w ogłoszeniu wspominał że wersja silnika w aucie to ta poprawiona, bez problemu z typową bolączką zwiekszonego zużycia oleju przez silnik aczkolwiek wydaje mi sie że zwyczajnie kłamał ( albo  on również był oszukany przez poprzedniego własciciela? nwm ), zrobiłem mały research i wychodzi że ten silnik to EA113 a nie EA888, oznaczenie na silniku ( jak i w papierach ) jest BGB czyli te dla EA113 czyli wersji z dokładnie z problemem zwiększonego zużycia oleju ( no chyba że coś zle zrozumiałem? ), VIN to WAUZZZ8E15A514522

Dałem auto do mechanika i ogólnie był pod wrażeniem, w sensie mówi że jak na 20 letnie auto to super stan, zero wkładu na chwile obecna potrzeba, pomiar kompresji dal 13,13,13,5,14 barów na cylindrach, zero korozji, nic nie stuka puka, silnik chodzi ładnie, 
 
Profilaktycznie wymieniłem filtry oleju, olej na nowy ( mechanik wlał mi TOP TEC 4200 5W-30 - potwierdzcie mi prosze czy to dobry olej? ) oraz wymieniłem olej w skrzyni biegów, generalnie jestem typem który woli zapobiegać niż leczyć dlatego chciałbym was zapytać się na co zwracać uwagę przy tym silniku? co sprawdzic przy następnej wizycie u mechnika tak aby kontrolowac na bierząco / postarać się aby silnik był w jak najlepszej kondycji? Z innych wątków widze że częstą modyfikacją jest zmiana pompy oleju na wersje z silnika 1.8T - czy doradzacie taka modyfikacje już teraz zrobić? jak ocenić czy jest ona konieczna? 

Bardzo podoba mi się auto z wyglądu i jak na razie z jazdy dlatego chciałbym bardzo je jak najdłuzej mieć :)

Z góry dziękuje za wszystkie odpowiedzi

Krystian




 

Edytowane przez Christian1141
Opublikowano
2 godziny temu, Christian1141 napisał(a):

Pamiętam na 100% sprzedawca w ogłoszeniu wspominał że wersja silnika w aucie to ta poprawiona, bez problemu z typową bolączką zwiekszonego zużycia oleju przez silnik aczkolwiek wydaje mi sie że zwyczajnie kłamał

Dobrze Ci się wydaje, chcociaż te silniki nie mają takiego problemu z olejem jak jego nowszy następca.

Tam jeszcze problemem jest popychacz pompy paliwa i nagar w dolocie jak to w bezpośrednim wtrysku.

Opublikowano (edytowane)

Dzięki za rade

Pytanie - czy od razu robić wymiane pompy oleju czy jest jakaś szansa ze w moim egzemplarzu auto ma akurat ok sztuke i nie trzeba jej wymieniać? 

Z góry dzięki za odp. 

Edytowane przez Christian1141
Opublikowano (edytowane)

U mnie pompa oleju odezwała się z dnia na dzień . Poranne uruchomienie i po chwili info na fis o braku ciśnienie . Jak masz możliwość to wymieniaj.

Podstawowe problemy w tych silnikach to właśnie popychacz pompy paliwa ,zawór odpowietrzania baku EVAP nagar na zaworach. U mnie też podstawa filtra oleju ciekła z czasem. Do tego dzwonienie z turbo czyli uszkodzona klapka west gate . I jesli mowa o turbo warto sprawdzić zawór DV bo pęka w nim membrana . Warto sprawdzić cewki bo moje nie były wymieniane od nowości.

Ale wiadomo nie popadaj w paranoję wszystkiego robić na raz nie trzeba . Chyba zdecydowanie pierwsze to zajrzeć do popychacza pompy paliwa . Bo jak padnie to koszta spore .

Odnośnie poboru oleju u mnie w zależności od tego czy autostrada czy spokojna jazda pobór oleju to 150-250 ml na 1000km. Czy to dużo czy mało ...tak mam od 5 lat i z tym żyję :) Często sprawdzam olej i zawsze utrzymuję poziom w okolicy max. I moje auto ma podniesioną moc wiec też silnik ma trochę więcej roboty.

Edytowane przez Gregorski3
Opublikowano

Dzieki wielkie za odp,

Dam auto do mechanika i zasugeruje sprawdzenie wymienionych ( albo choc kilku najwazniejszych ) elementów,

Ta pompe oleju też myśle zrobić aczkolwiek troche sie obawiam by nie kupic złego modelu czy cos, czy taki zwykły mechanik da sobie rade jak powiem co chce czy raczej radzicie isc do kogoś kto się specjalizuje w AUDI? 

 

Opublikowano

Zaprowadź do takiego co miał do czynienia z takimi silnikami. Jak ma się uczyć na twoim samochodzie to sobie odpuść takich ekspertów.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...