Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Problem z AdBlue w Audi A4 B9 2.0 TDI


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć. Wczoraj wyświetlił mi się komunikat o awari adblue. Dodałem adblue i dalej to samo. Zrobiłem około 50 km i cały czas się swieci . Zapaliła się żółta kontrolka check silnika. Błędy które się wyświetliły nie moge  usunac ale  check zgasł. Teraz skąd mam wiedzieć czy to pompka czy sterownik? 

Screenshot_20250301_164612.jpg

Screenshot_20250301_164617.jpg

Opublikowano

Podłącz auto pod narzędzie diagnostyczne a nie zabawkę, wykonaj pełny auto-scan i go tutaj wrzuć.

Opublikowano

Sa takie błędy 

20250302_130429.jpg

20250302_130653.jpg

Opublikowano

Pełny auto-scan a nie zdjęcia czy kody błędów.

Opublikowano

Wygląda jakby pompa/sterowanie pompą.

Opublikowano

Czy mogę się jakoś jeszcze utwierdzić w Twoich podejrzeniach? Zamówić sterownik czy szukać dalej?

Opublikowano

Możesz spróbować wymontować wtryskiwacz AdBlue, wsadzić go do naczyńka i uruchomić VCDSem procedurę sprawdzania wtryskiwacza AdBlue (na pracującym silniku). Pompa powinna wtedy nabić ciśnienie w układ (ok. 5 Bar) i wtryskiwacz powinien cyklicznie wtryskiwać AdBlue do podstawionego naczyńka.
Jeżeli pompa nie zostanie uruchomiona, to albo nie dochodzi do niej zasilanie/sterowanie, albo pompa jest uszkodzona, albo sterownik jest uszkodzony.
Możesz przy wtyczce do pompy sprawdzić, czy dochodzi do niej napięcie.
Jeżeli dochodzi napięcie, to pompa ma usterkę.
Możesz też na zgaszonym silniku (po wypięciu wtyczki pompy) podać zewnętrznie napięcie na pompę i sprawdzić czy się uruchomi.

Opublikowano

Muskel1 pójdę w ciemno i kupie sterownik. Podpowiedz mi czy mozna sprawdzic jaki mam aktualnie wsadzony? Wyczytałem że pasują z q 5 iq7 a chciałbym z tych modeli bo mają sterownik w bagażniku. Czy one mają te same numery? Orientujesz się może?

Opublikowano

Na auto-scanie masz widoczny sterownik z indeksem B czyli 4M0 907 355 B. Masz zbiornik i pompę pierwszej generacji, więc możesz maksymalnie zamontować sterownik do indeksu D. Sterowniki z wyższym indeksem wymagają wymiany zbiornika na drugiej generacji, gdyż nie są wstecznie kompatybilne. Z tego co wyczytałem sterowniki z indeksem D już ciężko dostać nowe, gdyż zostały zastąpione sterownikami z indeksem G, które ponoć też pasują do zbiorników pierwszej generacji.

W Q5 i Q7 są takie same ale podobnie jak te z B9 zależne są od rocznika. 

Opublikowano

Ok ide w ciemno. Dzięki za pomoc!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...