Jaco90 Opublikowano 2 Marca Opublikowano 2 Marca Witam. Jakiś czas temu nabyłem drugie auto jakim jest Q7. Oczywiście jak w każdym dieslu pojechałem zrobić Chip,a. Na miejscu okazało się że już jest zrobiony lecz do poprawy. Wgrywając Ori mapę audi pokazało 234km i 540nm. Po chipie najnowszym 269km i 616nm. Tuner mówi że to wina DPF. Ogólnie te silniki lecą pod 300km więc bez szaleństwa. Zwłaszcza że przyjeżdżając na hamownie z poprzednim programem wyszło 255km i 626nm. Proszę o sugestie czy to wina DPF. Czy jest do wymiany czy nie? Znajomy polecał mi Liqui moly DPF 0.5l na 100l w baku że może się coś poprawi. Dziękuję za odpowiedzi.
Muskel1 Opublikowano 2 Marca Opublikowano 2 Marca Ilość popiołu w żaden sposób nie pasuje do przebiegu dla 3.0 TDI, więc albo ktoś kiedyś już czyścił dpf i wyzerował wtedy wartość popiołu, albo tylko wyzerował bez czyszczenia. Nieproporcjonalnie duży przyrost wartości sadzy mierzonej do sadzy obliczonej może świadczyć o zapchanym dpf. Aby to zweryfikować musiałbyś zrobić logi z czujnika różnicy ciśnień w czasie wzrastającego obciążenia silnika.
Jaco90 Opublikowano 2 Marca Autor Opublikowano 2 Marca Tak to wygląda na postoju przy 2500 obrotów. Najlepiej zrobić podczas jazdy rozumiem?
Muskel1 Opublikowano 2 Marca Opublikowano 2 Marca 52 hPh to już dużo. Logi tak jak wyżej napisałem. Skrzynia w tryb manualny, trzeci lub czwarty bieg i od 1500 obr/min., gaz w podłogę i przyśpieszasz do 4000 obr/min. Wszystko logujesz oczywiście od początku.
Jaco90 Opublikowano 4 Marca Autor Opublikowano 4 Marca Przepraszam że zdjęcia. Ale ten laptop to złom taki że nawet nie ma jak zgrać tego normalnie przez internet. Ogólnie max to 330hpa. Chociaż kilkukrotnie jeździłem i obserwowałem to raz dobił w okolicach 400 pod górkę.
Muskel1 Opublikowano 4 Marca Opublikowano 4 Marca (edytowane) Logi w postaci plików .csv a nie zdjęcia. Edytowane 4 Marca przez Muskel1
Muskel1 Opublikowano 4 Marca Opublikowano 4 Marca Brak obrotów silnika w logach oraz położenia pedału gazu. Pomimo to wartość różnicy ciśnień wskazuje na przypchany dpf.
Jaco90 Opublikowano 4 Marca Autor Opublikowano 4 Marca A czy jest sens wlać to Liqui moly dpf dwie puszki na pełny bak i np wymusić vcds em wypalanie DPF serwisowe podczas jazdy przed wjazdem na autostradę? Czy raczej to głupota?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się