Danko23 Opublikowano 4 Marca Opublikowano 4 Marca Witam, jakie powinno być napięcie ładowania podczas jazdy? Wymieniłem ostatnio aku na nowy już nie oryginał tylko VARTA 80Ah AGM bo stary już był kiepski i na nim mialem prawie caly czas 15.0-15.2 V ładowanie. Po zakupie i zakodowaniu nowy mial 14.6-14.8 po 3 dniach znowu kolo 15-15.2 to normalne ze takie wysokie ładowanie jest w tych modelach?
Muskel1 Opublikowano 4 Marca Opublikowano 4 Marca Napięcie ładowania zależne jest od poziomu naładowania akumulatora i przy rozładowanym aku może tak jak u Ciebie wynosić nawet 15,2V. Przy w pełni naładowanym aku spada ono nawet do 12,7V. Zakodowałeś aku poprawnie po wymianie?
ArtekM Opublikowano 4 Marca Opublikowano 4 Marca Koledzy pomóżcie. Taka oto sytuacja... Zawsze podczas jazdy pokazywało mi ładowanie ok 15v. Wczoraj pokazalo 13v i samochód ciężko odpalił. Podłączyłem prostownik na 2 godziny (tyle wymagal victron). Dzisiaj zaraz po odpaleniu silnika pokazuje ładowanie 14,9, a 10 sekund potem spada do 12,5v i tak zostaje. Z tego co wyczytałem, powinno być co najmniej 13,5v... O co może chodzić? Czy to wina akumulatora już? Czy może regulator napięcia? Pomóżcie proszę...
Muskel1 Opublikowano 4 Marca Opublikowano 4 Marca Przeczytaj co wyżej napisałem odnośnie napięcia ładowania.
ArtekM Opublikowano 4 Marca Opublikowano 4 Marca Przeczytałem, ale wydawało mi się że 12,5v przy naładowaniu akumulatora wczoraj wieczorem to trochę mało...
Danko23 Opublikowano 4 Marca Autor Opublikowano 4 Marca 1 godzinę temu, Muskel1 napisał(a): Napięcie ładowania zależne jest od poziomu naładowania akumulatora i przy rozładowanym aku może tak jak u Ciebie wynosić nawet 15,2V. Przy w pełni naładowanym aku spada ono nawet do 12,7V. Zakodowałeś aku poprawnie po wymianie? Kodowali Ci co zakładali przy mnie ale nie VCDS tylko urzadzeniem do kodowania akumulatorów
Muskel1 Opublikowano 4 Marca Opublikowano 4 Marca Skoro aktualnie masz wymieniony aku na Vartę, czyli nie ten oryginalny co miałeś, to z tego co na zdjęciu widać, nie zakodowano wymiany.
ArtekM Opublikowano 4 Marca Opublikowano 4 Marca Przepraszam, zagapiłem się. Wstawiłem zdjęcia i zapomniałem zapytać jaki akumulator kupić żeby był taki sam. 105 ah to wiem, tylko czy wlokninabto to to samo co agm? Czy to jest varta?
Danko23 Opublikowano 4 Marca Autor Opublikowano 4 Marca @Muskel1 takie spadki to norma? Przy doDawaniu gazu? 20250304_165212.mp4
ArtekM Opublikowano 4 Marca Opublikowano 4 Marca Wprowadziłem zamieszanie. Kodowanie akumulatora jest kolegi który założył ten temat. Zdjęcia są moje, aku jeszcze nie wymieniany. Stąd moje pytanie było...
Rozwiązanie Muskel1 Opublikowano 4 Marca Rozwiązanie Opublikowano 4 Marca (edytowane) 22 minuty temu, Danko23 napisał(a): @Muskel1 takie spadki to norma? Przy doDawaniu gazu? 20250304_165212.mp4 Zmiany napięcia podczas różnego obciążęnia są w niektórych warunkach normalne. Tak jak widoczne na filmiku, w czasie zdjęcia nogi z gazu odbywa się rekuperacja i napięcie zostaje podniesione do 15,1V. W czasie jazdy spada i zostaje dopasowane odpowiednio do poziomu naładowania akumulatora. Jest to inteligentny system i nieporównywalny do starszych pojazdów, gdzie na pracującym silniku napięcie musiało być stałe takie a nie inne. Tutaj jest ono różne. Edytowane 4 Marca przez Muskel1
Muskel1 Opublikowano 4 Marca Opublikowano 4 Marca 50 minut temu, ArtekM napisał(a): wloknina to to to samo co agm? Włóknina (włóknina szklana) to technologia wykonania czyli AGM (Absorbent Glass Mat)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się