raymangt Opublikowano Niedziela o 20:43 Opublikowano Niedziela o 20:43 Cześć, Od kilku dni, gdy rano odpalam silnik po nocnym postoju, pojawia się biały dym, jak na załączonym filmie. Po około 30 sekundach znika i auto działa normalnie. Czasami na niskich obrotach traci moc, ale silnik sam ją koryguje i wraca do około 900 obr./min. Poza tym jeździ bez problemów. Podejrzewam problem z płynem chłodniczym i uszczelką. Płynu ubywa, ale nieznacznie – dolewam go w razie potrzeby. 4a0e1a1e-5c8a-469e-af91-9746b5a52a3e.mp4
Lovely Man Opublikowano Poniedziałek o 05:59 Opublikowano Poniedziałek o 05:59 Auto nie pali na wszystkie gary przy rozruchu, pewnie uszczelka pod głowicą, a przedmuch jest?
raymangt Opublikowano Poniedziałek o 06:23 Autor Opublikowano Poniedziałek o 06:23 20 minut temu, Lovely Man napisał(a): Auto nie pali na wszystkie gary przy rozruchu, pewnie uszczelka pod głowicą, a przedmuch jest? jest, działa normalnie. Temperatura też stała, 90 stopni i nic się nie przegrzewa. Nic się z autem na razie nie dzieje poza tym zjawiskiem i niewielkim ubytkiem płynu chłodniczego. W trasie parę razy nie miał mocy na 1 biegu, dopiero od 3 tys obrotów dostawał kopa, ale na 3 biegu jak już jechał to się normowało wszystko. Przebieg 308 tys.
przem8 Opublikowano Poniedziałek o 06:28 Opublikowano Poniedziałek o 06:28 Przecież słychać, że przy odpalaniu nie chodzi na wszystkie gary, bo pewnie woda stoi w cylindrach i zanim to przepali to kopci i nierówno pracuje. Jak śmierdzi glikolem to juz masz na 100% głowice do zdjęcia.
Lovely Man Opublikowano Poniedziałek o 06:40 Opublikowano Poniedziałek o 06:40 Przem8 daj spokój, wszystko jest dobrze, tak ma być, te typy tak mają
raymangt Opublikowano Poniedziałek o 06:40 Autor Opublikowano Poniedziałek o 06:40 10 minut temu, przem8 napisał(a): Przecież słychać, że przy odpalaniu nie chodzi na wszystkie gary, bo pewnie woda stoi w cylindrach i zanim to przepali to kopci i nierówno pracuje. Jak śmierdzi glikolem to juz masz na 100% głowice do zdjęcia. Nie śmierdzi glikolem, Jak staniesz przy tej rurze, to czuć bardziej przetworzone paliwo. Nie jest to ten "słodki" zapach
Lovely Man Opublikowano Poniedziałek o 06:42 Opublikowano Poniedziałek o 06:42 Chyba musisz oddać dym do analizy
raymangt Opublikowano Poniedziałek o 14:07 Autor Opublikowano Poniedziałek o 14:07 Dzisiaj odpaliłem auto, wszystko odpaliło równo, brak białego dymu jak na filmie. Pytanie - z czego to wynika...
marny88 Opublikowano Poniedziałek o 14:12 Opublikowano Poniedziałek o 14:12 A płynu chłodn nie ubywa?
raymangt Opublikowano Poniedziałek o 16:32 Autor Opublikowano Poniedziałek o 16:32 2 godziny temu, marny88 napisał(a): A płynu chłodn nie ubywa? Ubywa ale mało, bardzo mało. Dolewam co jakiś czas pilnując min/max.
Lovely Man Opublikowano Poniedziałek o 16:38 Opublikowano Poniedziałek o 16:38 Mało to jest ile? Litr na tysiąc czy na 10.000 km? A co z olejem, też dolewasz, ile i jak często?
raymangt Opublikowano Poniedziałek o 16:42 Autor Opublikowano Poniedziałek o 16:42 1 minutę temu, Lovely Man napisał(a): Mało to jest ile? Litr na tysiąc czy na 10.000 km? A co z olejem, też dolewasz, ile i jak często? Olej w normie, wymieniam co 10 tys. Dzisiaj sprawdzałem, nie ma złego koloru - tutaj wszystko ok. Płyn chłodniczy no to będzie tak właśnie ok. 1 litr na ~ 2 tys. Tak orientacyjnie.
Lovely Man Opublikowano Poniedziałek o 17:06 Opublikowano Poniedziałek o 17:06 Bardzo dużo zżera płynu, ewidentnie uszczelka lub głowica, nie ma co się zastanawiać, głowicę trzeba ściągać, wtedy zobaczysz czy uszczelka jest cała, jeśli tak to oddać głowicę do sprawdzenia szczelności bo może być pęknięta.
raymangt Opublikowano 16 godzin temu Autor Opublikowano 16 godzin temu W dniu 10.03.2025 o 18:06, Lovely Man napisał(a): Bardzo dużo zżera płynu, ewidentnie uszczelka lub głowica, nie ma co się zastanawiać, głowicę trzeba ściągać, wtedy zobaczysz czy uszczelka jest cała, jeśli tak to oddać głowicę do sprawdzenia szczelności bo może być pęknięta. jeszcze jestem na tropie chłodniczki egr. W czwartek rozmawiam z mechanikiem, zobaczymy co tam wyjdzie
przem8 Opublikowano 16 godzin temu Opublikowano 16 godzin temu A gdzie tam masz chłodniczke egr? To nie diesel
raymangt Opublikowano 16 godzin temu Autor Opublikowano 16 godzin temu 2 minuty temu, przem8 napisał(a): A gdzie tam masz chłodniczke egr? To nie diesel Tak usłyszałem od znajomego który widział nagranie, ale faktycznie - nie pytał o rodzaj paliwa... 😆
przem8 Opublikowano 16 godzin temu Opublikowano 16 godzin temu To zmień trop. Jak spaliny śmierdzą benzyną to problem jest z mieszanką i w tym kierunku trzeba szukać przyczyny. Prócz tego test na obecność co2 w płynie.
Langista Opublikowano 14 godzin temu Opublikowano 14 godzin temu (edytowane) Mało widziałem ale nie na tyle, aby po takim dymie myśleć, że to nie UPG a coś z paliwem 😅 Czy w trakcie jazdy słychać jakieś przelewanie się płynów? Wykręć świece zapłonowe i zobacz w jakim są stanie, prawdopodobnie któraś będzie mokra i czysta od płynu, zamiast czarna od nagaru / niedopalonej mieszanki. Edytowane 14 godzin temu przez Langista
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się