Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFN] Biały dym i szarpanie silnikiem


marwin

Rekomendowane odpowiedzi

Witam taki dziwny objaw na postoju wciskam pedał gazu i po chwili silnik zaczyna nierówno pracować a z wydechu pojawia się biały dym, po podpięciu Vag-a błąd zaworu G71 zwarcie na masę. Miał ktoś taki przypadek?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

biały dym i szarpanie silnikiem to nie są objawy padniętego czujnika ciśnienia doładowania,

owszem G71 powoduje, że silnik ma muła i łapie tryb awaryjny ale nie szarpie ani nie kopci wtedy z wydechu na biało, przyczyna będzie leżeć w czymś innym - podejrzewam uszczelkę pod głowicą, poczytaj sobie na jej temat i objawy przy jej walnięciu i porównaj ze swoimi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może masz racje że to uszczelka ale mam wątpliwości ponieważ dzieje się to tylko po mocnym przegazowaniu na postoju, gdy wykasuje błąd vagiem wszystko wraca do normy i przy normalnej jeżdzie nie puszcza nawet dymka, tylko czasami na trasie turbina przeładuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no nie uwierzę w takie rzeczy, że skasowanie błędu/ów spowodowało powrót silnika do normalnej jego pracy, Vag to tylko tester diagnostyczny a nie mechanik naprawiający za nas usterki i przyczyny ich występowania :tongue4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja słyszałem ostatnio o takim przypadku ...co prawda dotyczyło to systemu abs ale sygnalizował na konsoli problem do momentu wykasowania błędów, które już później nie pojawiały się.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a nie łapie Ci wyższej temperatury?

Bracial miał podobne objawy w 1Z, tylko że grzał mu się za bardzo i mechanior stwierdził, że przestawił się na rozrządzie :kwasny:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam no właśnie temperatura jest ok utrzymuje 90, i może to dziwnie brzmi ale tak się stało po wykasowaniu błędu moc wróciła nie kopci tylko przy wyższych obrotach np. na 5 biegu w pewnym momencie troszku go zmóli taka mała dziura w gazie i potem już kręci do oporu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam pozwolicie że sie podłącze mam taki sam proble w AWX przeważnie jak jest zimny dam mu ostro po garach to zacznie szarpać turbo nie ciągnie i zrury kupa białego dymu i mija 10 sekund i wszystko wraca do normy może sie ktoś uporał z tym problemem dodam że to chyba nie uszczelka pod głowicą ponieważ płyn chłodniczy trzyma stan jak i olej :mysli:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam taki dziwny objaw na postoju wciskam pedał gazu i po chwili silnik zaczyna nierówno pracować a z wydechu pojawia się biały dym, po podpięciu Vag-a błąd zaworu G71 zwarcie na masę. Miał ktoś taki przypadek?

dla otuchy napiszę, że mam trochę gorszy problem i nielada orzech do zgryzienia a mianowicie po odpaleniu siolnika (obojętnie czy zimny czy ciepły) kopci na siwo aż strach, kłęby dymu widać we wstecznym lusterku aż nawet inni trąbią, silnik ma dychawicę taką, że nie chce jechać, pedał gazu prawie nie reaguje (brak błędów potencjometru) dawka paliwa spada z 44 do 38 a nawet do 18 aż do kaput silnika na wolnych obrotach (bo jestem zmuszony w końcu zredukować do biegu jałowego gdyż silnik na żadnym biegu już po chwili nie pociągnie) bąbli powietrza w wężyku paliwowym jest od groma (a wykluczyłem nieszczelności od baku po pompę wtryskową, oring na podgrzewaczu filtra paliwa również trzyma) i chyba nie pozostaje nic tylko zakup sprawnej VP37 ale już trochę wydajniejszej o nr 038 130 107 J - Ci co mają wiedzieć to wiedzą z czym to się wiąże - wtryski 230 do kompletu, turbo 17 lub 22 i program u Aligatora (bo mam najbliżej) - tylko skąd kasę wziąć.

Z błędów to mam tylko każdorazowo kolekcję przeładowania turbo 17958 ale ostatnio nawet tego nie jestem w stanie osiągnąć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, zauważyłem taki problem w silniku 1Z czy AFN czy AVG po chwili to potem przestaje kopcenie szarpanie silnikiem. Lub jak zgasi sie silnik odczeka swoje. Problem tkwi moim zdaniem ze zawiesza lub zawieszają sie końcówki wtryskiwaczów. Na gorącym silniku sie to nie dzieje tylko na zimnym jak chciało sie gwałtowni ruszyć. Moim zdaniem mało który silnik lubi jak sie na zimnym od razu daje mu buta. :thumbdown:Czasem w tym 1Z nawet na gorącym zdarzało sie coś takiego, po wymianie końcówek wtryskiwaczy problem miną. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...